Hoe trailer schoonmaken? (binnenkant)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoe trailer schoonmaken? (binnenkant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:39

Zoals de titel al doet vermoeden :D

Ik ben benieuwd naar hoe jullie de trailer van binnen schoonmaken. Mijn trailer heeft, toen hij te koop stond, een tijdje op een stal gestaan waar deze is gebruikt om oa een nacht een paar honden in te huisvesten. De stank van de urine is nu na een week (en na enthousiast schoonmaken) nog aanwezig ook al lag er stro/zaagsel in om het te absorberen toen de honden erin zaten... Dus mijn vraag is nu hoe ik het beste de geur weg kan krijgen uit de trailer. De raampjes staan al op een kier voor ventilatie maar de geur blijft aanwezig. Toen ik de trailer had opgehaald ben ik meteen gaan schoonmaken, met wat water en een beetje schoonmaakmiddel om de geur enzo weg proberen te halen. Ik heb de trailer daarna een dag echt goed door laten luchten door deze helemaal open laten staan. Maar ik heb dus ook gehoord dat met teveel water schoonmaken aan de binnenkant niet echt handig is omdat dat ten koste gaat van de trailer als het niet goed opdroogt. Dus hebben jullie tips? Waarmee maken jullie zelf te trailer schoon van binnen?

rooz1993

Re: Hoe trailer schoonmaken? (binnenkant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:42

Wij spuiten de trailer eerst uit met een hoge drukspuit. Daarna schrobben we het nog met een detal oplossing uit en spoelen we het erna af. Daarna zetten een emmer met mest erin van de eigen paardenen klaar is kees ;)

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:44

Idd met de hoge druk :)
Goed schrobben, zeker met die stank...
En daarna een beetje zaagsel erin

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 17:26

Als je je trailer kwijt wil, gebruik dan vooral een hogedrukspuit. Gewoon na elk gebruik flink uitspuiten. Hierbij alvast de schriftelijke garantie dat je trailer na twee jaar is overleden!!

Gewoon een emmer sop en schrobben. Een heidense *schuttingwoord*klus, maar de enige manier om er enigsinds vanaf te komen. Houdt er echter rekening mee dat het nog wel enige tijd en diverse schoonmaakacties gaat duren voordat die lucht er helemaal uit is, als je het er ooit helemaal uit krijgt.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 17:29

Ik moet zeggen dat ik het echt geweldig vind om de trailer schoon te maken aan de binnenkant.

Gewoon met een sopje, een gewone emmer water, twee sponzen (een met sop, ander met water zodat je geen lelijke strepen krijgt :') ) en dan gewoon schrobben.

Gaat fantastisch :j en dan ruikt het gelijk een stuk frisser.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:14

schoonmaken met een beetje citroenschoonmaakmiddel, van die witte flessen met groene letters.
Of wellicht met Ecodor, maar geen idee wat dat met je rubber-hout doet....
Na schoonmaken trailer omhoog draaien zodat het water weg kan lopen naar achteren.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:15

Hoge drukspuit en dan met sop wassen en daarna weer afspoelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:32

Gewoon spuiten... Wij hebben rubbermatten liggen in de trailer, die gooien we er dan meestal even uit, met de waterslang erdoor en het is weer als nieuw. :)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 23:25

Vooral goed op de kitnaden en andere kieren spuiten.

Even zonder gekheid, een hogedruk is het slechtste wat je met een trailer kunt doen, zeker als deze van hout is.
Ik heb afgelopen week met de spuit (welke instelbaar is) even de wielkasten en de bovenkant van de kap schoongespoten, maar de rest gaat mooi met de hand. Heb wel een alu trailer.

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 23:30

ikke schreef:
Als je je trailer kwijt wil, gebruik dan vooral een hogedrukspuit. Gewoon na elk gebruik flink uitspuiten. Hierbij alvast de schriftelijke garantie dat je trailer na twee jaar is overleden!!

Kunnen ze daar echt zo slecht tegen ja? (Polyester bodems dan he, ofjaa, inieder geval geen houten).

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 23:40

Bij een trailer met een houten bodem is het niet verstandig om hem vaak met water uit te spuiten want dat tast de bodem aan.
Een hogedrukspuit is zeker niet handig en al helemaal niet bij een houten trailer. Houd voor de grap je vingers eens in de straal dan weet je meteen waarom ;) (grapje uiteraard, niet verstandig!)
Met een hogedrukspuit mol je alles wat niet van metaal is, kitranden, kieren, schroefgaten, rubber en zelfs hout gaan stuk onder zo'n straal.

Hier gaat normaal alleen de bezem erdoor, periodiek wordt hij geschrobd met bezem, emmer sop en daarna uitgespoeld met de tuinslang. Maar aangezien wij ook een houten bodem hebben is dat dus niet iets wat elke maand gebeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 09:22

Bedankt voor alle antwoorden. Ik heb dan wel een volpolyester trailer (vergeten erbij te vermelden) maar ben blij dat ik het toch wel even heb gevraagd. Ik had dus inderdaad ook al gehoord dat een hogedrukspuit niet goed zou zijn. Maar wou toch even wat verschillende meningen horen ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 21:43

CCindy schreef:
ikke schreef:

Kunnen ze daar echt zo slecht tegen ja? (Polyester bodems dan he, ofjaa, inieder geval geen houten).

Ook polyester geeft het op onder de hogedrukspuit. Zal iets langer duren (drie jaar of zo) maar het uiteindelijke rsultaat is hetzelfde, of eigenlijk erger, polyester kun je namelijk niet meer repareren waar je bij een houten trailer gewoon nieuwe delen zet.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 17:01

Miss_Montana schreef:
Bedankt voor alle antwoorden. Ik heb dan wel een volpolyester trailer (vergeten erbij te vermelden) maar ben blij dat ik het toch wel even heb gevraagd. Ik had dus inderdaad ook al gehoord dat een hogedrukspuit niet goed zou zijn. Maar wou toch even wat verschillende meningen horen ;)

In dat geval kun je gerust een emmer sop erin gooien en even lekker laten inweken, schrobben en uitspoelen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 17:05

anneliesdj schreef:
In dat geval kun je gerust een emmer sop erin gooien en even lekker laten inweken, schrobben en uitspoelen. :j

Thanks! Het weekend staat weer voor de deur dus ik heb wat te doen :Y)

humid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 09:27

Bij mij is de binnekant van een soort plastic, dus het is makkelijk schoon te maken. Is de jouwe van hout ofzoiets?

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:50

Dus hoe maak je je trailer schoon?:

na elke keer met een emmer water en spons (+zeep?) de -polyester- bodem afsoppen, even in laten weken en daarna uitspoelen met een gewóne tuinslang, is het beste?

De eigenaren van een trailer met en polyester bodem: zetten jullie je paard er zo in of hebben jullie ook nog vlas of zoiets dergelijks in de trailer liggen?