houden of niet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

colette40

houden of niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 15:13

Je hebt en paard waar je alles mee kan doen.
lekker naar buiten,alleen op pad hij is nagenoeg bomproof (het blijft een dier)
Hij is super lief echt een knuffel.
Wat is het probleem denk je dan

Nu, ik ben wat rijden betreft de laatste jaren vooruit gegaan (gelukkig)
Maar mijn paard is oa flegmatiek,elke keer als ik er op stap moet ik hem weer duidelijk maken wat been
is ,ook is hij wat stijfig in het begin.
Ik rijd l2 met hem en zie me wel wat verder komen met hem maar kom ik ook zover zoals ik zou willen.
Zijn gangen zijn niet van dat ,gewoon dus,maar dat is geen probleem,ik zal nooit hoge ogen daarmee scoren maar als hij nou maar iets meer looplust kreeg.
We zijn zeker vooruitgegaan maar ik vind het voor hem ook zo vervelend om hem elke keer wakker te moeten schudden.

Zadel wordt elk jaar nagekeken en hij wordt regelmatig door masseur nagekeken.
Gaat elke 7 weken naar de smid en krijgt op tijd entingen en wormekuren.
Kruiden voor darmspijs kanaal en laat ong 2 x per jaar bloedtrekken.
Zijn karakter past heel goed bij mij dus wat krijg je er weer voor terug.

Nou alvast bedankt voor het meedenken
(als het niet goed staat wil iemand het verplaatsen?)

estell__

Re: houden of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:16

Nou ik zou hem lekker houden, misschien een beetje haver bijvoeren, en gewoon heel duidelijk zijn in de beenhulpen. Ook de zijgangen gewoon extra oefenen en de achterhand sterker maken dmv veel (schijn) overgangen!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:20

Ik vind dat je een paard hebt voor het leven, net zoals een kind. Heb je problemen met je paard, dan moet je die zien op te lossen. Waardeer je paard voor wat hij wél kan. Verkopen zou voor mij dus absoluut geen optie zijn.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:24

Als jij het idee hebt dat er niet veel meer kunt uithalen dan dat jij wilt, kun je hem altijd verkopen.
Je moet er gewoon goed over nadenken. Wat wil ik. Wat kan mijn paard. Misschien kun je hem als je wilt verkopen iemand anders er heel blij mee maken als leerpaard. Je moet lol houden in het paardrijden.

@dorientje: Een paard is idd voor het leven, maar als hij het niet aankan wat jij wilt, is het dan eerlijk t.o.v. het paard en jezelf om er verder mee te gaan?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:26

Nee, maar dan moet je er dus niet mee door gaan, maar iets anders gaan doen met je paard. :)

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:54

@ dorientjuh: dat vind ik wel heel erg gemakkelijk gezegt. Moet je dan je eigen "dromen" opgeven omdat je paard iets niet kan terwijl die het bij een ander net zo goed kan hebben? Ik ben er in dit geval van overtuigd dat het goed komt omdat de karakters ook helemaal bij elkaar passen. Maar ik ben van mening dat als je alles geprobeert hebt en het is niet reeël/eerlijk tegenover je paard, het het beste is een ander goed baasje voor hem te zoeken.

colette40

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 15:56

Thuis heb ik hem redelijk voor elkaar maar dan heb ik wel een les achter de rug,in de ring is hij gewoon trager.
En doe ik hem er een plezier ermee door mijn zin door te drijven?
We gaan regelmatig het bos in en ik probeer het zo afwissellend mogelijk te houden.
Maar ik ben geen bosruiter, ik wil verder komen.
Maar een nieuw paard ben ik ook wel weer huiverig voor,wil eigenlijk dit paard alleen met wat meer pit.
Maar bedankt alvast voor het meedenken.
Ik heb ook absoluut geen haast met beslissingen nemen want voorlopig leer ik nog steeds van hem.
maar ik kijk wel met een oogje in de toekomst

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:59

ik zou kijken waarom hij zo stijf is, waarom hij zo `flegmatiek` is... Beiden kan komen door de manier van het rijden...

Ik ben het verder met Dorientjuh eens... Ik zou mijn paard dan ook niet weg doen als zij niet aan zou kunnen wat ik leuk vind. Als blijkt dat zij morgen ineens niet meer bereden kan worden voor de rest van haar leven blijft ze mooi van mij. Pech misschien voor mij, dat risico zit er nu eenmaal in...

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:27

als het echt zo'n braaf bosritjes paard is, dan kan je er vást wel iemand heel blij mee maken!
leuk voor het paard, want hij wordt niet overvraagd, leuk voor de nieuwe eigenaar, want die heeft een bomproof paard, en uiteindelijk leuker voor jou, want jij kan dan op zoek naar een paard met meer potentie.