[EG] Herkomst van Aida (Ida) gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

blieb01

[EG] Herkomst van Aida (Ida) gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 22:42

Vanaf Maart dit jaar is Aida (voorheen Ida) geen handels paard meer maar een prive/pension paard. Bij haar koop zat geen officieel paspoort maar kreeg ze een "nieuwe". Haar chipnummer is afgelezen en opgenomen in dit paspoort. Ze heeft geen papieren.
Nu vroeg ik me af waar ze vandaan komt en ben ik dus op zoek gegaan. Ik begon bij het KNHS waar ik heel netjes en vriendelijk werd geholpen. Ze belde de fokker op met de vraag of ik het telefoonnummer mocht en dat was geen probleem.
Hierna de fokker gebeld en hij was ook erg behulpzaam en kon ook vertellen wie de moeder van Aida is. Dit is Soronetta (vader Elcaro).
Helaas wist hij de naam van de vader niet meer alleen dat dit een jonge hengst was met als vader Libero H.

Nu weten we dus de helft van Aida haar afstamming.

Helaas werd Aida verkocht aan een handelaar toen ze anderhalf was. De fokker wist niet meer aan wie omdat hij behoorlijk veel paarden fokt en verkoopt. Hier loopt het spoor vanaf deze kant vast.

Nu geef ik niet snel op en ben ik de handelaar gaan bellen waar ze vandaan kwam. Ook hier was ik snel aan een nieuw adres gekomen. Een volgende handelaar of vorige als je het juist wilt formuleren. Dit was de heer Helder uit Strijen. HIj vertelde dat hij Aida op de paardemarkt in Bemmel had gekocht samen met nog een merrie die sprekend op Aida leek alleen 1 jaar ouder was. Hij wist niet zeker meer van welke handelaar hij de merries had gekocht. De oudere merrie heeft hij ingereden en verkocht. Ik weet van die merrie geen naam. Hij vertelde ook dat het inrijden erg snel ging alsof iemand al was begonnen aan het beleren. Hij had Aida een week of 4 op stal/land en doorverkocht aan de handelstal waar wij Aida vandaan hebben. Dit was in oud bijerland bij Mariska Jacobs. Ze heeft daar dus vanaf eind September/ begin Oktober tot Maart gestaan. Dat ze bij Mariska stond kwamen ze er achter dat ze drachtig was.
Nu ben ik dus op zoek bij welke handelaar ze heeft gestaan en is gedekt voordat ze bij de heer Helder terecht kwam.

Ik blijf natuurlijk doorzoeken, we willen graag weten wie de vader is van Aida haar mooie dochter Zaphire.

Misschien dat er een bokker is die mij kan helpen? Voor foto's van Aida kijk dan even op deze link
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=121&t=1110961
Laatst bijgewerkt door TeeGee op 09-10-09 09:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast

TeeGee

Re: Zoektocht Herkomst van Aida

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 09:08

PP > OV