Dit een beetje nav dit topic; [PP] Stel, er word een miljoen geboden..
Als je deze foto's ziet, denk je dan dat eigenaar en paard een goede band hebben samen?

Even mijn eigen situatie als voorbeeld.
Heb een welshpony gehad, als veulen gekocht en 7 jaar gehad.
Beestje was supermoeilijk, heb er letterlijk veel bloed, zweet en tranen ingestoken en het is een superpony geworden waarmee ik kon lezen en schrijven. Was er zelf te groot voor, dus reed er al een tijdje niet meer op, maar bleef er heel fanatiek mee bezig en het was mijn maatje door dik en dun. Toch wilde ik ook wel weer wat meer kunnen rijden en na het perfecte huisje voor hem te hebben gevonden is hij met pijn in mijn hart vertrokken. Pony heeft het super naar zijn zin, ziet er goed uit en is nu eindelijk eczeemvrij omdat hij aan de kust staat; voor hem dus helemaal geweldig en daar ging het me ook zeker om aangezien ik hem dit zelf allemaal niet kon bieden. Ik ben dan ook erg blij dat ik hem heb verkocht naar dit plekje en voor mij is het goed zo, en ben ik niet meer verdrietig maar juist blij

In het "miljoen-topic" heb ik gezegd, dat wanneer iemand een miljoen (of ander abnormaal bedrag) zou bieden, mijn huidige paarden ook weg zouden gaan. Storm, mijn haflinger heb ik al van veulen af aan. Heb getwijfeld of ik hem wilde verkopen, aangezien ik al een tijd mijn doelen aan het bijstellen was voor zijn bestwil; ik wilde graag dressuren en hij rijdt liever buiten. Nu heb ik dat twee jaar gedaan voor hem, maar wil ik toch langzamerhand wat meer kunnen dressuren. Gelukkig lijkt hij er nu toch lol in te krijgen en mag hij sowieso lekker blijven

Heb een nieuw paard die net een maand terug is van het beleren, vind het een prachtig paard maar heb er nog geen band mee; hij is niet zo knuffelig als ik gewend ben en ik heb er nog maar 3x opgezeten. Aangezien hij nog zo jong is loopt hij merendeel gewoon lekker in de wei en laat ik hem met rust, heb daarom ook nog niet echt kans gehad een band op te bouwen natuurlijk...
Maar goed, in het "miljoen-topic" zijn veel mensen die zeggen hun paard niet voor een miljoen te verkopen, omdat ze er zo'n goede band mee hebben. Vervolgens beweren ze dat de mensen die wel zouden verkopen, dus geen band hebben met hun paard.
Dat vind ik erg raar en daardoor komt bij mij de vraag naar boven: wanneer heb je een band met je paard?
Wanneer vind je dat anderen een band hebben met hun paard?
Ik kan een heel foto-topic maken waarbij ik allemaal reacties zou krijgen in de trant van "wow wat heb jij een band met dat paard en wat een vertrouwen!" en toch wordt in het miljoen-topic beweerd dat ik geen band heb omdat ik het miljoen zou aannemen
Ter verduidelijking: ik zou het miljoen aannemen omdat ik dat het meest realistisch/logisch vind en mijn toekomst daarmee zeker kan stellen. Daarbij denk ik dan dus ook zeker niet alleen aan mezelf, maar ook aan mijn partner, familie en onze andere dieren.
Ja ik zou balen en misschien kan ik met een ander paard niet met ogen dicht zonder zadel en hoofdstel door de wei galoperen, maar ik zou zeker wel plezier hebben met een ander paard.
Nou wil ik niet hier de hele discussie weer aanlaaien hoor

Daarom even concreet nog een keer de vraag:
Waarom vind je dat jij wel/geen goede band hebt met je paard?
Wanneer vind je dat anderen een band hebben met hun paard?
En uiteraard; waarom?
Brand maar los
).

) ik bedoel gelukkig ben ik er nog nooit afgevallen