Ervaring met Mitsubishi Pajero PININ voor de trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JoesPleasure

Ervaring met Mitsubishi Pajero PININ voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 13:00

Wie heeft er ervaring met de Pinin voor de trailer?
Kan de bezine versie makkelijk een anderhalf paardstrailer wegtrekken (ca.1200 kg)

Ik hoor ook dat de onderdelen van Mitsubishi duur zijn, is dat waar?

Ik rij nu nog steeds met een oude Daihatsu Feroza en heb al gekeken voor een gewone Pajero,
maar die zijn best op leeftijd als je een betaalbare wilt en de Pinin lijkt me een mooi alternatief als íe een beetje zou kunnen trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 13:02

Ik heb een Pinin voor een 1,5 paardstrailer. Rijd als een zonnetje :) Hij verbruikt alleen wel ietwat meer maar dat is vrij logisch met een trailer erachter. Maar voor de rest heeft ie een prima wegligging en heeft ie er absoluut geen moeite mee om de trailer te trekken.

AlterEvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 13:53

JoesPleasure schreef:
Wie heeft er ervaring met de Pinin voor de trailer?
Kan de bezine versie makkelijk een anderhalf paardstrailer wegtrekken (ca.1200 kg)

Ik hoor ook dat de onderdelen van Mitsubishi duur zijn, is dat waar?

Ik rij nu nog steeds met een oude Daihatsu Feroza en heb al gekeken voor een gewone Pajero,
maar die zijn best op leeftijd als je een betaalbare wilt en de Pinin lijkt me een mooi alternatief als íe een beetje zou kunnen trekken.

Met de Pinin 1.8 en 2.0(3 of 5 deurs) uit 2000 en 2001 kan je geremd 1500kg trekken.
Met een Pajero (5 deurs) een keer zoveel (3300kg) ;)
De Pinin is een light versie van DE Pajero.

Maar over die anderhalfpaards trailer? Ik neem aan dat je het daar over het ledig gewicht van de trailer en het paard hebt(gecombineerd)?

Zo ja, dan moet dat wel goed gaan.

Over de prijzen van de onderdelen. Tja, bij de dealer zijn onderdelen redelijk aan de prijzige kant en helemaal afhankelijk van wat je moet hebben.
Maar het is een Mitsubishi en daar zal niet veel aan kapot gaan (zonder opschepperij) dus daar hoef je je niet zo druk om te maken.
Om je een idee te geven, de motoren van Mitsubishi die ook in de Pajero, de L400 en de Canter gaan..zitten ook in deze jongens
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Misschien kan je specificeren wat voor onderdelen je het over hebt.

mbt. de pajero, of hij op leeftijd is of niet dat maakt niks uit. het zijn hele stevige auto's en met leeftijd komt altijd slijtage en onderhoud. De nieuwe zijn duur en de oude zijn redelijk te betalen, in nederland zijn ze sowieso heel erg duur (!hint ;))
en er zal altijd onderhoud gedaan moeten worden aan een auto wil je hem goed houden. als je pech hebt tref je een auto waar jij de gene bent die er voor op draait en dan is het een prut auto ;)

als particulier is het niet interessant om een diesel te kopen omdat je voor een pajero(5 deurs) toch wel over een goede 2000kg praat en dat komt neer op een vette 190 euro in de maand aan wegenbelasting, met benzine is deze rekensom vele malen lager en aantrekkelijker.

Het beste kan je een Pajero kopen zonder trekhaak en er een onder laten zetten, dan weet je in ieder geval zeker dat hij niet overbelast is geweest. maar een auto kopen blijft altijd een gok en helemaal afhankelijk wat de vorige eigenaar er mee gedaan heeft(bv. dikke twee as trailer met bouwafval verslepen).

Maar een nieuwe auto kopen is eigenlijk helemaal gebasseerd op wat jij wil(3 deurs/5 deurs, handgeschakeld/automaat) en wat je er voor over hebt.

Groeten,
Michel

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 16:13

Bedankt voor de reacties Miss Montana en Michel!
Het zou gaan om een Pinin 1.8 GDI en de 1200 kg is idd het gecombineerde gewicht van trailer + paard.

Ik bedoel qua onderdelen de prijzen in het algemeen als je het bijv vergelijkt met een Nissan, Suzuki of Daihatsu.

Neem aan dat het verbruik ook zo'n 1 op 9 is bij normaal woon/werkverkeer?

Reden ook is dat ik met een B trek en geen E heb, dus ik moet onder de 3500 kg blijven en met de max.massa van de Pinin gaat dat prima.

Anoniem

Re: Ervaring met Mitsubishi Pajero PININ voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 16:33

Ik heb dezelfde 1.8 GDI. Het leuke van deze auto's is dat je onder ander een verbruikmetertje in je dashboard hebt. Zo heb ik mijn auto teruggereden van 1 op 9 naar in op 11 :D Dat is nog best een leuke sport (vind ik _O-) Dus hoe rustiger jij rijd, hoe minder hij verbruikt!

Over die E achter B zou ik wel een rijbewijs voor nemen (die je volgens mij wel nodig hebt). Dit ivm de ervaring die je opdoet. Ik vind het riskant om zonder enige les te hebben gehad zo de weg op te gaan...

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 16:37

Handig zo'n verbruiksmetertje!

Ik rijd al enkele jaren met trailer en alleen b en dat gaat me vast handiger af dan al die ouwetjes die vroeger gratis E achter B kregen ;)

Nog nadelen van de Pinin of is het gewoon een droomauto :z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 16:12

Oh ok! Dan is het idd wel prima :)

Nadelen? Kan me er serieus geen een bedenken... Tja mss het verbruik maargoed, een auto die 1 op 20 rijd kan vaak ook geen trailer trekken :n Doen dus die Pinin! :D

AlterEvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:09

Het verbruik is inherent aan de prestatie die je van de motor vraagt. Dat is helaas niet anders. Alle motoren verbruiken meer als je een zware prestatie van ze vraagt of als je loopt te planken met een auto. Rij je rustig en constant dat zal hij het beste lopen.

Blijkbaar heb je je keuze al vast op de Pinin en als ik jou was zou ik dat ook gewoon doen. Lekker mee rijden en lekker mee trekken. Als je de 5 deurs neemt heb je ook nog wat ruimte voor je andere spullen en evt. boodschappen en op vakantie.

In vergelijking qua prijzen in onderdelen is een Pajero niet duurder dan een Nissan. Denk dat je met een Land Rover of Jeep toch zeker hoger uitkomt. En de prijzen van onderdelen is ook op het niveau van het type auto. Onderdelen van een Pajero zijn duurder als onderdelen voor een Colt of Suzuki Swift. beetje het idee appels met peren vergelijken. ofwel...met hetzelfde type auto's je ong. dezelfde prijzen kwijt bent EN....het belangrijkste is de arbeid die ervoor verricht moet worden...daar betaal je het meeste voor.

Weet je wat je ook kan doen, als je een leuke Pinin hebt gevonden, ga je ermee een rondritje maken en als je zeker wilt zijn dat je geen kat in de zak koopt, ga je er even mee langs een garage en laat je hem even keuren/inspecteren voor ong. 50 euro. dan weet je wat er evt. aan scheelt en kan je heel veel narigheid besparen ;)

wat misschien ook wel een tip is, schrik niet af als zo'n auto een deuk heeft. Het zijn terreinautos dat overleeft hij wel, zolang het niet te erg is....EN het kan je zelfs wat schelen in de prijs als je auto wat schade heeft ;)

Veel succes en ik ben benieuwd.
Wel foto's plaatsen van je Pinin als je hem hebt :)

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 10:00

Bedankt weer voor de info! Als we voor een proefrit gaan, dan gaat er zeker een expert mee. Deukjes e.d. ben ik niet huiverig voor, heb mijn Feroos ook met "gebruikersschade" gekocht :D
Zodra ik hem heb zal ik zeker foto's plaatsen!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 12:00

Je hebt mij inmiddels ook gevonden, :-).
Via de pb heb je info gekregen.

Niks schokkends hoor, want ik ben heel tevreden met mijn pinin 2.0 liter. Ook ik heb hiervoor een feroos gehad.

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 15:23

@ Morris + Miss Montana, we hebben vandaag een proefrit gedaan en de auto beviel goed. Ik vraag me alleen af of jullie gemakkelijk al jullie spullen achterin kwijt kunnen. Hebben jullie de achterbank alijd neergeklap of is die eruit gehaald?

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 16:43

Als ik met het paard op pad ga, heb ik één stoel van de achterbank neergeklapt, de andere niet daar leg ik mijn zadel op (vind ik erg handig). De achterdeur kan niet helemaal open als ik de trailer erachter heb, maar ach dat went ook wel weer.

Als ik niet met het paard wegga, dan heb ik gewoon twee zitplaatsen achterin. Nou ja, zitplaatsen zo ruim is het niet ;) .

Ik kan mij er prima mee redden. :j

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 17:09

Achterbank als zadelbok is misschien ook wel handig ja. Ben wel blij dat ik geen westernzadel meer heb als de Pinin er komt, scheelt een boel aan ruimte. De achterdeur van de Feroos kan ook niet helemaal open als de trailer er achter hangt, dus dat zijn we wel gewend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 19:32

Ik heb een zadelkamer in mijn trailer, dus geen last van := Als ik niet met de trailer wegga en mijn westernzadel vervoer zet ik deze altijd met de knop omlaag op de achterbank. Het is even een effort om het zadel daar te krijgen maar ik vind het wel de prettigste manier ;)

Voor in het dagelijks leven kom ik eigenlijk nooit ruimte tekort want ik vervoer niet zoveel. Mocht ik wel eens ruimte tekort komen stapel ik zoveel mogelijk op in de achterbak en anders wijk ik uit naar de achterbank :Y)

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 12:52

Nou de Pinin staat voor de deur! GDI bleek ook niet vervuild, dus ik was helemaal happy. Nu nog eens uitproberen hoe íe het voor de trailer gaat doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:12

Leuk! Van harte gefeliciteerd! Welke kleur heeft de auto eigenlijk? Voor de trailer gaat ie het ook zeker weten super doen ;)

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:05

Leuk dat je de Pinin hebt gekocht!!

Ik vind het een heerlijke auto! En als er sneeuw ligt, gaat de 4WD aan, en rijden maar!

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 12:20

@ Miss Montana: het is een groene.

Voor de trailer ben ik ook benieuwd.
We hadden gisteren nog wel ff wat troubles met starten.
Wilde hem starten, had wel contact en en je hoorde hem bezig, maar hij sloeg niet aan. Eind van de middag deed íe weer wel en 's avonds weer niet. Wel gewoon stroom op de accu.
Vanochtend en daarnet weer niets aan de hand. Hij krijgt nog een beurt en dan laat ik alles ff nalopen.
Hij heeft trouwens ook een mysterieus knopje, weet niet waarvoor dat dient. Zit links schuin beneden onder het stuur. Het is een klein zwart handeltje. Weten jullie waarvoor dit is?
Het stond in ieder geval niet in mijn manual

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:42

Is die niet voor de motorkap? Mij is dat dingetje eigenlijk nooit opgevallen :+

Erg raar dat hij soms niet start. Heb je de auto particulier gekocht of via een dealer/handelaar? Als je de auto bij een Bovag garage hebt gekocht zou ik em als de wiederweerga terugbrengen om na te laten kijken...

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 16:01

Dat hendeltje zit links onder het kleine opbergvakje.
Het hendeltje voor de motorkap zit helemaal links aan de zijkant tegen de vloer aan.

De auto hebben we via een garage maar deze is niet Bovag erkent.
Vandaar dat we hem eerst elders hebben laten keuren.
Misschien dat de accu een beetje zwak is?
Ik heb gisteren nl wel 3 uur lopen poetsen en doen waarbij de deuren ook open waren en
dan blijven er ook lichtjes branden?
Hij krijgt op korte termijn een beurt en dan wordt alles nog ff nagelopen.
Ik heb mijn Feroos ook nog achter de hand in geval van echte trouble :D

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 15:44

Tot nog toe start het ootootje weer goed, geen idee wat dat woensdag geweest is. Misschien toch een beetje een zwakke accu?

Bijg foto van de bolide de moi

Afbeelding

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 12:56

Mooie auto, en een bull-bar!!! Die heb ik niet, ik vind het wel stoerder met bull-bar.

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 10:02

Thanks!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:16

Idd, leuk ding :)) Gelukkig dat ie nu weer normaal start dan zeg!

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 16:29

Yep no problemo's meer gehad gelukkig. Gaat nog wel op het lijstje met aandachtspunten voor de beurt die íe krijgt.