Paard gestolen in Nieuwenrode/Belgie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Adri

Paard gestolen in Nieuwenrode/Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 16:56

Na een aantal pogingen tot diefstal is het nu vannacht raak, Paardje is gestolen !!!!!!!
Grote emotionele waarde.
Inlichtingen en gegevens worden in vertrouwen behandeld.

In de nacht van vrijdag 2/10 op zaterdag 3/10/2009 werd mijn paardje REAL gestolen, uit de weide in De Zandweg, (zijstraat van de Panoramastraat, vlakbij het dorpscentrum van Nieuwenrode.

Vermoedelijk werd er reeds op donderdag in de late avond , net voor middernacht, een prospectie gedaan door de daders, volgens meerdere getuigen die in de nabijheid van de weide wonen.
Getuigen hebben een wagen beschreven die reeds meerdere malen gezien werd aan de weide. Er zijn sporen van wagen/Jeep met trailer.
De poort is opengemaakt en vervolgens op een andere manier terug dicht gedaan.
Door de politie is een PV opgemaakt.

REAL :
- merrie
- 15 jaar oud gechipt met identificatienummer 947000000050283, UELN nummer 056-022-000131080
- schofthoogte ongeveer 1.60m
- pikzwart met witte bles op haar voorhoofd (ouderdomsbles)
- op haar 4 hoeven pas geplaatste hoefijzers (2 weken)
- lange zwarte manen
- op haar schoft witte doorrijvlekjes van ongeveer een 20 cm², de sporen van de lange tochten die we samen maakten
- bitloos gereden en helemaal geen bit gewend
- zeer braaf paard in de handeling maar een heel vinnig paardje, enkel voor gevorderde ruiter
- aftekeningen:
o haarwervel thv bovenste ooglijn met daarboven lokaal een stekelharige onregelmatige aftekening.
o Linkervoorbeen nihil
o Rechtervoorbeen nihil
o Links achterbeen geen tekens buiten enkele diffuus verspreide witte haren op de bil
o Rechter achterbeen oud litteken binnenzijde pijpbeen onder spronggewrichtschuin verlopend
o Streephaarwervels rechterhals en onderzijde hals witte haren
o Haarwervel linker en rechter buikwand
- Foto’s op aanvraag of zie mijn site
http://www.paardenspeurder.be

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 22:37

Het is Nieuwrode, gelegen tussen Aarschot - Gelrode - Diest - Holsbeek in Belgie

Adri

Re: Paard gestolen in Nieuwenrode/Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 23:38

Van: Kristof
Verzonden: zaterdag 3 oktober 2009 22:38
Aan: 'adri hauquier'
Onderwerp: TERUGGEVONDEN NA POGING TOT DIEFSTAL!
Urgentie: Hoog

Beste Mevrouw,

Met zeer veel plezier kan ik mededelen dat Real teruggevonden is op enkele kilometers van de weide waar ze stond. Ik trachtte u reeds telefonisch te contacteren, maar dat lukte niet.

Blijkbaar is er een poging tot diefstal geweest waarbij ze zichzelf verzet heeft en haar waarschijnlijk los getrokken heeft uit de handen van de dader. Ze had namelijk een stuk getrokken halster aan die helemaal niet aan ons toebehoort. Hoogst waarschijnlijk hebben de daders haar dit halster aangedaan om haar trachten te laden op een trailer. Gezien de omstandigheden (nacht, donker, onbekende mensen, onbekende stemmen, onbekende trailer,…) heeft Real waarschijnlijk verzet geboden om ingeladen te worden en is ze daaropvolgend ofwel vrijgelaten, ofwel zichzelf losgetrokken. Verschillende getuigen uit de directe omgeving hebben inmiddels onbekende wagen gezien en menen iets te weten over deze poging tot diefstal.

Omstreeks 7u vanavond kreeg ik de verlossende boodschap dat zij goed en wel op een boogscheut van mij veilig in een box stond. Ik ben haar direct gaan halen en onder het zadel naar huis gewandeld!

Ik hoop dat het bundelen van krachten, zoals uw initiatief, kan leiden tot het stoppen van deze praktijken. Een echte schande is het!
We moeten met zijn allen zoveel mogelijk ruchtbaarheid geven aan deze praktijken zodat eventuele kandidaat paardendieven zich 2 X bedenken.

In elk geval is het fijn te weten dat mensen zich toch nog belangeloos inzetten voor het welzijn van onze geliefde viervoeters. Het is fijn om op zulke momenten steun te ervaren uit onverwachtse hoek!

Ik dank u nogmaals voor uw inzet om mijn paardje helpen terug te vinden. Hopelijk loopt het bij andere gedupeerden ook van een leien dakje in de toekomst!

Veel succes nog met uw initiatief, hetwelk een pluim verdient!

Als ik een wederdienst kan doen, mij deur staat voor u open!

Met warme groet,

Kristof.

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 10:21

Voor iedereen hier, het was niet mijn paardje, ik zoek de gestolen paarden en meld alles direct, doe dit van 1995, maar ieder paard is waard om terug naar zijn eigenaar te gaan.
Alle gestolen en gezochte paarden http://www.paardenspeurder.be

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 14:16

Moderatoropmerking:
Offtopic reacties zijn verwijderd. Reageren op OV is alleen toegestaan indien er bijgedragen kan worden aan de zoektocht. TS het OV forum is niet de plek om een oproep voor een gestolen paard te plaatsen, hier wordt gezocht naar paarden die mensen uit het oog zijn verloren of de vorige eigenaar van een huidig paard om zo meer info over het verleden te verkrijgen, gestolen paarden horen niet op dit forum. Het is ook niet toegestaan een email openbaar te plaatsen.

Hier een slotje.