Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
flitzz schreef:Wij hebben inmiddels stroom aangelegd, maar daarvoor gebruikte we een aggregraat of een doodgewone zaklamp...
helaas vonden de buren de aggregraat niet zo geweldig...![]()
Maar tegenwoordig heb je steeds meer "geluidsarme" aggregraten/ generators

Dorienn schreef:Ik heb dit probleem ook. Zeer irritant als je na school thuiskomt en in het donker de stallen nog moet mesten, paarden voeren, ..
Meestal gebruik ik een zaklamp, maar ben aan het rondkijken voor een licht dat je om je hoofd draagt.
Ik rij dan ook niet in de bak, wel buiten bij helder weer dat ik nog wat heb aan de maan.
whisperramse schreef:Een klein generatortje kopen, enkele spots van laag wattage (anders is het al snel te veel voor een kleine generator) en gaan met die banaan
Ik had vroeger een grote generator (helaas, ook opgegaan in de brand bij de stalling) van een oude stoomboot, daar had ik toch wel zo'n 15 spots aan gekoppeld
En als dat geen mogelijkheid is, kun je ook lampen kopen op batterijden, lijkend op van die TL buizen.
Als dat ook niet kan, behelpen met zo'n LED-lampje dat je op je hoofd zet

dus dat is wel mooi
dus ik rijd zelden als het donker is wanneer ik op stal ben 
) Je kunt de lampjes gewoon met een spijker aan de muur ophangen. Ook is er geloof ik zo'n lamp voor op je hoofd in de aanbieding bij de action. Hier heb ik zelf geen ervaring mee. Evt. kun je ook nog lampen aansluiten op accu's, maar dan moet je wel elke keer de accu mee naar huis nemen en echt fel licht kun je er niet op aansluiten(te weinig vermogen accu). Ik zou persoonlijk voor de campinglampjes gaan. Succes!
als de maan schijnt is het echt goed te doen hoor
Wil wel een aantal lampjes bij de container zetten die op zonne energie werken, hebben we nu thuis ook in de tuin staan en werkt wel aardig.
En je hoofdstel kan je ook al zo lastig vinden in je kast... Ookal weet je wle wara hij hangt..
) aan het zeggen dat ze licht gaan installeren... We hadden vroeger tenminste al licht op stal (voor te voeren enz.) maar door de storm is onze stal 2 jaar geleden in elkaar gezakt dus ja da's ook niks meer nu
Kortom: ik ga van licht bij het voeren enz naar helemaal geen licht meer... Op zich niet zo erg zou je denken... Maar ik ben dus nachtblind
Ik zie zelfs geen heel klein beetje, met maanlicht zie ik enkel lichtverschillen, wit of hele lichte kleuren = grijs, al de rest is zwart:') Nu kan ik sowieso niet vol op rijden ivm het weer, we redden ons altijd wel