Natuurlijk bezoeken we het loket van de gemeente, maar wellicht kunnen jullie me al wat meer vertellen zodat ik niet geheel onbeslagen ten ijs kom.
De situatie is als volgt;
-de betreffende locatie heeft als bestemming wonen met agrarische activiteiten
-er is een milieuvergunning afgegeven voor de locatie voor het houden van 22 paarden
-na telefoneren met gemeente blijkt de bestemming in te houden dat de paarden enkel hobbymatig gehouden mogen worden
Het gaat hier niet om mest- of milieuwetten, ook niet om het bouwen van stallen (aanwezig) of aanleggen van een rijbak, maar om de begrippen hobbymatig en bedrijfsmatig.
Waar ligt deze vage grens? Volgens de ambtenaar mogen er dus geen bedrijfsmatige activiteiten uitgevoerd worden, maar mogen er wel 22 paarden gehouden worden. Wat is de definitie van bedrijfsmatig en hobbymatig?
Als ik pensiongasten heb, en ik haal daar geen winst uit, maar speel quite of draai een licht verlies (afgezien van het feit of dat handig, verstandig, slim, etc. is), en ik doe dit op kleine schaal en het is niet het hoofdinkomen, ben ik dan bedrijfsmatig bezig?
If so, ben ik dan ook niet bezig met bedrijfsmatige activiteiten als ik een internetshop heb in, bijvoorbeeld, sokken en mijn bijkeuken als opslag voor deze sokken gebruik? Zou ik dan dus ook "illegaal" bezig zijn op deze locatie? Of geld dit bedrijfsmatige dan weer alleen op het agrarische?
Momenteel is er van de, zeg voor het gemak 6 hectare, 4 hectare in gebruik als maïsland. Ik geloof niet dat de eigenaar van deze locatie hobbymatig tigduizend maïskolven oogst. Ik bedoel, groente is gezond, maar tegen 4ha maïs kun je natuurlijk niet op eten
Ik ga ervan uit dat deze eigenaar de maïs dan ook verkoopt (hetzij zwart, hetzij wit). Is dit dan ook bedrijfsmatig?Wie kan mij helpen chaos te scheppen in deze hersenspinsels, behalve de gemeente (waar ik dus óók naartoe ga)?
Alvast heel erg bedankt,
Mandy