deken te groot?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hammeke

deken te groot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 16:29

ik heb vorig jaar een deken overgekocht van iemand,
het is een 185, en toch is hij naar mijn gevoel wat groot.
heb hem vorige winter niet gebruikt wegens niet echt intensief rijden, maar wil er nu wel beetje op tijd bijzijn zodat ze niet extra veel wintervacht krijgt (aangezien we deze winter op stal gaan, en ik haar deze winter echt wel eens wil doorrijden)

maar vinden jullie hem te groot? mijn paard is ongeveer 1.6Ocm denk ik.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

groetjes kim

Caira

Re: deken te groot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 17:01

uh ja die deken is veel te groot, kan niet fijn zijn voor het paard

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 17:04

Veel te groot wil k niet zeggen, je zou om te beginnen de buiksingels eens kunnen kruisen, dan zal hij ook beter blijven liggen (of lijkt het maar zo dat ze niet gekruisd zijn?), op de schouder vind k het lijken of ie wat trekt, hoeveel heb je over aan de achterkant? Dus hoeveel deken hangt er over de staart zeg maar?!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 17:06

Dekens vallen heel verschillend maar dit is wel een hele grote 185, normaal heb je voor een paard van 1.60 toch minimaal 1.85 nodig dus het zal wel aan het model deken liggen, meet even de ruglengte van je paardje en meet de deken op zodat je een goed passende kunt kopen.

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 17:07

Deken is wat te lang, denk ik. Als je paard een wat kortere rug heeft gaat dat snel.

Zolang je paard geen schuurplekken krijgt zou ik 'm gewoon gebruiken. Iddd wel even de kruissingel kruizen!!!

Ik heb 3 paarden van 1,64 m, maar 1 paard heeft een deken 1 maat groter omdat ij lang in de rug is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 17:08

dit is ook een dunne en als je geen wintervacht wel zou ik er een deken onder doen en dan past ie wel .

xMarloes

Re: deken te groot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 19:10

Pasha ( pony van 30 jaar ) heeft ook een te grote deken..ze moet 1.75 hebben en heeft 1.85.
Ze heeft nergens lastvan..
en als die van jou er ook geen last van heeft, zou ik het zo laten!
Ik zou ook wat al eerder werd gezegt, kruissingels gebruiken..;)

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 12:36

ok, ik ga even kijken of ik nog een deken heb liggen wat ik er onder kan doen. en de singels ook ineens kruisen. maar zaterdag is het bij ons tentenverkoop en dan ga ik toch even een 175 halen :D als die dan beter past, dan gaat deze de verkoop in, dus als er al geïntresseerden moesten zijn? :P

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 12:57

naar min iedee valt het reuze mee maar nu vind ik het ook erg lastig te zien met die buiksingel erbij ;) wel wat te groot maar gigantisch veel te groot zou ik nou ook niet willen zeggen..