welke trailers met voor en achter lader?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

welke trailers met voor en achter lader?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 11:54

Ik ben opzoek naar een trailer die je voor en achter kan laden.
Wie weet een paar merken?

Ik ben al bekent met de ifor trailers.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 11:55

Wij hebben een Zweedse, "Ume" maar ik weet niet of die nog in Nederland te verkrijgen zijn. Supertrailer, dubbelwandig aluminium!

L_Rivaldo

Re: welke trailers met voor en achter lader?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 11:59

heb je er ergens een voorbeeldfoto van of site ?

ik vond ook nog de Cheval liberte met voorlader

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 13:16

Vrijwel elke trailer kan worden geleverd met een voorlader, kwestie van bestellen en iets meer levertijd accepteren. Uiteraard zijn ze ook wat duurder dan een standaardtrailer.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 18:52

Wij zijn helaas niet op zoek naar een nieuwe maar wel eentje van 2002 of later.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:57

Een ander Brits merk met voorlader is Rice: http://www.about-trailers.co.uk/proddet ... ise&cat=59

Heb ze in NL nog nooit gezien, in de UK zie je er wel veel. Als je op zoek bent naar een tweedehands trailer met voorlaadklep, dan maak je in NL idd de meeste kans een Ifor te vinden.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 12:10

Ze zijn er helaas weinig 2de hands te vinden, ook zie ik dat ze veel zwaarder zijn dan andere 2 paards trailers, ik ga nu even kijken hoeveel mijn sulky in gaat nemen, zodat hij misschien naast me pony in de trailer kan, anders gaan we iets er achterhangen. Daarvoor was de voorlader fijn omdat bij paniek ik hem er snel uit kan halen. Even kijken

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 12:11

Die Ifor Williams hebben voor en achter lader :)

Edit: Dat had je zelf dus al gevonden O:)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 12:13

Callant paardentrailers model 203?

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 12:15

bateson
googlen op bateson horse en dan komt het gelijk naar voren.

Bevalt mij erg goed, degelijk trailer ( zoals ifor williams)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 12:16

L_Rivaldo schreef:
Ze zijn er helaas weinig 2de hands te vinden, ook zie ik dat ze veel zwaarder zijn dan andere 2 paards trailers, ik ga nu even kijken hoeveel mijn sulky in gaat nemen, zodat hij misschien naast me pony in de trailer kan, anders gaan we iets er achterhangen. Daarvoor was de voorlader fijn omdat bij paniek ik hem er snel uit kan halen. Even kijken

Sneller dan achterwaarts ?
Mijn ervaring is elke keer al geweest met zo'n trailer met voorlader dat het toch wel erg lang duurt vooralleer je alles open en los hebt om je paard er voorwaarts af te laten komen dan dat het zou duren om snel de achterklep en stang los te maken. Ik heb zelf ook een erg moeilijk paard voor het trailerladen en dacht ook dat een voorlader voor haar de oplossing was, heb enkele keren op wedstrijd geweest en heb haar er elke keer gewoon langs achter uit gelaten, zij vond de voorlader nog enger dan al de rest.

ik heb enkel ervaring met de trailers van ifor Williams met voorlader, ik vind dat wel erg goede en handige trailers.

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 14:02

ik heb mijn voorlader direct los!
Mijn trailer staat te koop op marktplaats ( zoeken op voorlader) maar als hij niet snel verkocht is houdt ik hem zelf.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 14:43

Inderdaad, de Ifor Williams. Of anders kan Böckmann ze leveren, of Weijer. Althans, af-fabriek dan.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 20:29

Kirr__ schreef:
L_Rivaldo schreef:

Sneller dan achterwaarts ?
Mijn ervaring is elke keer al geweest met zo'n trailer met voorlader dat het toch wel erg lang duurt vooralleer je alles open en los hebt om je paard er voorwaarts af te laten komen dan dat het zou duren om snel de achterklep en stang los te maken. Ik heb zelf ook een erg moeilijk paard voor het trailerladen en dacht ook dat een voorlader voor haar de oplossing was, heb enkele keren op wedstrijd geweest en heb haar er elke keer gewoon langs achter uit gelaten, zij vond de voorlader nog enger dan al de rest.

ik heb enkel ervaring met de trailers van ifor Williams met voorlader, ik vind dat wel erg goede en handige trailers.

Het gaat niet om wat sneller is voor of achter.
Maar op de achterklep komt mijn sulky te hangen waardoor dat veel tijd kost om dat eerst los te maken en dan pony uit te laden, toch nog bedankt :)

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 22:53

heb een fautras,helaas moeilijk te vinden hoor 2-hands.Heb niks geen kleppen,maar amerikaans systeem.IDEAAL, opstap om in te stappen en opstap naar buiten door de voordeur.
Totaal geen problemen met laden!!

Luuxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 17:23

Ik heb ook een Jean Luc Fautras +:)+
In Voerendaal zit de importeur.