Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
joyce B schreef:@anneliesdj: Dan zet je het toch niet in de advertentie maar vertel je het erbij als er mensen komen kijken of als mensen er speciaal naar vragen? dan kun je het gelijk toelichten. Zou het wel melden dat ze licht schuurt in de zomer, omdat er altijd kans bestaat dat het erger wordt met de tijd of op een andere plaats.
In de zomer kunnen mensen het ook zelf wel zien als het goed is, in de winter is het meer een verborgen gebrek.
dat wil je dan wel van te voren weten...
).
opisop_shop schreef:Annelies; mijn haflinger heeft heel mild eczeem. Kan afhankelijk van de plek grotendeels zonder deken staan, verder als er wat meer muggen zijn is een vliegendeken of eczeemdeken al voldoende. Toch heb ik het in de advertentie erbij vermeld;
Heeft enkel een zeer lichte vorm van zomereczeem, met een vliegendeken op heeft hij er al geen last meer van (zie de lange dikke manen en staart).
Zou in meteen rechtsomkeert maken als ik een paard ga bekijken en mij is iets verzwegen![]()
Al is het bij jou nog zo mild, doordat het zo plaatselijk kan zijn ivm bos/mugjes/zeelucht enz enz zegt het niet dat het bij een ander net zo mild is. Bovendien wil een ander er mss mee fokken als het een merrie is en komt diegene dus voor niets!
Zelf heb ik altijd als eisen erbij staan dat ze naar een gunstige plek moeten; dus niet midden in de bossen of op andere plekken waar het veel voorkomt. Heb als eerste vereiste bij het kijken naar kopers gelet op de eczeemgunstigheid. Hij heeft er immers bij ons nagenoeg geen last van, dus verkoop ik hem zeer zeker niet naar mensen waar hij wel ingepakt en jeukerig rond moet lopen.
Kijk eens goed naar je eigen maatregelen/voorzieningen en hoe het met je paardje gaat daardoor.
Heeft opstallen geholpen; dan moet hij verplicht 'szomers op stal kunnen. Werkt opstallen juist niet en jeukt hij daardoor nog meer; dan 'szomers perse 24/7 weidegang.
Wees eerlijk in je advertentie en laat ook duidelijk foto's zien waaruit blijkt in welke mate hij schuurt.
En wees eerlijk tegenover je pony en zoek een gunstige plek voor hem wat eczeem betreft
je zegt het zoals ik het had willen zeggen...helaas komt het er bij mij niet altijd zo uit
).
Ilzas schreef:Ik heb wel eens iemand op Bokt horen zeggen: koop een gezonde, de gebreken volgen vanzelf wel...

daffie1986 schreef:Wat die adviezen over aan het strand betreft, daar kan ik 1 antwoord op geven:"Maakt geen zak uit". Mijn paard heeft zeer dicht bij het strand gestaan en had er last van, op vorrige stal meer landinwaarts had ie geen last en staat nu nog geen 200 meter verder en hij heeft er weer last van. Doe je vraagprijs gewoon omlaag dan verkoop je dat paard echt wel en zeg het erbij.
*edit: Plus bijkomend feit, als ze die deken omheeft kan de nieuwste knut(die van de afrikaanse paardenpest) ook geen vat op paard krijgen en dit staat ook al in het nieuwe draaiboek voor een toekomstige uitbraak.