Ruiterpad in Heiloo

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Margarita_

Ruiterpad in Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 14:00

Ik was gisteren op wedstrijd in Heiloo, en toen wij daar parkeerden zagen we dat daar ook een ruiterpad het bos in loopt.
Mijn vraag is. Hoeveel km ruiterpad heb je in Heiloo?
Waar gaat het ruiterpad naar toe?
Is het de moeite waard om daar te rijden?
Is er een plattegrond van het gebied beschikbaar?

Arabesk

Re: Ruiterpad in Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 15:17

welk bos :+

het heilooer bos is voor zover k weet niet toegankelijk voor ruiters.

Het pad dat achter de rijvereniging loopt gaat door het achterliggende park, bij elkaar misschien 2 kilometer?

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:32

Dat bos bij de rijvereniging bedoel je? Het park daarachter is inderdaad klein (na zo'n 500 meter sta je zo midden in het dorp) en niet zo boeiend. Wel mooie, brede ruiterpaden. Je kunt ook de zeeweg oversteken dan kom je in het recreatiegebied 'het Maalwater', dat is al iets leuker, mooie omgeving, goede ruiterpaden. Je kunt daar ook zwemmen met je paard bijvoorbeeld.

Langs de zeeweg ligt ook een ruiterpad, je kunt helemaal doorrijden tot Egmond. Op een gegeven moment linksaf kun je dan een polderrit maken richting Egmond Binnen. En rechtdoor kom je in Egmond aan zee terecht. Daar moet je een drukke, grote weg oversteken en dan rij je zo de duinen in (en kun je evt. zelfs het strand op, maar dan ben je wel een flink tijdje onderweg).

ILoveMyHorse

Re: Ruiterpad in Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:35

Ik rijd altijd door dat bos naar wedstrijden in Heiloo, vandaag ook weer. Het is inderdaad geen super lang pad en je moet ook over een bruggetje, maar over het algemeen kan je er wel heerlijk rijden! De paden zijn lekker breed en je heb bijna geen last van voetgangers en dergelijke (ik niet tenminste).