ik kan via kennissen een friese ruin van 5 jaar uit johannesburg (afrika) laten overkomen. De eigenaar, een kennis van mijn kennis, heeft een autoongeluk gehad en mag niet meer rijden. Ze zoekt dus een liefdevolle eigenaar voor het dier en zo kwam ze bij mij. Ze is nederlandse mar egtrouwd met een afrikaan..ze wil heel graag dat het paard weer terug naar nl gaat of in mijn geval naar duitsland. Ze schenkt me het paard maar uiteraard moet ik wel zelf de vervoerskosten betalen en de papierwinkel regelen..
maar ik weet dus absoluut niet hoe en wat. Ik weet dat het 6 uur vliegen is van johannesburg naar schiphol maar heb geen idee hoe ik dit allemaal moet regelen...wie kan me tips geven of helepn?
mmmmmmmmm van Johannesburg naar Schiphol is volgens mij zeker 11 uur vliegen.... Je kunt het best even googelen op paard importeren. Per land is het verschillend of je te maken krijgt met quarantaine en wat er aan papierwerk nodig is. Wordt een prijzig reisje hoor. Je kunt ook contact opnemen met professionele paardentransporteurs. Zij weten de weg en wat er allemaal bij komt kijken.
Ik zit in Kaapstad op het moment en kom in december terug en zou heel graag het paard wat ik hier rij mee nemen, alleen komen de totale kosten ( vliegreis, papieren ed ) uit op een slordige 15.000 euro! Voor mij houd het dus helaas op.
Kan je vriendin het paard niet gewoon hier in Zuid Afrika verkopen? Ze zijn hier in de omgeving iig gek op friezen en er wordt echt wel goed voor de paarden gezorgd.
Zo, 15.000 euro, dat is inderdaad een heleboel geld. Ik zou dan inderdaad eerst maar goed uit gaan zoeken wat erbij komt kijken en vooral wat de kosten zullen zijn. Op zich is het wel een leuk aanbod natuurlijk van de eigenaresse. Succes in ieder geval.