kun je een verzorger verplichten tot 1x per week les?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 00:24

titel lijkt me duidelijk.
de verzorger in kwestie hoeft verder niks te betalen en mag het paard rijden wanneer ze wil.
ik zelf heb 1x per week les en zou graag willen dat mijn verzorger dat ook gaat doen.
gewoon dat we op 1 lijn zitten met rijden en niet dat de verzorger mijn trainingen gaat verpesten.
les kost 15 euro per uur en de lesgever komt aan huis.
dus mijn vraag kun je dat verplichten.?

knollentuin

Re: kun je een verzorger verplichten tot 1x per week les?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:27

Ja natuulijk en ik denk dat geen enkele verzorger dat raar zal vinden,het hoort gewoon bij de voorwaarden om jouw pony te mogen rijden! daar mag best wat tegenover staan.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:28

Ik vind van wel, jouw paardje, jouw regels simpel toch? Ze mag hem in principe gratis rijden, ik vind 15 euro voor een les echt niet veel. Ze gaat er zelf immers ook op vooruit!

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 00:34

oke dank je wel.
ik ga het er met haar over hebben.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:37

Ik denk dat het wel iets is wat je in het begin af had moeten spreken. Als je verzorgster al maanden of misschien jaren op je paard rijdt, en je komt ineens met die lessen aan, dan kan dat best verkeerd vallen bij je verzorgster. Misschien wil ze helemaal niet beter worden van de lessen, maar gewoon lekker bezig zijn.
Je kan ook bij niemand in de portomonee kijken, 15 euro kan voor iemand best een hele hoop geld zijn, bij elkaar is dat maandelijks toch 60 euro en daar kan je flink wat boodschappen voor halen.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:42

Ben het met Storm eens; als je verzorger net met je paard begonnen is/gaat beginnen kan je dit idd in je eisen pakket opnemen, maar als iemand al lang(er) voor je paard zorgt vind ik het niet redelijk als je dat nu opeens gaat "eisen" :) .

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:43

Dan nog, het is het paard van TS, als zij dat graag wil dan is dat zo. Ik kan me juist na maanden voorstellen dat je denkt, hmmm hier moet aan gewerkt worden want........
Dat is haar goed recht.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:44

Ik vind van wel!!!
Als ze er het geld niet voor heeft desnoods 1 keer in de 2 weken lessen... Maar het is jouw paard en je wilt hem niet verpesten!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:52

chocobroodje schreef:
... Ik kan me juist na maanden voorstellen dat je denkt, hmmm hier moet aan gewerkt worden want........
Dat is haar goed recht.

Daar kan ik me ook nog wel iets bij voorstellen, maar na een jaar ofzo (of nog langer) vind ik dat je dat niet meer kan verplichten.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 00:56

het zit zo ze verzorgt hem nu een maand of 3,
paard staat nu al een maand op rust omdat ze erg veel last heeft van der rug.
heb haar bijna niet meer op stal gezien misschien 4x?
maar heb wel gemerkt dat ze in die maanden dat ze heeft gereden dat ze vast is gaan zitten in der rug.
dus ik heb nu zoiets van vrijdag ga ik naar de ostheopaat toe om alles goed na te laten kijken en dan moet gewoon weer alles goed gaan.
en ik betaal zelf elke week 120 euro aan me lessen dus ik vind zelf gewoon dat ze ook moet gaan lessen .

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:57

Ik vind van wel en wil ze dit niet gewoon een andere verzorgster zoeken of helemaal geen...

Kom op!!! Het is wel je eigen paard, waar de eigenaar veel in investeert! (stalling voor betaald en kosten aan maakt)... Niet de bedoeling dat een bijrijdster je paard gratis voor je verpest...

Ik hou helemaal niet van andere mensen op mijn paard, dat is wel heel persoonlijk...

De enige die ik op mijn paard zet zijn mensen die heel goed kunnen rijden en weten waarover zij het hebben of mijn kleine zusje die er niets aan kan verpesten en rondjes stapt!

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 01:01

ik heb haar in principe ook niet nodig.
ik heb haar erbij omdat haar vriendin ook een paard verzorgt op stal en me paard niet de makkelijkste is en ik wil gewoon dat ze ook door andere gereden moet worden .
maar die ostheopaat gaat me ook weer een hoop geld kosten en ze is nu ook drachtig en ik wil niet dat ze straks helemaal muur vast zit als ze moet bevallen.

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 01:02

De verzorgster die ik heb gehad, reed 2 a 3 x per week. Ik vroeg geen vergoeding voor het bijrijden maar wilde dat ze 1x per 2 weken prive-les nam bij onze instructrice.

Ze heeft dit zelf ook als heel fijn ervaren, ze heeft er veel van geleerd, de dagen dat ze reed, kon ze dan oefenen/trainen. Vond het leuk om te zien dat ze hem goed aan het werk kon krijgen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 01:03

Het ligt er natuurlijk ook aan hoe vaak ze per week rijdt. Als ze maar één of twee keer in de week rijdt, dan is één keer in de week lessen wel erg vaak. Dan krijg je nauwelijks tijd om met de gegeven instructie aan de gang te gaan.

Maar natuurlijk kan je het verplichten, zelfs al rijdt ze al jaren op het paard. Alleen zal je in dat geval wel met een hele duidelijke verklaring moeten komen waarom je dat opeens vindt. Uiteindelijk is het wel jouw paard en heb jij daarmee het recht om dat te eisen, als je dat wilt.

Montreux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 01:03

Dat het paard last heeft van haar rug komt niet alleen door de verzorgster naar mijn bescheiden mening. Ik denk wel dat als je wilt gaan werken aan het correct rijden het van belang is dat de verzorgster hier aan mee doet. Ik denk ook dat een verzorgster ook wil meehelpen aan het voorkomen van een rugprobleem. Heeft zij tenslotte ook plezier van. Met andere woorden maak het gewoon bespreekbaar. Mocht ze hier niet voor voelen dan moet je daar je eigen conclusies uit trekken.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 01:44

als me paard weer bereden kan worden dan rijd zo 3x of vaker in de week.
het hoeft van mij ook niet per se elke week als het maar minstens 1x per 14 dagen is.
ik heb zelf 2x per week les met haar en voor zij ging rijden was ze altijd los in haar lijf.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 01:54

ik vind dat je dat gewoon lekker moet doen want het komt jullie allebei ten goede!!

Whoopi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 08:13

Ik weet niet wat jullie hebben afgesproken toen je haar ''aannam'', maar als je daar toen niks over hebt gezegd, kan je haar imo niet verplichten.
Daarmee zeg ik niet dat het niet beter is om les te nemen en ik snap je volkomen, maar je kan niet in de portomonee van een ander kijken.
Ik zou het gewoon eens overleggen met haar.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 09:17

WD V -> TAO

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 09:31

ja natuurlijk kun je dat een verzorg(st)er verplichten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 09:37

Ja natuurlijk kun jij dat een verzorgster verplichten. Je kan haar immers van alles verplichten, het is immers jouw paard.
Het is haar keuze om er mee accoord te gaan.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 15:55

Het ligt er denk ik ook aan hoe je het brengt he? of je zegt :je moet vanaf komende week elke week gaan lessen want ik vind dat blabla,of je zegt goh ik heb er eens over nagedacht en ik zou het prettig vinden als je ook zou willen gaan lessen bij mijn instructrice om zo samen hetzelfde bezig te zijn,beter voor het paard enzo,het lijkt mij dat dat geen problemen zal geven.
En als ze het geld niet heeft 1x per 14 dagen is toch ook goed?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 15:55

Ik heb het destijds ook afgesproken met mijn verzorger, toen zij op mijn paard begon te rijden had ze al een hele tijd geen les gehad. Maar ze vond het erg leuk om te lessen, ze reed maar een keer in de week maar gaf liever het geld uit aan een priveles op mijn paard dan aan een manege les. Omdat ze maar 1x in de week kwam was het voor mij geen verplichting om elke week te lessen, wel op regelmatige basis om het bij te houden.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:02

Zolang je geen contract hebt wat anders zegt, kun je je verzorgster/bijrijdster natuurlijk verplichten wat je wilt (zoveel keer per week komen, lessen, longeren, noem maar op). Of ze ermee akkoord gaat is een tweede, als ze graag een gratis pony wil om te rijden als ze misschien stoppen en op zoek gaan naar een ander paard.

Banani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:16

Als het jou paard is kun je dat tuurlijk verplichten!
jou paard dus jij hebt er dan wat over te zeggen..;)