van Petrie's overgaan naar Lipica

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xShanice

van Petrie's overgaan naar Lipica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 09:40

ik zit hier al een paar weken over te twijfelen.. Ik heb nou Petrie Perfect's maar ik zit er over na te denken om na mijn Petrie's bruine laarzen van Lipica te bestellen. Alleen houd 1 ding me tegen namelijk: ik hoor slechte dingen over Lipica laarzen.
- de zool laat snel los
- de kleur vervaagt
en nog een paar andere dingen en aangezien je voor die laarzen iets van 250 euro betaalt kan ik ook nieuwe Petrie's kopen.
Wat is verstandiger?
Lipica laarzen laten aanmeten of nieuwe Petrie's kopen?
voordat ik nieuwe laarzen ga kopen dan zijn we denk ik al meer dan een half jaar verder :o

Kosta

Re: van Petrie's overgaan naar Lipica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 09:42

De laarzen kosten rond de 200 euro. Ik heb ze sinds een paar maanden ook voor mijn dochter. Ze verkleuren wel wat, op het gedeelte waar ze tegen het zadel komen, maar dat is logisch. Verder heb ik er nog geen problemen mee gehad.

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 09:43

Ik heb met de Lipica goeie ervaringen... wel lange wachtijd,maar de moeite waard! Petrie heb ik ook altijd gehad maar zitten bij mij niet zo lekker als die van Lipica. Verder blijft mijn kleur (zwart) mooi en is er niks mis mee :)

elizahbep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:55

ik heb lipica's en petrie's, maar mijn ervaring met lipicas zijn erg slecht... ze zitten werkelijk waar als pantoffeltjes maar de kaliteit is echt bagger. ik heb nu ongeveer 1.5 jaar deze laarzen en heb er 4 keer anderen hakken onder moeten laten zeten, 1 keer anderen zolen en de achter kant van de laars (waar je hiel zit, zit normaal een verhard stukje voor de stevigheid maar dat is bij mij al helemaal weggesleten. en ja ook zijn ze aan de binnenkant verkleurd, zeg maa het stuk waar je mee aandrijf. (ik moet wel zeggen dat ik ze zeer intenzief gebruik, maar 1.5 jaar vind ik wel heel kort!)
petrie's zitten dan wel bij langer na niet zo lekker als de lipica's maar de kwaliteit is wel 10 keer beter. ik heb de petries nu 4 jaar en ze zien er nog als nieuw uit! alleen de hakken heb ik een paar keer moeten vervangen.
qua prijs zijn de lipica's goedkopen (190 euro) en ze zitten ook zeker 10 keer lekkerder. maar als je intensief rijd zou ik toch voor petries gaan.
jemig wat een verhaal zeg!
nou hoop dat je er wat aan heb:P

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:59

Voor mijn petries heb ik ook Lipica's gehad. Bij mij waren die dingen na 2 jaar helemaal versleten. Leerkwaliteit vond ik niet echt helemaal geweldig. Ritsen hebben het wel goed volgehouden :)

Ik ben toen overgestapt naar Petrie die ik in oktober ook 2 jaar heb, deze zien er vele male beter uit en kunnen nog wel even door! Mijn Lipica's waren toen echt aan vervanging toe.

Voordeel van de Lipica's, die heb ik heel makkelijk ingelopen. Met de Petries heb ik in het begin wat afgezien maar die dingen zitten nu als gegoten!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:00

Ik heb ook lipica's. Ze zitten heel lekker geen problemen met losse zolen enzo. Verkleuren doen ze wel wat maar dat doet petrie ook! Ik zou voor lipica gaan

sillyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:08

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:16

Ik heb een paar 4 jaar oude petrie's, zitten me niet helemaal lekker maar goed ik vond het altijd een nette laars.

Heb toen voor thuis in de training een bruine laars besteld bij lipica waar ik erg blij mee ben. Ik rij er regelmatig meer dan 5 paarden op een dag mee en ze zitten heerlijk en houden het tot nu toe goed uit. Ik wil nu nog een paar wedstrijdlaarzen bestellen bij lipica, ik ben helemaal om!

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 11:23

Ik hoor hier negatiefe en positiefe verhalen over de laarzen van lipica. Dan wil ik toch wel even de opmerking maken dat ook lipica verschillende kwaliteiten maakt en dus ook in verschillende prijsklasse's. Mijn oom werkt bij lipica en heeft al meerdere keren zelf laarzen gemaakt die ik uiteindelijk kreeg, zo ook een keer grijs suede laarzen, deze zaten super en waren niet goedkoop als ik ze had moeten kopen. Zijn toch wel ondanks de suede heel wat jaartjes meegegaan tot ik ze niet meer paste.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 11:30

Over beide merken hoor je zowel positieve als negatieve verhalen. Ik heb zelf jaren Petri laarzen gehad en was er altijd tevreden over, totdat ik toe was aan nieuwe laarzen en Königs aantrok. De Petri's heb ik nooit meer aangehad, want vergeleken met de Königs waren ze maar stug en stijf.
Op dit moment heb ik Lipica's in bestelling en die hoop ik deze week te krijgen. Zoals ik de laarzen nu ken is er prijs/kwaliteitverhouding prima en levert Lipica een nette service. Natuurlijk verkleurt het leer. De verhalen die je leest zijn van bruine laarzen en bruin leer doet dat nou eenmaal een stuk sneller dan zwart leer. Daarnaast mijn (zwarte) Königs waren na een klein jaar ook echt niet meer zwart van de binnenkant en geloof me, daar heb ik flink meer voor betaald dan voor de lipica's. Het is dus maar net wat je wensen en eisen zijn, maar persoonlijk zeg ik niks mis met Lipica. Voor Petri zou ik persoonlijk minder snel nog een keertje kiezen.

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 11:34

Ik heb ook Lipica's , vind het super laarzen.

Van een loslatende zool en verkleuring heb ik geen last. Vind ze een stuk fijner als petrie's , die vind ik ontzettend stug.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 11:42

Ik vind petrie een verschrikkelijke pasvorm hebben. Omdat ik best moeilijke voeten heb moet je ze laten aanmeten, bij Petrie komt er dan gemiddeld 100euro bij. Bij lipica heb ik nu nog een paar extra trainings laarzen besteld (mijn konings wedstrijdlaarzen van 750euro wil ik graag netjes houden :o ) Deze worden helemaal op maat gemaakt voor 200euro!

Ik kan niks zeggen over de kwaliteit van Lipica. Maar mijn Petries heb ik na 1 jaar in de hoogste boom opgehangen!!!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 16:20

Ik heb ook petris gehad. wat een regel rechte ramp was dat. Ik vond ze dus echt niet lekker zitten. Mee lopen kon ik echt niet. Dat was aantrekken meteen erop en dan weer meteen uit als ik er af kwam. Ik vond ze ook heel stug en stijf. Ze staan hier nog steeds in de kast (6 jaar later). Zien er nog perfect uit. Maar ik trek ze echt niet meer aan. Ik heb Lipica's aanlaten meten. Waren na 10 weken klaar inc bouwvakantie ertussen. Ik heb ze 1x gehad en de 2e keer kreeg ik me linker laars niet meer aan. Ik ben er toen mee terug gegaan en toen bleek dat dat van een stuuger stuk leer te zijn. Ze gaan dit voor mij aanpassen en kan ze over 2 weken weer ophalen. Ik ben dan ook super tevreden over de service. Hoe ze verder blijven kan ik nog niet zeggen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 11:59

HAR --> RUI