http://www.knhs.nl/objects/00001154.pdf
Ik had op mijn protocol bij de jury bij C een dieptepunt : een 0 voor onderdeel 14.
De vraag is hoe ik dit volgende keer beter zou moeten doen? Het betreft mennen dressuur, bak is 30 x 60 m. Maar verder is het niet anders dan rijden onder het zadel.
12. B-E-B Grote volte en daarbij
E-B in middengalop
13. Tussen B en M Overgang arbeidsgalop
14. C Arbeidsdraf
Janouk viel uit de galop in de laatste hoek voor C. Bij C moest de overgang naar draf: Janouk was echter al 5 meter eerder uit de galop gevallen. Dus geen gereden overgang naar Draf, maar ook geen tijd/ruimte meer om opnieuw aan te springen. Bij C was ze wel in een goede arbeidsdraf.
De jury bij C gaf een 4 voor onderdeel 13 (in draf gevallen) en een 0 voor onderdeel 14 (niet getoond).
De jury bij H gaf een 4 voor onderdeel 13 (in draf gevallen) en een 4 voor onderdeel 14.
Zelf had ik een 2 of 3 toch meer begrepen voor 14. Een 0 is wel erg weinig, terwijl ze wel bij C in arbeiddraf was. Er was geen ruimte meer om opnieuw aan te springen en om nu een volte te rijden in galop om opnieuw voor punt 14 een voldoendete rijden is ook niet gewenst.
En we hebben nog niet veel hoge punten over om een 0 te compenseren.
De vraag is dus wat had ik moeten doen (buiten zorgen dat ze niet uit de galop valt) om hier meer punten te scoren dan de 0.
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig, wat hier nu van mij verwacht wordt. Onderdeel 13 was verprutst en hoe had ik 14 nog een beetje kunnen redden.? Leermoment.
alleen zou ik je toch de onvoldoende gegeven hebben omdat het te doorzichtig is wat je ermee wilde verdoezelen
Eventueel met het risico dat je overgang naar draf te laat was geweest, maar een 4-5 is nog altijd meer dan een 0 of een 1.