Startzenuwen, maar toch spijt!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Miracle_

Startzenuwen, maar toch spijt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 19:56

Oke, geen flauw idée waar ik dit neer moet zetten, dus maar hier.. Als het fout staat, dan hoor ik 't wel :)

Vandaag was er dus een onderlinge wedstrijd op de club bij mij in de buurt, en ik wilde me in gaan schrijven, maar heb het van de zenuwen niet gedaan. En daar baal ik best wel van.. Dat is nu de zoveelste keer dat dit gebeurt.. (Het word dus mijn debuut met mijn recente pony)
Ik heb er echt spijt van dat ik niet mee gereden heb, maar elke keer als er een wedstrijd aan komt, schrijf ik me niet in door de zenuwen (en een beetje onzekerheid).. Hoe kom ik hier nou overheen? Want ik heb vandaag echt heerlijk met haar gereden, en ze kan het allemaal prima, want ze heeft vroeger L gelopen. Dus daar hoeft ik me geen zorgen over te maken. Nou ben ik ouder dan 18, en heb ik een D-pony, dus moet ik tussen de paarden starten. Daar zie ik ook wel tegenop, vooral omdat dit de eerste keer gaat zijn met haar..
Verder is het echt een heerlijk nuchter beest, geen stresskip of bommetje, nergens bang van, dus ik hoeft het ook niet te laten voor haar, zeg maar.

Hoe kom ik nou over die stomme zenuwen heen? Nog meer mensen die hier last van hebben?

ET_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 14:04

Ik ben ook echt een stresskip.. :o Ga aankomende zaterdag met m'n D pony de BB starten. Dus als het ware oefenparcour. Weet nu al dat ik helemaal ga lopen stressen..

Als je nou aan iemand anders vraagt of die voor je wil inschrijven? Dan is dat al voor je gedaan :)
Zorg iig dat je alles op tijd klaar hebt, dat je niet op het laatste moment er nog achter komt dat je iets vergeten bent of zoiets.

& het allerbelangrijkste: Probeer gewoon te genieten!!

Suc6!

xx

blue_kim

Re: Startzenuwen, maar toch spijt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 15:23

als je je wilt inschrijven voor een wedstrijd en je gaat weer twijfelen, laat iemand anders je inschrijven, dan kan je daar in ieder geval niet meer onderuit.
en zenuwen op de dag van de wedstrijd zelf horen erbij, denk dat iedereen daar wel last van heeft. dat verwijnt vaak vanzelf als je met je proefje begonnen bent.
als je vertrouwt op je paard hoef je je toch nergens druk om te maken, en ach misschien gaat het neit zo goed als je zou willen maar dan probeer je het gewoon weer een andere keer. zolang je er maar van geniet en je lekker rijd. daar gaat het toch tenslotte om. en oefening baart kunst, na de eerste wedstrijd wordt het met de zenuwen ook wel wat beter, dan merk je wel dat het lang niet zo erg is als dat je nu denkt.

Britt20099

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 14:36

Iemand meenemen die je naar binnen schopt ;-)
Neem een vriendin mee (ook naar de wedstrijd) die continue oppept dat je het WEL kan e dat het om de ervaring gaat voor je paard. Of de wedstrijd nou wat wordt of niet,

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 14:41

Bedankt voor de reacties :)
Das idd wel een idee, iemand anders mij in laten schrijven, en iemand mee nemen die me de ring in schopt ;)
Even een wedstrijd afwachten dan maar...

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:21

waarom maak je je zo druk? Leg je erbij neer dat jij jouw pony rijdt op de manier die jou aanstaat en dat een jury jou moet beoordelen, dat doe ik ook ga er altijd vanuit dat t tegen valt en de eersrte keer dat ik ging starten duurde bij mij ook heel lang tot er iemand zei:"Hij hoeft niet perfect te lopen van commentaar kun je alleen maar dingen leren die je zelf niet ziet". Succes iniedergeval