Paard draagt staart scheef

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Unkn0wn

Paard draagt staart scheef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 22:17

Hoi, mijn vp draagt zijn staart, zodra hij aan het werk wordt gezet, (vrijwel) altijd scheef. Dit is altijd naar rechts. Ik vroeg me af of er nu iets met zijn rug is??
Hij heeft géén ataxie, aangezien hij geen enkele afwijking heeft met uitzwaaien/achterbenen o.i.d.
We denken dat hij wat scheef is in zijn bekken,, ik wou hem ook laten nakijken door een osteopaat,, dit wou de eigenaar echter niet. (Dat vind hij te duur, en ik heb het geld niet (ben 12;)))
Misschien dat jullie wat tips hebben om uit te vinden wat er met hem aan de hand is?
Ff paar foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Alvast bedankt !

AngelofLove

Re: Paard draagt staart scheef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:18

Een tinker bij ons op stal droeg de staart ook zo scheef naar rechts, bij haar zat er iets verkeerd in het bekken, vermoedelijk door het veulenen. De osteopaat heeft dit behandeld en is nu al stukken beter.

Unkn0wn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 22:20

AngelofLove schreef:
Een tinker bij ons op stal droeg de staart ook zo scheef naar rechts, bij haar zat er iets verkeerd in het bekken, vermoedelijk door het veulenen. De osteopaat heeft dit behandeld en is nu al stukken beter.

Uhhmm.. Pablo kan niet veulenen..
Denk dus niet dat het daaraan ligt,, maar het bekken hadden we al aan ged8..
Ik ga daar ff wat meer over opzoeken,
Thnx!

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:22

het is of een bloedinkje geweest in de hersenen of een afwijking aan het evenwicht orgaan pb

dan zul je naar een paarden arts moeten bellen wat dat inhoud daar hoef geen voor te laten komen
daar is bijna niks tegen te doen

loeree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:26

beste,

Ik ben saddlefitter en weet door studie dat dit een uiting kan zijn van een blokkade. Deze blokkade kan in de rug, si gewricht etc zijn.

Deze blokkade kan o.a. ontstaan door een verkeerd zadel, maar ook b.v. door een trap in het land

Een blokkade kan voor een paard zeer pijnlijk zijn, bezuinigen op b.v. een osteopaat is uiteindelijk heel veel geld uitgeven aan dokters kosten. helaas realiseren mensen zich dit te weinig

Ik heb gelukkig zulke extreme gevallen van staart scheef houden nog niet gezien.

bungie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:26

Soms is dit ook aangeboren je hebt het in alle gradaties dit kan gewoon een gebrek zijn,hoeft er dus verder geen last van te hebben .
Het lijkt alleen minder mooi.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:41

juist dat was ik er ook vergeten bij te zetten ze hebben daar geen pijn bij alleen is het inderdaad ook minder mooi

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:46

Ostheopaat kost iets van 60-80 euro? Das niet veel als je ziet hoe het een paard kan helpen :)
Ik zou het nog een keertje vragen aan de eigenaar :)

Unkn0wn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 22:51

Nou, nee..
Als hij iets niet wil dan gebeurt het niet, anders krijg je ruzie :S
Hij is niet bepaald makkelijk in omgang, hij is zo'n chaggie ouwe kerel..

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:51

Hoeveel aandacht wordt er tijdens het rijden besteed aan het rechtrichten van dit paard..?

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:55

En als een paard zijn staart linksom naar links draagt en rechtsom naar rechts? Is het dan voor extra evenwicht bewaren?

Unkn0wn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 23:01

Sientje schreef:
Hoeveel aandacht wordt er tijdens het rijden besteed aan het rechtrichten van dit paard..?

Uhhm?? Heb ik gezegt dat paard scheef was?
Paard is hartstikke recht, makkelijk naar links en rechts te buigen.

@ dingetje:Nheej, staart is altijd naar rechts.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 23:42

Unkn0wn schreef:
Sientje schreef:

Uhhm?? Heb ik gezegt dat paard scheef was?
Paard is hartstikke recht, makkelijk naar links en rechts te buigen.

Nee dat zeg ik bij deze. Aan de hand van deze foto's lijkt Volgens mij is dit paard nogal rechtsgebogen, maar als je foto's hebt waar 'ie lengtebuiging heeft linksom (dus niet alleen met het hoofd naar links) zie ik ze graag... :)

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 23:51

dé tip is toch echt een osteopaat langs laten komen want mogelijk is hij toch echt scheef in zijn lijf (ook al denk jij van niet). Ataxtie merk je meestal in andere signalen. Maar de blokader in zijn lijf is denk ik niet op te lossen met eenvoudige rek en strek oefeningen.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 09:56

Unkn0wn schreef:
AngelofLove schreef:

Uhhmm.. Pablo kan niet veulenen..
Denk dus niet dat het daaraan ligt,, maar het bekken hadden we al aan ged8..
Ik ga daar ff wat meer over opzoeken,
Thnx!

Ik heb ook nooit gezegd dat het perse door veulenen zou moeten komen. Er werd gedacht dat het door het veulenen kwam, maar ja, zeker weten doe je dit nooit. De dames kunnen ook eens een ruzietje onderling hebben gehad en flinke trappen hebben uitgedeeld. Ik zou er een osteopaat naar laten kijken, maar ja, beetje lastig met een knorrige eigenaar.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 10:46

mensen even voor de duidelijkheid dit is een meisje van 12 jaar he mesne zij kan hier niks aan doen je kunt tips geven maar verder ook niks

pippieenco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 15:14

Het zou goed iets in het bekken of de rug kunnen zijn en dit kan heel pijnlijk zijn en helaas door een osteopaat of fhysiotherapeut moeten worden onderzocht. Het mag dan een meisje van 12 zijn maar ze stelt een vraag en daarop wordt geantwoord. Ik zou op dit paard niet willen rijden zonder dat e.e.a. duidelijk is en heeft dit meisje dan ouders? die zouden de eigenaar erop aan kunnen spreken. Dus nu moet dit paardje daar dagelijks de ongemakken van ondervinden. Ik snap best dat dit haar niet moet worden aangerekend en ik vind het ook heel moedig dat ze haar vraag gesteld heeft .Het is wel te hopen dat er iets aan gedaan wordt.

PatsyPatsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 11:59

mijn d-pony houdt ook zijn staart scheef, telkens naar links. en hoe gespannener hij is hoe meer de staart omhoog gaat.
hij heeft arabisch bloed in zich en is lichtjes overbouwd. Maar zowel DA als ostheopaat hebben groen licht gegeven. Hij is zo, het is zijn natuur, niets mis met hem :)

zou ook osteopaat eens laten checken voor de zekerheid. Kan idd een blokkade zijn, maar voor hetzelfde geld heb je even veel geluk als ik

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 19:56

Wat goed zeg, dat jij jezelf deze vraag stelt!

hmm, als ik jou was zou ik toch gaan sparen voor een bezoek van de osteo, daar zul je de pony een hoop lol mee doen!

1976sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:48

Zou er toch eens naar laten kijken, je weet maar nooit.

xxruiterxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 16:45

Die van mij had 't ook, na laten kijken, maar was niets aan de hand. we hebben 'm voor de zekerheid laten kraken maar staart bleeft hetzelfde..