Verzendkosten `dubbel´ betalen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ylana

Verzendkosten `dubbel´ betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 14:21

Ik heb één van mijn merrie afgelopen seizoen laten dekken door Londontimes, stal Verhoeven. Dit is helaas niet gelukt.
Na het opsturen van het gustbilljet kreeg ik een rekening van € 119,00 voor de verzendkosten.
Deze heb ik direct voldaan. (Naar mijn weten was het voor het verzenden. Helaas kan ik de rekening nergens meer vinden...)
Nu krijg ik vandaag 2 rekeningen binnen van het bedrijf `Hippo xpress´.
De één vermeld o.a. Factuur, Datum 25/09/09, Vervaldatum 10/05/09, Colli vers sperma, totaal inclusief btw € 15,47
De ander staat o.a. Factuur, Datum 31/07/09, Vervaldatum 14/08/09, 2 maal colli vers sperma, Totaal inclusief btw € 30,94
Ik heb beide bedrijfen al geprobeerd te bellen de afgelopen 2 uur... Bij stal Verhoeven kreeg ik uiteindelijk iemand die me wist te vertellen dat degene die er over ging een week op vakantie was.
Met Hippoxpress nog geen contact kunnen krijgen.
Is dit een normale gang van zaken?
Ik heb nog nooit dubbele verzendkosten hoeven betalen namelijk...

Dwyne

Re: Verzendkosten `dubbel´ betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 14:25

Wellicht was de eerste rekening voor het verzendklaar maken van het sperma? Die van HippoXpress heb ik zelf ook gehad, alleen dan maar 1 keer dus die 15,47 voor de koeriersdienst oid.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 14:30

Toch nog de rekening gevonden van Stal Verhoeven.
Daar staat op: Betreft paard Gabanna
via paardenpraktijk West Brabant
verzendkosten € 100,00

incl. btw € 119,00

Het lijkt mij dat dit gewoon de verzendkosten zijn.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 14:42

Dat denk ik dan ook, maar zou voor de zekerheid het toch even navragen, je weet maar nooit...Zonde om dingen dubbel te gaan betalen!

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 19:24

Ik raak ook altijd mijn bonnen kwijt, daarom heb ik internet bankieren kan ik tenminste alles terug vinden. Blijven bellen en contact houden en ook opschrijven met wie je hebt gesproken.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 13:10

Vriendin kreeg ook dubbele rekening voor verzenden sperma (via hengstenhouder en via inseminator) en heeft erachteraan gebeld. Ze hoefde maar 1x te betalen.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 19:08

UPDATE:

Vandaag kreeg ik in eens bij de post een `incasso brief´ van Hippo Xpress.
Althans, er stond een incasso teken boven en voor de rest was de brief duidelijk opgesteld door Hippo Xpress zelf.
Met dat er niet betaald was en dat er € 15,00 administratiekosten bij kwamen.
Ik heb contact proberen te krijgen met Hippo Xpress wat niet lukte en uiteindelijk het nummer gebeld wat onder aan de brief stond. Daarop kreeg ik de eigenaar zelf te pakken.
Het verhaal helemaal uitgelegd, dat ik enkele maanden daarvoor al contact gehad heb met hem en met stal Verhoeven en dat het naar mijn idee allemaal geregeld was.
Waarop ik een heel verhaal kreeg dat hij me wel tal van keren gebeld heeft en dat hij geen contact met me kon krijgen. Alles bijgehouden had, de datums en tijden dat hij geprobeerd had te bellen maar nu zijn agenda niet bij de hand had.
Bij navraag bleek hij `ons´ nummer van internet geplukt te hebben, een nummer wat wij al 4 jaar niet meer in gebruik hebben...
Toen ik vroeg waarom hij dan geen contact met stal Verhoeven had gezocht voor mijn nummer, kreeg ik één of ander vaag en ontwijkend antwoord op.
Na woorden als `de harde kern die de rekeningen niet betaald´ en `nu met een brief met incasso teken neemt u wel contact op´ heb ik diep adem gehaald en gezegt dat als hij op een andere manier dan telefonisch, wat blijkbaar dus niet werkte, contact met me gezocht zou hebben ik óók gereageerd zou hebben.
Ik ben geeindigd met dat ik dan ook niet van plan was te betalen en eerst contact op zou nemen met stal Verhoeven.
Ik kreeg mevrouw Verhoeven zelf aan de telefoon en deze was ook uiterst verbaasd!
Ze zouden er achter aan gaan en nogmaals zou alles geregeld worden.
(Bij deze dan ook nogmaals bedankt!)

Tot zo ver :D