paspoort overzetten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LeOnIe_me

paspoort overzetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 15:13

Hallo,
Ik heb sinds een paar weken mijn eigen paard en wil het paspoort graag op mijn naam laten zetten.. het gaat om een kwpn'er maar kan niet precies vinden hoe het moet. En kan je ook ergens vinden wat een paard in de sport heeft gelopen?¿

groetjes leonie

Whis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:56

Even een stipje, aangezien ik dit ook nog steeds moet doen van een paard wat inmiddels al een jaar in me bezit is := :D

LeOnIe_me

Re: paspoort overzetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 22:15

niemand?¿

lauraaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:18

Hoi, ik heb nu ook info opgevraagt voor het nrps stamboek. Je moet gewoon je paspoort opsturen en een brief met je eigen gegevens. Het staat bij de nrps op de site naar waar je je paspoort moet opsturen.

Ik denk dat je gewoon even bij kwpn op de site moet kijken, daar staat vast wel hoe je het moet doen :) .

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:20

Als het goed is staat in het paspoort vermeld wie het uitgegeven heeft. met deze mensen moet je even bellen. Waarschijnlijk moet je het (aangetekend) naar hun toesturen met de nieuwe gegevens en wijzigen zij dit in het paspoort.

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:21

op het 1e of 2e blad staat adres van kwpn ermelo,
je moet hem opsturen met begeleidende brief met daarin jouw gegevens,
zorg wel dat je kopieen maakt voor je het officiele papier opstuurd!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:21

Als je het via het KWPN laat overschrijven moet je helaas eerste lid worden van het KWPN zelf dan pas kun je je paspoort laten overschrijven.
Ff op de site kijken staat hoe het moet.

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:24

BKS schreef:
Als het goed is staat in het paspoort vermeld wie het uitgegeven heeft. met deze mensen moet je even bellen. Waarschijnlijk moet je het (aangetekend) naar hun toesturen met de nieuwe gegevens en wijzigen zij dit in het paspoort.

Ja of als je hem niet op wilt sturen ga je even langs. Bij het KWPN zeiden ze tegen mij dat zelfs aangetekende paspoorten wel eens niet aankomen. Als je langsgaat wordt het binnen een paar minuten geregeld. Ik had de reis naar harderwijk er iig voor over.

Voor alleen je paspoort over schrijven hoef je niet lid te zijn van het KWPN alleen als je de stamboekgegevens mee wilt nemen moet dat.

LeOnIe_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 11:17

moi22 schreef:
BKS schreef:

Ja of als je hem niet op wilt sturen ga je even langs. Bij het KWPN zeiden ze tegen mij dat zelfs aangetekende paspoorten wel eens niet aankomen. Als je langsgaat wordt het binnen een paar minuten geregeld. Ik had de reis naar harderwijk er iig voor over.

Voor alleen je paspoort over schrijven hoef je niet lid te zijn van het KWPN alleen als je de stamboekgegevens mee wilt nemen moet dat.

wat houd dat in.. dat alleen op de eerste pagina jou adres komt? en wat wordt er anders verandert bij de stamboekgegevens

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 11:19

Als het goed is staat op de eerste pagina de uitgever van het paspoort.
Ik heb hun toen gemaild en kon mijn paspoort opsturen en het bedrag overmaken.
Binnen een paar dagen had ik mijn paspoort terug, keurig aangepast.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 11:46

Ik hoefde het paspoort niet op te sturen,heb alleen het losse stamboekpapier opgestuurd(aangetekend)om ook op mijn naam te zetten en kreeg een sticker met mijn gegevens erbij terug gestuurd om in het paspoort te plakken.

Kostte niets want ik ben lid van hett KWPN

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 14:05

LeOnIe_me schreef:
wat houd dat in.. dat alleen op de eerste pagina jou adres komt? en wat wordt er anders verandert bij de stamboekgegevens

Als je alleen je paspoort over laat zetten krijg je alleen een sticker met jou gegevens in het paspoort. Wanneer je ook het stamboek papier op je naam wilt hebben moet je lid zijn van het kwpn en de stamboekpapieren mee leveren.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 14:19

Je kunt het paspoort ook op naam zetten zonder lid te worden van het KWPN, het kost je dan alleen meer. Kijk even op de site bij veel gestelde vragen.

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 17:54

_Veronique_ schreef:
Je kunt het paspoort ook op naam zetten zonder lid te worden van het KWPN, het kost je dan alleen meer. Kijk even op de site bij veel gestelde vragen.

Dat kost dan als ik het goed heb 41 of 49 euries. Als je lid bent van het kwpn kost het niets

LeOnIe_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 15:44

is het verplicht om het op naam te zetten?¿ en wat zijn de gevolgen als het niet op je naam staat?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 16:20

het is niet verplicht, maar als je wedstrijden gaat rijdenmisschien wel handig.
En als je m ooit nog eens kwijtraakt krijg je wat makkelijker een duplicaat misschien, anders moet je teveel uitleggen als ie nog op naam van de vorige eigenaar staat, want bewijs maar eens dat het jouw paard is.... (of heb je een koopcontract?)