spoed hoe begroeten met springen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

corientjuhh

spoed hoe begroeten met springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 21:56

Ik heb de hele KNHS site afgezocht naar een antwoord op mijn vraag, nouja eigenlijk van een vriendin
Morgen heeft ze haar eerste springwedstrijd klassiek binnen en progressief buiten. Moet je binnen bij het begroeten je naam en de naam van de pony zeggen? en met foute galop door rijden of terug nemen?
hopen dat iemand nog snel antwoord kan geven

x_tico

Re: spoed hoe begroeten met springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 21:59

Je kan binnenrijden voor de jury groeten en je hoeft gene naam te zeggen. Ligt eraan of je pony overspringt.. is wat zei fijn vind.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 22:03

Gewoon even halthouden, naar de jury kijken, en knikken. Althans, zo deed ik het en nooit geen problemen gehad _O-

Bij foute galop even terug nemen in de draf en correct aanspringen. Tenzij de volgende hindernis er al direct aankomt. Daarom is een goede dressuur basis ook een must....snel kunnen schakelen, en overspringen. :D .
Indien je B start zoals ik begrijp is het wel beter om hem terug te nemen naar de goede galop. Daar wordt je namelijk ook op rijstijl beoordeeld.
Komt vast goed! Succes

Look_at_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 22:47

Inderdaad gewoon binnenkomen en gewoon groeten of knikje geven, meestal hoef je niet je naam te zeggen en anders vragen ze je naam wel als ze het willen weten. :)
In de B zal ik proberen om hem netjes terug te nemen, maar als je in de problemen komt kan je ook wel een wisseltje doen.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 11:12

Regelmatig klok ik wel eens bij ponyspringparcoursen. Bij het B springen wordt er wat zwaarder getild aan de hele verzorging van je gesprongen parcours. Juryleden zien toch wel graag dat je netjes terugkomt, je paard/pony (bijna) vierkant staat, een glimlachende amazone/ruiter en je je naam + naam paard/pony noemt. Als je echt een hoog cijfer wil halen, haha.

Tevens idd in het B springen als je overkruist zit even herstellen indien je daar genoeg ruimt voor hebt door 'm terug te nemen of een wisseltje te springen.