Ouders met kinderen... In de paardenwinkel,

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yazz_

Ouders met kinderen... In de paardenwinkel,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 23:12

Hoi Allemaal,

Na al 3 jaar werken in een paardenwinkel, vind ik het tijd om dit te openen.
Niet alle moeders zijn zo, echt zeker zeker weten niet!
Maar je komt ze vaak tegen...:

Een cap kopen; Maar wel eentje op de groei, niet echt veilig dus
Laarzen kopen; Wel een maatje groter ( zo groot dat ze uitvallen)
Handschoentjes kopen; Maar wel veel te groot ( voor de groei!) En dan terug komen, want ze krijgen er blaren van.

Zijn er meer meiden met deze irritaties? :o
Ik hoop echt dat ik niet de enige ben!
Maar reacties, alles is welkom! 8-)

Jaimyliefje

Re: Ouders met kinderen... In de paardenwinkel,

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 23:14

gruwelijk, ik irriteer me er ook aan. En dan vooral die flut caps, waarom niet gewoon een fatsoenlijke fijne cap!

Yazz_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 23:15

Jaimyliefje schreef:
gruwelijk, ik irriteer me er ook aan. En dan vooral die flut caps, waarom niet gewoon een fatsoenlijke fijne cap!

AAAh dat is al eentje aan mijn kant! 8-)
Altijd de goedkoopste willen... Maar waarom niet is veiligheid boven de crisis?

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 23:15

Haha herkenbaar. Laarzen verkoop ik soms wel een maatje groter, maar niet zo groot dat ze uitvallen. En een broek op de groei is ook wel goed.
Maar een cap? Als ze een cap op de groei willen moeten ze maar een verstelbare nemen. Maar die zijn dan weer niet mooi. :P

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 23:16

En dan is het dus jouw taak om te vertellen dat een cap op groei minder veilig is.
Even er heel simpel er op wijzen dat het leven van hun kindje wel eens van de cap zou af kunnen hangen als er iets fout gaat,
dat werkt wel :+

En tja, laarzen en handschoentjes een maat groter?
Is je eigen keus, niet iedereen heeft het even breed..
Dan moeten die kinderen bovendien hun voeten maar in de beugels houden :')

Moet zeggen: ik ben ook met leen-caps, regenlaarzen en een gewone sportbroek begonnen..

Yazz_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 23:18

Celinee_ schreef:
Haha herkenbaar. Laarzen verkoop ik soms wel een maatje groter, maar niet zo groot dat ze uitvallen. En een broek op de groei is ook wel goed.
Maar een cap? Als ze een cap op de groei willen moeten ze maar een verstelbare nemen. Maar die zijn dan weer niet mooi. :P

Wist je dat ze niet meer gemaakt worden?
En dat ze helemaal neit meer veilig zijn?

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 23:20

Dat zou best kunnen Yazz, verbaast me eigenlijk niks. :)
Wij hebben ze nog wel in de winkel liggen, maar ze gaan haast niet. Er is vrij weinig vraag naar dus worden ze ook niet opnieuw besteld.

Yazz_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 23:22

Celinee_ schreef:
Wij hebben ze nog wel in de winkel liggen, maar ze gaan haast niet. Er is vrij weinig vraag naar dus worden ze ook niet opnieuw besteld.

Wij hebben ze terug gekregen van klanten, gevallen en kwamen op de grond zonder cap, alleen nog het binnenstel op hun hoofd..
Dat stuk wat je zeg maar kunt verstellen... Dus ik raad altijd iedereen mooi een moddeltje duurder aan :D

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 23:25

Ik raad dat ook aan, lijkt veel mooier en het zit veel lekkerder. En het is wat jij dus net zegt veiliger. :) Maar meestal kiezen ze er zelf al voor. :D

Charis_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 23:26

Yazz_ schreef:
Celinee_ schreef:

Wij hebben ze terug gekregen van klanten, gevallen en kwamen op de grond zonder cap, alleen nog het binnenstel op hun hoofd..
Dat stuk wat je zeg maar kunt verstellen... Dus ik raad altijd iedereen mooi een moddeltje duurder aan :D

Ik heb er ong. 5 jaar één van Casco gehad,
was een superding!
Het zag er niet uit,
maar het was veilig en superhandig!
Ik ben er ontelbare keren afgevallen
en het heeft altijd mijn hersentjes mooi beschermd! :P
Na 5 jaar is er vanachter een draadje gebroken ofzo denk ik
en toen heb ik hem aan de manege gegeven voor de beginnertjes! :Y)

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 23:29

Ik heb ook een tijd met zo'n cap gereden, maar dat 'flapje' waar die draaiknop op zit ging snel kapot. Toen heb ik nog een geprobeerd, maar bij die cap dus hetzelfde verhaal. Nu heb ik een HH, zit veel lekkerder, sluit ook veel mooier aan. :)

Charis_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 23:34

Celinee_ schreef:
Ik heb ook een tijd met zo'n cap gereden, maar dat 'flapje' waar die draaiknop op zit ging snel kapot. Toen heb ik nog een geprobeerd, maar bij die cap dus hetzelfde verhaal. Nu heb ik een HH, zit veel lekkerder, sluit ook veel mooier aan. :)

Na die van Casco heb ik er gewoon één van de Decathlon gehad,
een jaar en ding was kaputchki :+
Nu heb ik er ook één van HH en idd,
het ding sluit gewoon pakken beter aan!
Maarja, weet je?
Ik was 5 toen ik begon,
m'n kop zou nog groeien en als m'n moeder het idee had gehad dat het onveilig was,
dan was ze gelijk naar de winkel gespurt voor een andere cap.
Het heeft 5 jaar goede dienst gedaan
en heb er nooit last mee gehad!
Nee, ik ben er persoonlijk erg over te spreken!

WilmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 23:42

Yazz_ schreef:
Celinee_ schreef:

Wist je dat ze niet meer gemaakt worden?
En dat ze helemaal neit meer veilig zijn?

Ik heb niets vernomen dat ze niet meer gemaakt worden....???
En daarnaast heb ik al vele verstelbare caps verkocht en nog nooit problemen gehoord.

En wat betreft te groot kopen...
Ik denk dat je klanten daar in moet begeleiden.
Maar ik heb nog nooit een cap verkocht waar ik niet achter stond kwa keuze en pasvorm.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 09:23

Mijn dochter heeft een verstelbare cap gekregen (zo'n helm van Casco). En laarzen krijgt ze niet op de groei, dat loopt toch echt voor geen meter. Evenals een broek op de groei, dat zakt toch af. Nee ik geloof niet dat ik zo'n moeder ben als waar TS het over heeft ;) :D

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 09:26

Bij ons hadden ze leen caps op de manege :D
Enne mijn moeder kocht mijn spulletjes 2e, 3e, misschien wel 4e hands zodat het financieel niet een te grote uitgave was en ik toch voorzien was een rij outfit ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 09:29

bezuinigen op veiligheid is zo ongeveer het domste wat iemand kan doen...............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 09:30

Yazz_ schreef:
Jaimyliefje schreef:

AAAh dat is al eentje aan mijn kant! 8-)
Altijd de goedkoopste willen... Maar waarom niet is veiligheid boven de crisis?

Ik neem toch aan dat alle caps die verkocht worden het EN1384 keurmerk hebben? Dan zijn ze toch veilig?
Dat ze een slecht passende cap kopen snap ik ook niet, maar waarom zou je een hele dure cap kopen als een goedkope door dezelfde veiligheidseisen komt? Niet iedereen heeft 100 euro te besteden voor een cap ;)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 09:43

Blijheid schreef:
Niet iedereen heeft 100 euro te besteden voor een cap ;)

De hobby op zich is al duur zat :o laat staan de benodigheden :=

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 09:44

dan ga je maar iets minder rijden :) ik snap dat echt niet............ hoe kan je nou in hemelsnaam bezuinigen op veiligheid..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 09:45

KiWiKo schreef:
dan ga je maar iets minder rijden :) ik snap dat echt niet............ hoe kan je nou in hemelsnaam bezuinigen op veiligheid..

Maar bezuinigen ze dan op veiligheid als ze een cap van 50 euro kopen, als die cap is goedgekeurd volgens dezelfde normen als een cap van 200 euro?

edit voor de duidelijkheid: een cap op de groei kopen vind ik ook not done! maar een goedgekeurde cap is een goedgekeurde cap, of hij nog 50 of 200 euro kost ;)

peetro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 09:49

Ben het helemaal met ts eens. Veiligheid bovenaan !
Helaas ook meegemaakt dat mijn zoontje (7) wel al een eigen willetje krijgt. De goedgekeurde veiligheidscap die ik uitzocht werd door hem blerend als 'lelijk' omschreven. In dit geval toch maar een compromis gesloten. (herinnerde me ineens spontaan mijn jeugd, waarin ik vooral 'gezonde' schoenen kreeg ipv die leuke :D )
Maar op de groei ?? nee, dan maar liever iets vaker vervangen.
Tweedehands is ook een optie ??

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 09:50

Blijheid schreef:
KiWiKo schreef:

Maar bezuinigen ze dan op veiligheid als ze een cap van 50 euro kopen, als die cap is goedgekeurd volgens dezelfde normen als een cap van 200 euro?

edit voor de duidelijkheid: een cap op de groei kopen vind ik ook not done! maar een goedgekeurde cap is een goedgekeurde cap, of hij nog 50 of 200 euro kost ;)

alle caps in Nederland verkocht via een winkel is goed :) dat absolut, echter op de groei kopen is waar ik over val :)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 09:51

Blijheid schreef:
KiWiKo schreef:

@KiWiKo.... bij een manege kopen mensen een zoveel rittenkaart, dan ga je toch niet minder rijden :?
Zolang het voldoet aan het veiligheidskeurmerk is er toch niets mis om ipv een hele dure cap een minder dure te kopen...... Toen ik op de manege reed, hadden we nog nooit van veiligheidscaps gehoord..... je moet eens weten hoeveel van die ouwe krengen van een hoofd afvlogen met een val van het paard :+
Nee hoor ik begrijp volkomen dat mensen een goed passende veilgheidscap willen scoren die niet te duur is, want wellicht dat ze met een jaar weer een nieuwe moeten kopen ;)

@Blijheid imo niet en hebben de ouders groot gelijk :P

peetro schreef:
Ben het helemaal met ts eens. Veiligheid bovenaan !
Helaas ook meegemaakt dat mijn zoontje (7) wel al een eigen willetje krijgt. De goedgekeurde veiligheidscap die ik uitzocht werd door hem blerend als 'lelijk' omschreven. In dit geval toch maar een compromis gesloten. (herinnerde me ineens spontaan mijn jeugd, waarin ik vooral 'gezonde' schoenen kreeg ipv die leuke :D )
Maar op de groei ?? nee, dan maar liever iets vaker vervangen.
Tweedehands is ook een optie ??

ID in mijn manege tijd hing het prikbord vol met briefje met het e.e.a. te koop aangeboden ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 09:53

die tien ritten kan je in een maand opmaken of in twee maanden :) zit wel een behoorlijk verschil in je "vaste" lasten dan :)

een goede cap hoeft niet duur te zijn, daarom snap ik ook het "op de groei" kopen absoluut niet :)

Ik heb zelf een hele dure cap, maar dat komt omdat ik wel tijden heb gehad dat ik per dag een uur of 4 op het paard zat, en dan wil je gewoon ook wat comfort, en voor het comfort betaal je :)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 09:57

KiWiKo schreef:
die tien ritten kan je in een maand opmaken of in twee maanden :) zit wel een behoorlijk verschil in je "vaste" lasten dan :)

een goede cap hoeft niet duur te zijn, daarom snap ik ook het "op de groei" kopen absoluut niet :)

Ik heb zelf een hele dure cap, maar dat komt omdat ik wel tijden heb gehad dat ik per dag een uur of 4 op het paard zat, en dan wil je gewoon ook wat comfort, en voor het comfort betaal je :)

Ik weet niet hoe dit tegenwoordig zit..... maar bij ons zat er een krappe houdbaarheidsdatum aan die kaart :P en moest je echt gewoon inhalen anders kon je ernaar fluiten :=

En id als je comfort wil, zal je in de buidel moeten tasten ;) maar goed je zegt het zelf 4 uur per dag dat ding op je hoofd, dan wil je echt wel comfort :j