les geven aan kinderen EN verzekerd zijn, welke opleiding?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kim1207

les geven aan kinderen EN verzekerd zijn, welke opleiding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 22:01

Hoi,
ik werk met kinderen en paarden als orthopedagoog (equitherapeut) , maar ik heb geen instructeurs opleiding gedaan.
Hoe zorg ik er voor dat ik toch verzkerd ben als ik kinderen les geef?
en nieuws van de KNHS: niveau 2 is ook niet verzekerd, alleen onder supervisie van iemand met niveau 3.

graag jullie reacties!

groetjes

Ilja000

Re: les geven aan kinderen EN verzekerd zijn, welke opleiding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 14:55

uhm.. niveau 3 behalen? Of in dienst gaan werken.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 15:03

Dat moet je aan je verzekering vragen dan...

De lesgeefopleidingen stellen geen ene fluit voor, dus dat papiertje heb je zo, waar je m ook haalt :+

In dienst ergens gaan betekend niet dat je verzekerd bent... een bedrijf is ook pas verzekerd met mensen met hun lesgeefdiploma.

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 15:06

CM_ schreef:
De lesgeefopleidingen stellen geen ene fluit voor, dus dat papiertje heb je zo, waar je m ook haalt :+

Dat valt vies tegen tegenwoordig.....

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 15:07

Was het maar waar... maar lesgeven word tegenwoordig nergens meer geleerd :n

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 15:08

Ik Orun gedaan vorig jaar en meer dan de helft zakte voor het examen....

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 15:10

@CM_ Ik ben specifiek opgeleid om les te geven op maneges en geloof me: het diploma krijg je niet cadeau en lesgeven leer je wel degelijk. Met een beetje aanleg vanuit jezelf erbij kan er iets heel leuks uit komen. Ken genoeg enthousiaste klanten die ook nog netjes presteren, dus...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 15:11

Toch ben ik het niet met je eens....

Lesgeven leer je op de stage's met meer dan voldoende eigen inzet en feeling.
Niet op de hedendaagse opleidingen :n

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 15:17

Daarom was het voor deze opleiding ook verplicht minimaal zoveel uur in de week werkzaam te zijn :) En tijdens de opleiding kwam wel degelijk de theorie aan bod en de praktijk ook. En het geleerde werd dus op het werk weer verder geoefend. Geloof me: ik ken genoeg mensen met feeling voor het lesgeven, maar het een kan niet zonder het ander.

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 17:33

heb jij de opleiding manegewerker instructeur gedaan>?

Ik rij geen wedstrijden en wil ook geen wedstrijden gaan rijden, dan gaat orun 3 al niet!!!!

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 21:57

Ja, de FNRS medewerker manegeinstructie. Maar ik werk ook op een manege, dus zodoende is de verzekering ook weer geregeld. Edit: wellicht zijn er mogelijkheden als je als equitherapeut via een manege aan het werk gaat?

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 12:22

Een diploma betekent niet automatisch dat je verzekerd bent. Hiervoor moet je een aansprakelijkheidsverzekering (want ik neem aan dat je daar op doelt) afsluiten bij een verzekeraar, en deze kan eisen stellen, waaronder het hebben van een diploma.

Het hangt er nogal vanaf op welke manier jij lesgeeft. Geef je les uit naam van een bedrijf of vereniging, dan liggen de zaken alweer heel anders dan wanneer je zelfstandig werkt. Gebruik je paarden van jezelf of rijden mensen op hun eigen paard, etc etc. Geef jij les als in paardrijles, of in het kader van je equitherapie?

Leg je vraag dus voor aan een verzekeringsdeskundige, niet aan bokt.

Zwetsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 12:29

Je moet inderdaad aan je eigen verzekeings agent vragen wat voor eisen zij stellen m.b.t. diploma's Bij mij is Orun 2 voldoende om goed verzekerd te zijn. Verzekeren moet je immers zelf doen en als je voor een werkgever werkt dan zal deze de verzekeringen voor zijn personeel moeten regelen.
Je kunt er niet automattisch van uit gaan dat je verzekerd bent voor aansprakelijkheid als je een papiertje hebt.

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 15:26

de vraag ligt nu ook bij mijn werkgever en zijn bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering!

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 15:26

maar mensen die dit werk doen en verzekerd zijn , kunnen wel meedenken over te ondernemen stappen!!

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 15:53

Ben hier ook reuze benieuwd naar, wil dit topic wel even volgen. Er is mij nl ook gevraagd om 1x per week met verstandelijk gehandicapten en paarden/andere dieren wat te gaan doen. Hoe dit aangekleed moet worden, heb ik geen benul van. Moet eerst nog om de tafel en voor mezelf op een rijtje zetten of ik dat wel zou willen.

Wel idd gekeken naar zo'n cursus maar voor mij uitgesloten dat ik ooit nog eens op een vreemd paard ga zitten dus kom je ook niet echt ver.............voor mijn gevoel. Cursus die nodig is, wordt eventueel vergoed.

Ilja000 schreef:
Ja, de FNRS medewerker manegeinstructie. Maar ik werk ook op een manege, dus zodoende is de verzekering ook weer geregeld. Edit: wellicht zijn er mogelijkheden als je als equitherapeut via een manege aan het werk gaat?

Best veel veranderd, in de loop der jaren. Of niet maar stond ik er toen niet bij stil, was 16 en werkte op een manege in Nibbixwoud. Gaf les, zonder papieren, wel de intentie om Deurne te doen. Volgens mij heb ik jouw baas zijn eerste les gegeven, aan de longe. Tenminste als mijn geheugen mij niet in de steek laat, is hij degene die mijn lesklant was, hij later deze manege is gaan runnen en weer later zelf één heeft opgezet!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 15:55

Ik heb een tijdje les gegeven op een manege/camping en die waren ook verzekerd. Hadden geluk dat we een verzekeringsagent hadden die niet begon over diploma's maar over ervaring. En daarnaast; wie is schuldig. Zet jij als instructie een beginner op een gevorderden paard of slaat het kind met de zweep waardoor ze eraf gebokt wordt?

En ook met basis instructie kinderen, maakt dat niet uit voor de verzekering, als diploma gezien.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:17

pri_lady schreef:
Ben hier ook reuze benieuwd naar, wil dit topic wel even volgen. Er is mij nl ook gevraagd om 1x per week met verstandelijk gehandicapten en paarden/andere dieren wat te gaan doen. Hoe dit aangekleed moet worden, heb ik geen benul van. Moet eerst nog om de tafel en voor mezelf op een rijtje zetten of ik dat wel zou willen.

Wel idd gekeken naar zo'n cursus maar voor mij uitgesloten dat ik ooit nog eens op een vreemd paard ga zitten dus kom je ook niet echt ver.............voor mijn gevoel. Cursus die nodig is, wordt eventueel vergoed.

Ilja000 schreef:

Best veel veranderd, in de loop der jaren. Of niet maar stond ik er toen niet bij stil, was 16 en werkte op een manege in Nibbixwoud. Gaf les, zonder papieren, wel de intentie om Deurne te doen. Volgens mij heb ik jouw baas zijn eerste les gegeven, aan de longe. Tenminste als mijn geheugen mij niet in de steek laat, is hij degene die mijn lesklant was, hij later deze manege is gaan runnen en weer later zelf één heeft opgezet!

Lol, da's dan wel héél lang geleden! Ja, Frank en Marlies hebben de manege in Nibbixwoud gehad en zitten nog steeds in Blokker.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 16:20

ik werk zelf ook als Equi Therapeut en moest niveau 2 halen voor de verzekering.
ben nu volledig verzekerd binnen het bedrijf om lessen te geven en clienten te begeleiden :j

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 07:31

Equimotion schreef:
Een diploma betekent niet automatisch dat je verzekerd bent. Hiervoor moet je een aansprakelijkheidsverzekering (want ik neem aan dat je daar op doelt) afsluiten bij een verzekeraar, en deze kan eisen stellen, waaronder het hebben van een diploma.

Het hangt er nogal vanaf op welke manier jij lesgeeft. Geef je les uit naam van een bedrijf of vereniging, dan liggen de zaken alweer heel anders dan wanneer je zelfstandig werkt. Gebruik je paarden van jezelf of rijden mensen op hun eigen paard, etc etc. Geef jij les als in paardrijles, of in het kader van je equitherapie?

Leg je vraag dus voor aan een verzekeringsdeskundige, niet aan bokt.

Neem dit advies ter harte :j .

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 11:38

kim1207 schreef:
de vraag ligt nu ook bij mijn werkgever en zijn bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering!

had ik al gezegd :D