ik heb een fjord van 9 jaar die ik tot nu toe al 5 jaar zonder deken heb staan in weer en wind.
HIj staat in de winter binnen in een stal maar dan wel af en toe in de paddock.
hij staat nu alleen nog overdag buiten en snachts binnen tot waarsachijnlijk half november.
hij is echt al een gigantische teddy maar doe nog alles met hem (gewoon dressuren/springen etc)
nu is mijn fjord echt het vieste varken van de hele stal. Hij gaat echt in de grootste modderplassen liggen die er maar zijn en doet dit ook echt heel de dag door. Als ik dus aankom op stal tref ik elke dag een zwarte fjord aan die van oren tot staart tot hoeven onder de pikzwarte natte klonten zit
Waar ik dus ook helemaal niets mee kan doen omdat hij vies is.vorig jaar heb ik al een regendeken hiervoor gekocht om in de paddock om te doen zodat hij een beetje schoon blijft.
nu staat hij nog een maand ongeveer overdag in het land en wil ik proberen dat hij hem gewoon ook in het land ophoudt zodat ik hem niet bagger zwart uit het land haal.
Hij moet de deken dan wel snachts omhouden als hij in stal staat omdat ik niet elke ochtend de deken om kan doen en iemand anders ook niet.
Kan het kwaad als hij snachts die deken om moet houden? Kan hij dan nog wel zijn vacht gebruiken zoals hij het nodig heeft? en kan hij zijn haren nog wel omhoog zetten als hij het koud heeft? en is het niet erg als die deken dan bijvoorbeeld sochtends nat wordt? het is maar voor een maandje want bij het losgooien kan ik hem natuurlijk wel zelf omdoen.
groetjes cindy