Met een of meerdere paarden erbij gaat het prima, maar toen hij zich gister om begon te draaien en ik half op het fietspad stond.. 
Tips/ervaringen welkom!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Met een of meerdere paarden erbij gaat het prima, maar toen hij zich gister om begon te draaien en ik half op het fietspad stond.. 

Ze gaat bokken en steigeren achteruit lopen maar niet vooruit.
en ja vandaag de dag is het gelukt, jippie hihi. Ik moet wel zeggen dit is heel moeilijk gegaan, ze deed altijd heel gevaarlijk stijgeren ze maakt nog een extra knikje door haar achterbenen en dat geeft je een gevoel alsof je achterover valt wat helaas ook nog niet zo heel lang geleden is gebeurd. Ik ben de laatse twee jaar nu ook altijd met iemand anders mee gaan rijden en dan gaat dat super, maar alleen nee zegt ze dan. ze heeft volgens mij verlatings angst. Dus ik ben ook nu de laaste maanden met de trailer naar het bos gegaan en dan gaat het heel goed, soms wel spanning maar niks gevaarlijks. en vandaag dacht ik zo laten we eens gaan proberen te vertrekken vanuit huis, en ze liep zo de straat op richting pad en daar draaide ze zich wel om en ongeveer zo een 15 keer de lucht in maar ik dacht nee als ik hier aan toe geef dan ben ik verloren, het was alsof ze het voelde en toen hebben we samen een heerlijk ritje gemaakt. Ik wil maar zeggen die van jou is nog zo jong geef hem de tijd en alles komt goed.
Bon_Bon schreef:Mijn nu 4-jarige fjord wilde ook niet alleen weg. slingerend bij het land weglopen, in ene vol op dr rem en vervolgens in dr achteruit.
Heb het uiteindelijk opgelost door in het begin heel vaak stukjes ernaast te lopen, gewoon afwisselen, vaak wanneer je voor ze of naast ze staat zijn dingen iets minder bedreigend.
En nu gaat ze vrolijk mee vind zo goed als niets meer eng.
En af en toe ga ik nog wel eens halverwege de rit stukje ernaast lopen. Dat vind ze namelijk erg gezellig
Ik kan nu prima buitenrijden, dus dit is mijn tip, en probeer af te stappen voor het een stress situatie word.
!