Teer op leren laarzen, HELP!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FenDT

Teer op leren laarzen, HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 22:09

Ik heb sinds een maand bruine (oxford) De Niro's en ik ben er heel erg blij mee!
Ik heb er hard voor moeten sparen dus de tranen stonden in mijn ogen toen mijn pony het grappig vond om tijdens het rijden iets te dicht langs het hek te gaan en er op mijn laarzen nu een paar zwarte teer strepen zitten!

Ik heb geprobeerd om met cleaner van Petrie het er af te halen maar dat hielp helemaal niks. Ook schoenpoets er overheen helpt niet, je ziet het er dwars doorheen! Ik durf niet met terpetine o.i.d aan de slag te gaan omdat ik bang ben dat het ook de bruine kleur aantast en straks mijn hele laarzen verpest zijn. Misschien kan de schoenmaker er iets mee?

Ik hoop dat iemand me kan helpen! Weet iemand wat ik hier aan kan doen want ik vind het echt super zonde!! :\
Alvast bedankt!

J92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:19

Zet hier even een stipje. Heb er ook last van. Niet heel erg maar je ziet wel lichte streepjes.

Ik heb mn laarzen goed schoongemaakt en daarna ingesmeerd met zwart schoensmeer op de plek waar het teer zat. Het is wel minder geworden maar nog niet verdwenen!
Laatst bijgewerkt door J92 op 23-09-09 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Re: Teer op leren laarzen, HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:19

Ik zou ze sowieso even naar de schoenmaker brengen, die heeft er meer ervaring mee dan jij.. :j

Hopelijk kunnen ze weer opgelapt worden!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 20:41

oh wat een nachtmerrie zeg :oo

idd even naar de schoenmaker ;) zou ik ook doen.
die weet er vast en zeker wat op. en anders misschien contact op nemen met de verkoper?
misschien weet die wel wat.

succes! lijkt me ook echt verschrikkelijk :P

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 20:45

jeetje zou even contact opnemen met drunens ruiterhuis ofzo die hebben veel ervaring met de niro boots. hopelijk komt het helemaal goed

hoi9906

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 21:10

idd even contact opnemen met een schoenmaker lijkt me het beste! dalijk maak je er zelf alleen maar nog erger!
succes ermee ;)

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 21:14

Vreselijk!
op naar de schoenmaker dan maar;)

Succes

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 21:16

Teer kun je proberen te verwijderen met boter.
Of dat ook een goed idee is op je laarzen moet je zelf beoordelen. normalieter kunnen laarzen prima tegen vettigheid (vet moet zelfs) Maar hoe het zit met bruine laarzen waar teer op zit waar je al weer iets overheen gesmeerd hebt en de teer al ingedroogt is weet ik echt niet.

Voor de volgende keer dus, als je met teer morst, insmeren met boter en dan vervolgens dat weer schoonmaken.

FenDT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 12:21

Bedankt voor de tips! Vind het echt zo zonde, hoop echt dat de schoenmaker er iets aan kan doen. ;( Ga vandaag toevallig naar Drunen (daar heb ik ze ook gekocht) maar ik denk niet dat zij er iets mee kunnen dus mijn laatste hoop is de schoenmaker! Het teer is zeg maar echt een beetje ingetrokken, als je met je hand over de laars gaat dan voel je ook niks zitten ofzo dus ik ga er zelf maar niet mee aan de slag want straks wordt het alleen maar erger.

In ieder geval bedankt!!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 18:20

oeh wel vervelend zeg!
is het al gelukt?

groetjes

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 20:20

Wat je ook kan proberen is een zachte doek met baby-olie, of zonnebloemolie. Hiermee krijg je veel vlekken wel weg.
Succes!

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 20:29

Ik heb mijn zwarte petrielaarzen gewoon goed weggeboend met merk 'stübben' zadelzeep.
Het lukte pas na paar keer in 3 weken tijd, ik durfde niet in een keer alles weg te poetsen vanwege de kwaliteit van het leer.