Lamme ritsen van leren rijlaarzen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shattered

Lamme ritsen van leren rijlaarzen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 15:29

Mijn ritsen zijn lam van mijn rijlaarzen ;(, ik baal er flink van.. Ik heb mountain horse rijlaarzen (dressuuruitvoering).

Hoeveel kost het ongeveer om er nieuwe ritsen in te laten zetten door de schoenmaker? Of kan ik voor dat geld beter aan nieuwe rijlaarzen gaan denken? Hebben jullie nog trucs waardoor ik in de tussentijd kan rijden zonder dat mijn ritsen naar beneden ritsen?

Froexiie

Re: Lamme ritsen van leren rijlaarzen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 15:42

Volgens mij valt het wel mee hoor, nieuwe ritsen laten zetten, ik zou het wel doen, voor je gelijk nieuwe laarzen koopt ;)

Wilmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 17:55

Bij mijn schoenmaker kost het 23 euro per rits....
heb ze vd week weggebracht ;) helaas mn andere paar laarzen ook lam geworden de rits.. dan kost het wel weer aardig wat,
als je laarzen nog goed zijn is het de moeite wel waard nieuwe ritsen....

Appiehappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 18:45

Nieuwe laarzen zijn altijd duurder dan een rits vervangen, tenzij de laarzen compleet op zijn.

De oude truc van een veiligheidsspeld net onder de ritssluiting zetten als je ze hebt dichtgeritst werkt uitstekend.

Roosii3jJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 18:51

Ik ben rond aan het vragen omdat ik ook een rist wil om mijn laarzen..
hiervoor vragen ze bij petrie geloof ik dik 90 euro! bij schoenmaker gemiddeld 60 euro voor 2 laarzen.. Ze willen er de tijd voor nemen maar dit is dan wel voor een hele rits er in te laten zetten!
rist vervangen zou ik niet weten, ik zou gewoon eens wat gaan rond vragen, zeker als als je laarzen nog goed zijn!

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 18:58

Mijn laarzen zijn eigenlijk nog helemaal goed, op een klein plekje na op de neus. :)

Bedankt iedereen voor de reacties, ik zal eens wat schoenmakers opzoeken in de buurt :) !

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 18:59

Ik heb na 2 jaar nieuwe ritsen in mijn laarzen laten zetten, 20 euro per laars en nu zit het allemaal weer als gegoten :)

hoi9906

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 21:13

ik heb paar maanden geleden ook nieuwe ritsen laten zetten was 25 euro per laars en het is hellemaal opgelost :)