Pony durft niet alleen naar buiten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MRIIIS

Pony durft niet alleen naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 09:27

Geen idee of hier al een topic over is, maar mijn 3-jarige bijrijdpony durft niet alleen naar buiten. Een rondje stal waar we brommers/scooters/fietsers/vrachtwagens/auto's etc. tegenkomen is geen probleem, maar gister wilde ik naar het bos en verder dan de brug kwam ik niet :Y) Met een of meerdere paarden erbij gaat het prima, maar toen hij zich gister om begon te draaien en ik half op het fietspad stond.. :=

Tips/ervaringen welkom! *D

danique38

Re: Pony durft niet alleen naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 14:26

ga wandellen ze is nog maar 3 dus het is ook wel vroeg! Ga vaker met andere paarden. Ze krijgt vanzelf het vertrouwen! :D

zamorasjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 14:31

wij hebben dat ook, dat is vrij normaal voor een jong paard. Als je met andere gaat heeft je paard steun aan het andere paard, want als hij iets eng vind kijkt hij naar het paard dat mee is. Mijn tip: veel er naast wandelen en opeen gegeven moment lukt het wel, je moet gewoon veel geduld hebben met jonge paarden ;)

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 14:36

Mijn nu 4-jarige fjord wilde ook niet alleen weg. slingerend bij het land weglopen, in ene vol op dr rem en vervolgens in dr achteruit.

Heb het uiteindelijk opgelost door in het begin heel vaak stukjes ernaast te lopen, gewoon afwisselen, vaak wanneer je voor ze of naast ze staat zijn dingen iets minder bedreigend.
En nu gaat ze vrolijk mee vind zo goed als niets meer eng.
En af en toe ga ik nog wel eens halverwege de rit stukje ernaast lopen. Dat vind ze namelijk erg gezellig :P

Ik kan nu prima buitenrijden, dus dit is mijn tip, en probeer af te stappen voor het een stress situatie word.

devilseye

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 14:40

idd lekker gaan wandele met zon jong ding .
kan ze mooi wennen aan de grote boze wereld in haar eentje . ;)

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 14:48

Vind je het gek, ze is nog 3. Ja, ik denk dat het dan toch wandelen wordt of gewoon wandelen 1x per week- en 1x per week samen buitenrit met iemand anders d´r bij.. voor je het weet kan ze de grote wereld alleen aan. Haha succes!

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 15:02

Dankjullie wel :)

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 15:06

Nouja het is niet echt iets voor jonge paarden hoor! Mijn 15 jarige pony doet het ook niet. Ze word echt nijdig als ze alleen op pad moet, en geloof me, dan lig je er ook echt naast :D Ze gaat bokken en steigeren achteruit lopen maar niet vooruit.

Toen ik vroeg aan de oude eigenaren hoe dit zou kunnen zeiden ze dat ze daar nooit alleen op stap gingen dus dan is ze het gewoon gewend denk ik.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 10:13

RT--> BRT

12elisa1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 18:46

ik ga meestal wel alleen langs het water enzo mr als je dat niet leuk vind ga met een vriendin ofzo die meerijd of meeloopt

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 22:25

Ja, ik ga morgen bijvoorbeeld weer met een vriendin, maarja zij kan ook niet altijd, dus is het wel fijn als ik alleen kan. Een rondje stal (met allerlei voertuigen en geluiden) is prima, dus uiteindelijk moet het bos ook wel lukken :)

wintepint

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:49

Toevallig heb ik vandaag eindelijk mijn wens vervuld gekregen, mijn merrie nu 7 jaar is voor het eerst alleen van het erf afgegaan. Ik heb altijd gezegd als ik alleen met haar een rondje bij ons achter in het veld zou kunnen rijden dan ben ik al heeeeeeel tevreden :D en ja vandaag de dag is het gelukt, jippie hihi. Ik moet wel zeggen dit is heel moeilijk gegaan, ze deed altijd heel gevaarlijk stijgeren ze maakt nog een extra knikje door haar achterbenen en dat geeft je een gevoel alsof je achterover valt wat helaas ook nog niet zo heel lang geleden is gebeurd. Ik ben de laatse twee jaar nu ook altijd met iemand anders mee gaan rijden en dan gaat dat super, maar alleen nee zegt ze dan. ze heeft volgens mij verlatings angst. Dus ik ben ook nu de laaste maanden met de trailer naar het bos gegaan en dan gaat het heel goed, soms wel spanning maar niks gevaarlijks. en vandaag dacht ik zo laten we eens gaan proberen te vertrekken vanuit huis, en ze liep zo de straat op richting pad en daar draaide ze zich wel om en ongeveer zo een 15 keer de lucht in maar ik dacht nee als ik hier aan toe geef dan ben ik verloren, het was alsof ze het voelde en toen hebben we samen een heerlijk ritje gemaakt. Ik wil maar zeggen die van jou is nog zo jong geef hem de tijd en alles komt goed. :(:)

Pippeloentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 14:02

Mijn 3 jarige wil niet alleen moet altijd met z''n 2 !

jana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 19:39

Mijn 12 jarige gaat ook niet alleen het erf af weet precies waar het erf ophoud!!
Met een ander paard of mijn vader op de fiets gaat ie zo mee!

EAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 20:50

Bon_Bon schreef:
Mijn nu 4-jarige fjord wilde ook niet alleen weg. slingerend bij het land weglopen, in ene vol op dr rem en vervolgens in dr achteruit.

Heb het uiteindelijk opgelost door in het begin heel vaak stukjes ernaast te lopen, gewoon afwisselen, vaak wanneer je voor ze of naast ze staat zijn dingen iets minder bedreigend.
En nu gaat ze vrolijk mee vind zo goed als niets meer eng.
En af en toe ga ik nog wel eens halverwege de rit stukje ernaast lopen. Dat vind ze namelijk erg gezellig :P

Ik kan nu prima buitenrijden, dus dit is mijn tip, en probeer af te stappen voor het een stress situatie word.

Heey,
maar dit is ook niet zo'n super oplossing, heb ik nl ook gedaan.
En mijn pony was zo slim om elke keer te gaan stoppen zodat ik naast haar ging lopen :+ !