gekke keuren van een fries

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marcel23

gekke keuren van een fries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 13:08

hallo allemaal
nu weet ik niet ik het hier goed plaats dit bericht maar dat merk ik dan vanzelf wel het gaat om het volgende:
ik verzorg 2 paarden zins kort bijna ½ jaar zelf heb ik veel gedaan in deze tak van sport maar dit is wel jaren geleden
nu verzorg ik een fries van ff ruim een jaar oud hij staat zamen met nog een ander paard dit gaat goed zamen ze staan in de wei
maar die fries doet heel raar als hij op je afkomt loopt hij bijna dwars door je heen,als je hem daar op adtandeer daan gaat
hij met zijnhoofd omhoog en zijn oren in zijn nek hij loopt dan langs je heen van kijk ik ben de baas.mijn vraag hoe bak je dit aan
is hij janloors omdat het andere paard meer aandacht heeft om dat daar op gereden word.en is het meschien al goed om hem
te longseren.willen juli mijn hier verder mee helpen hoe ik dit moet doen hoe je een fries met ook nog bok keuren aan te pakken
wand het is nooit te vroeg om dat te doen tog
gr marcel

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 13:11

ten eerste is je verhaal bijna niet te lezen, Wat punten, hoofdletters, spaties en enters zouden een stuk makkelijker zijn.

Longeren zou ik zeker nog niet doen.
Staat het paard met 1 paard samen? In een groep waar hij opgevoed wordt door de anderen zou al schelen!
Laatst bijgewerkt door zweetvos op 25-09-09 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Morgalyen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 13:12

Het klinkt alsof meneer je aan het intimideren is. Maar paarden zijn van nature heel goed in het volgen en gehoorzamen wanneer jij laat zien dat je de leider bent.

marcel23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 13:28

ik heb wat problemen met schrijven vandaar dat ik veel fouten maak gaat erom kan je het lezen....zweetvos

Morgalyen....kan je het afleren of is het de pupertijd en ze staan met zijn 2en in de wei

Morgalyen

Re: gekke keuren van een fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 13:43

Waarschijnlijk is hij in de wei de leider van hen tweeën. Hij voelt zich verplicht de ander in bescherming te nemen tegen 'indringers'. Je moet hem op andere gedachten zien te brengen door hem te laten zien dat hij niets van je hoeft te vrezen, en dat hij buiten de wei jou kan vertrouwen het voortouw te nemen en zijn 'verantwoordelijkheid' overneemt.
Hierbij moet je boven alles consequent zijn, het initiatief nemen en niet aan hem over laten. En goed gedrag belonen natuurlijk ::D

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 13:50

Hoe oud ben je en ben jij de enige die bij de paarden komt en ze verzorgt?
Geef je eten uit de hand?

marcel23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 14:01

ik ben ouder dan 40,ik ben niet de enigste die ze verzorgt een ander reid erop maar.maar zij moet zelf nog naar school ze reid niet op de fries hoor.op een ander paard ik neem wel ff een foto van haar vanmiddag.die fries staat hier al op het forum
gr marcel

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 15:30

Aanpakken dat beest, hij denkt duidelijk dat hij de baas is over jou. Niet voor hem aan de kant gaan en hem behoorlijk goed duidelijk maken dat je hier niet van gediend bent. Gaat hij dan boos lopen doen jaag hem dan maar weg, maar laat hem niet langs je komen! Een 1 jarige moet je nu al duidelijk maken wie de baas is, anders krijg je straks een drama met je paard. En longeren is absoluut nog niet goed voor je paard.