beginnen met springen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

denice

beginnen met springen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 15:02

Ik heb al een startkaart, heb al WP in de dressuur gereden, en ik wil me gaan verdiepen in de springsport. Waar moet ik aan denken?
Kan ik met deze startkaart gewoon springcoupons aanvragen? ( ja toch? ) Hoe gaat het inschrijven? Hoe werken de WPen, wat zijn de minimums en maximums om een klasse hoger te komen, en hoe hoog is het springen bij de B paarden?

En als ik SGW wedstrijden wil rijden, hoe gaat dat in zijn werk? Mijn droom is ooit een crossen rijden, is dat hetzelfde als SGW? Waar moet je je daarvoor inschrijven?

Zijn er speciale crosslessen/kampen/trainingen? Ik heb me echt nog nooit verdiept in de cross/springwereld, maar nu het ineens begint te kriebelen wil ik graag zoveel weten!

Je hoeft geen antwoord te geven op alle vragen, dat is misschien wat teveel van het goede.. :+

Bedankt!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 15:20

EEn aantal van je vragen (hoe het werkt met wp's ed, hoogtes van klasse B e.d.) kun je makkelijk zelf opzoeken in het disciplineregelement Springen op de site van de KNHS. Zowiezo handig om door te lezen, want dan weet je ook wat wel en niet is toegestaan qua harnachement, bitten, zwepen/sporen en kleding.

Wat SGW's betreft daar heb je een wp in het B springen voor nodig om te mogen starten. Crossen is hetzelfde als SGW. Inschrijven geschiedt via de vereniging die het organiseert. Er zijn speciale crosslessen. Kijk voor meer info over SGW maar eens hier: [SGW] Veelgestelde vragen over SGW