Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

.Julez schreef:Ik denk dat het gewoon goed gaat hoor, zeker nu hij nog zo jong is!
Ze zullen hem vast wel op zijn plek wijzen, en hij zal snel genoeg doorkrijgen waar de grenzen zijn.
Ik heb dit jaar mijn 7-jarige hengst voor het eerst in een ruinengroep op het land gezet, en dit gaat ook prima. Dus dan moet het met een jonkie al helemaal kunnen lijkt mij. (op uitzonderingen na natuurlijk)
Aletha schreef:Ik dacht er zelf ook zo over maar kreeg van iemand een ander verhaal te horen vandaar dat ik t even ging navragen.
Zij vertelde mij namelijk dat juist een jong hengst zich wil proberen te bewijzen
Aletha schreef:Is het verstandig om hier een hengst bij te zetten?
Dus of het nu een merrie of een hengst is, maakt niet zo veel uit. Gewoon in een sociale groep, zodat hij tot een normaal paard kan opgroeien is prima, en daar zullen die ruinen wel voor zorgen. Ideaal zou wel zijn dat er ook nog een andere jaarling of tweejarige bij loopt zodat hij een leeftijdsgenootje heeft om te spelen. Bandida schreef:Aletha schreef:Is het verstandig om hier een hengst bij te zetten?
Een jaarling is geen hengst, dat is een babypaardDus of het nu een merrie of een hengst is, maakt niet zo veel uit. Gewoon in een sociale groep, zodat hij tot een normaal paard kan opgroeien is prima, en daar zullen die ruinen wel voor zorgen. Ideaal zou wel zijn dat er ook nog een andere jaarling of tweejarige bij loopt zodat hij een leeftijdsgenootje heeft om te spelen.

.