Weekendje Loonse & Drunense Duinen tips gevraagd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Viev1

Weekendje Loonse & Drunense Duinen tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 11:55

Hallo,

Van het voorjaar (april/mei) willen we met een groepje van stal naar de Loonse en Drunense Duinen.
Ik ben op zoek naar een accomodatie waar we kunnen overnachten en waar onze paarden ook bij staan.
Er gaan minimaal 2 eigen paarden mee en er moet minimaal 1 paard gehuurd kunnen worden. Locaties waar meer paarden mee kunnen en/of meer paarden gehuurd kunnen worden is natuurlijk ook goed :)
(wel willen we graag dit paard/de paarden zonder begeleiding mee).

Hebben jullie nog tips voor leuke accomodaties? Manege van Loon heb ik al over gelezen, maar weet niet of je daar een paard zonder begeleiding meekrijgt?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 12:42

Bij die manege heb ik 2 jaar geleden een stalling geregeld voor mijn paard. Hij kon zijn kont er nauwelijks in keren. En 3 dikke muren en de vierde wand met tralies keek uit op een muur. Ik had geregeld dat hij overdag buiten kon staan, maar in de praktijk kwam het erop neer dat hij een uur per dag in een paddock mocht staan. Daar mocht dan geen hooi bij. En ik moest het zelf regelen, stond er al een paard in, dan had ik gewoon pech. We hebben daar een lang weekend gestaan en op 1 dag ook een paard gehuurd, zodat man en ik er samen op uit konden. Dat lukte dus wel zonder begeleiding.

Er schuin tegenover zit een pensionstal. Daar ben ik toen langs geweest om me te orienteren voor dit jaar (Helaas niet geweest omdat mijn paard geblesseerd was). Dat zag er keurig uit, ruime open boxen, weidegang (hij zou voor mijn paard dan gewoon een stukje afzetten, om geen onrust in zijn eigen kudde te krijgen). Ook ruime parkeergelegenheid. Ben nu alleen even kwijt hoe het heette......(zoekt op internet)......

Sorry, ik zit te liegen. De manege waar ik was, was manege Pullens.
Pensionstal waar ik het over had, heet De Smulhoeve, http://www.paardenpensiondesmulhoeve.nl/

In ieder geval veel plezier, is heerlijk rijden daar.

Viev1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 13:08

Dank je wel voor je reactie!
Gelukkig dat het niet manege van Loon was, waar je het over had ;-)

Ik zal eens op de website van de Smulhoeve kijken. Kun je vanuit daar ook meteen het bos in?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 14:36

Je moet een weg over steken en dan nog een klein stukje en dan ben je in het bos.

Viev1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 15:07

Ok, dank je wel! En kan je daar ook paarden huren dat jij weet?

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 15:35

Wij zijn met een stel bokkers weekend bij Van Loon geweest :j

Maar je krijgt dus in ieder geval geen huurpaarden mee zonder begeleiding :n

Wij hadden een groepskamer niks bijzonders maar wel gezellig :D en ook redelijk Low Budget vond ik.

Voor eigen paarden hebben ze een aantal houten buitenstallen en een aantal containerstallen.
Je mag gewoon hooi en brok pakken wat jij nodig vindt ze doen niet moeilijk :) al geven ze wel aan dat ze verwachten dat je normale proporties voert.
Het is niet standaard dat je de mogelijkheid hebt tot weidegang, want ze hebben niet zóveel weiland ;)
Wij mochten met prikpaaltjes een stuk afzetten, omdat er paarden bij waren die eigenlijk nooit op stal stonden, maar dit moet je wel vroeg regelen want bezet is bezet!

Vond het wel apart dat de manegepaarden dekjes met stro op hun rug hadden volgens hen voor de drukverdeling of zoiets :?

Je hebt ook nog Herberg de Brand, maar weet niet of ze daar paarden verhuren?
http://www.herbergdebrand.nl/home/

Veel plezier met zoeken naar Logeeradres!! Afgelopen zondag nog ritje Duinen gemaakt, is echt heerlijk genieten daar :z 8-)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 15:48

Horsy1 schreef:

Dat weet ik niet, zou je moeten navragen. Maar bij de manege aan de overkant van de weg dus wel.

Viev1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 20:09

Grid, bedankt voor de informatie!
Wat leuk dat jullie daar ook zijn geweest. Dan moeten we dus idd op tijd zijn met reserveren als we daarheen zouden gaan, want het is wel fijn als de paarden in de wei kunnen.
En jammer dat je daar geen paard zonder begeleiding meekrijgt.

tine10, bedankt voor de info! ziet er wel goed uit trouwens, die website van de Smulhoeve!

EmMetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:46

Herberg de Brand is een aanrader.

Erg vriendelijke mensen en 's avonds gezellig aanschuiven aan de lange tafel voor het diner.
En voor de paarden lekkere grote boxen.

Mistral_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 22:00

tine10 schreef:
Horsy1 schreef:

Dat weet ik niet, zou je moeten navragen. Maar bij de manege aan de overkant van de weg dus wel.

Voor zover ik weet kan je bij de smulhoeve geen paarden huren!!

Ik ken wel een adres waar je paarden kan huren zonder begeleiding, en waarschijnlijk ook wel stallen, maar daar zit geen slaap accomodatie bij

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 00:24

Manege van Loon ben ik deze zomer ook geweest met mijn paard. Paard van mijn man had vlak voor vertrek een ongelukje gehad en kon daadoor niet mee.
Hij kreeg van de manege spontaan een leuke haflinger mee. We hebben dus toch gezellig samen kunnen rijden.
De stallen zijn goed genoeg, hooi en stro ook. Weidegang was lastiger, maar ik heb mijn paard zo vaak mogelijk aan de hand laten grazen.
We hebben er zelf ook goed overnacht in een hotelkamer. Ze hebben ook grotere ruimtes voor groepen.

Jasmijn1989

Re: Weekendje Loonse & Drunense Duinen tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 00:39

Paarden huren is vrijwel nergens meer mogelijk. (in heel veel gevallen is dat gelukkig maar zo)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:28

Manege van Loon zou ik niet zo snel heen gaan :n
Er loopt ook een topic over die manege, zal eens kijken of ik 'm zo gauw kan vinden.

Gevonden: [HAR] Dekjes met stro?

Viev1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 08:00

Bedankt voor jullie reacties!

EmMetjes, weet jij of je bij herberg de Brand paarden kunt huren?

Mistral_10, welk adres is dat? We hoeven niet per se bij de paarden op 1 accomodatie te slapen :)

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:26

Herberg de Brand! Absoluut een aanrader!!
Hele hartelijke mensen!

Tis wel een stukje naast een drukke weg rijden voor je in het bos bent. Maar als je paard verkeersmak is, dan raad ik je deze herberg echt aan!
Je kunt er ook een paard huren. :j

Viev1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 09:14

Marliesje, bedankt voor je antwoord!
Naast de drukke weg rijden; rijd je dan over het fietspad ofzo? En is dat dan een 60km weg?

We gaan de verschillende adresjes verzamelen en binnenkort eens een keertje kijken :)

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 09:22

Fietspad inderdaad, naast een 80 km weg geloof ik.
Wij hadden toen een beetje pech. :o
Kwamen een hoop landbouwvoertuigen voorbij, motors, ligfietsen, van alles. En wij hadden helaas niet echt verkeersmakke paarden bij. :=

Maar de mensen maakten het helemaal goed! Zo gezellig 's avonds in de herberg, heerlijk eten. Je wordt helemaal in de watten gelegd. :D

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 09:27

[quote="EmMetjes"]Herberg de Brand is een aanrader.

Erg vriendelijke mensen en 's avonds gezellig aanschuiven aan de lange tafel voor het diner.
En voor de paarden lekkere grote boxen.[/quote]

helemaal mee eens, en daar krijg je ook zonder begeleiding een paard mee........
Is geen manege maar een handelsstal.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 10:25

Ik wou ook Herberg de Brand aanraden maar zie dat ik te laat ben :D

Viev1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 11:01

Wat een leuke reacties over Herberg De Brand zeg!
Daar wil ik dus zeker eens gaan kijken!

Marliesje, jammer dat jullie paarden niet echt verkeersmak waren!
Bij ons is dat, hopelijk ;-), geen probleem.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:10

Wij zijn naar Breehees geweest, volgens mij heet het camping-gedeelte zeg maar Breehees, er is een magege bij waar je paard dan komt te staan. Weet zo even niet meer hoe die manege heet, kon zo niks vinden op google als ik manege Breehees intik. Maar tis in Goirle, mooie omgeving (een meer, supervet!!!). Onze paarden kregen een heel stuk weide voor hunzelf, we mochten ze zolang daar hebben als we wilden. 's Nachts op stal, prima stallen, niet superluxe ofzo maar ach, ze konden de hele dag buiten staan dus was prima. Weet zo niet meer precies hoe duur het was, maar het is nu 4jr geleden dat ik daar ben geweest, toen was ik 17 en had ik niet veel geld ;) Dus dat ik deze vakantie daar kon betalen wil zeggen dat het niet superduur was. Hoop dat je mn redenering snapt ;)

Iig veeeeel plezier!

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:15

herberg de brand ik heb bij die handels stal stage gelopen toen waren ze de herberg aan het bouwen!
Lijkt me een super locatie om eens een weekeind naar toe te gaan!
En je zit dicht bij het bos.

Viev1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 12:38

Nog even een vraagje over Herberg de Brand. Is er daar weidegang voor de paarden?

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:43

Wij hebben onze paarden toen alleen ff losgelaten in de bak. Geen idee of ze wel op de wei mogen, zou ik even over bellen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:48

En ook ik zou je niet aanraden om naar Manege van Loon te gaan.
Een aantal paarden staan er in op een nogal eh.. zielige.. manier bij.. :j

Ik heb even voor je gekeken:
http://www.duinen.nl/rubrieken.php?cat_id=56
Hier staat het allemaal op een rijtje.

In mijn geheugen zit vaag ook nog iets van een Friezenstal waar je een fries kon huren, maar die kan ik zo snel niet meer vinden...