Ervaring Bockmann, Mustang of Thiel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zobras

Ervaring Bockmann, Mustang of Thiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 21:33

Hoe zijn jullie ervaringen met bovengenoemde trailers. Welke zou je de voorkeur aan hebben en waarom?

Wat zouden jullie liever kopen? Een volpolyester, de nieuwe type hout trailers met kunststof laag erop. Wel of niet kunststof bodem, of aluminium of gewoon hout?

Genoeg vragen dus, ben benieuwd naar de ervaringen.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 22:34

Afbeelding
Thiel

Afbeelding
Hotra

Afbeelding
Bockmann

Voeg hierbij de Hotra toe.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 09:15

Wordt Thiel nog gemaakt dan?? Was in het verleden geen foute trailer, maar ik dacht dat dat merk was opgehouden te bestaan.
Mustang ken ik niet IRL, blijft over Böckmann. Geen slechte trailer.

Was zo jammer is, al deze trailers gebruiken Al-Ko assen. Niks mis mee, maar waarom moet de ene trailer bijna twee keer zo duur zijn als de andere, terwijl het principe gelijk blijft en de afwerkingsgraad niet altijd zoveel beter is. Precies dat is waarom ik zo gecharmeerd ben van Weijer. Die zijn goed en niet duur.
Vraag jezelf dus af of je de vraagprijs in verhouding vindt tot de geboden kwaliteit van de trailer.
Technisch valt er niet zoveel op Thiel en Böckmann aan te merken, blijft dus enkel over of je de prijs ervoor wilt betalen en of jij 'm mooi vindt. Over smaak valt immers niet te twisten.

Wat opbouw betreft, ik wil een houten trailer met een houten bodem. Ik ben namelijk vrij handig en houten delen zijn eenvoudig vervangbaar, polyester en aluminium zijn een stuk lastiger.

Zolang een polyester trailer geen schade oploopt, is er niks mis mee, maar polyester goed laten repareren kost je een godsvermogen en geeft zelden een echt mooi en vooral goed resultaat.

Over Hotra nog één ding: Er zijn (oudere??) Hotra's die constructief niet zo best in elkaar zitten. Simpelste punten om dat te controleren; check of de trekbalken (waar de koppeling aan zit) in één stuk doorlopen tot de achterbalk (waar de klep aan vast zit). Controleer of de assen met moertje-boutje vastzitten aan het chassis. Bij schade aan de as kun je die dan vrij simpel vervangen, anders is het einde trailer. Als dit zo is, heb je in ieder geval een fatsoenlijk onderstel. Indien dit niet zo is, laten staan!

zobras

Re: Ervaring Bockmann, Mustang of Thiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 09:45

Met Weijer heb ik veel slechte dingen gezien... vandaar geen voorkeur voor dit merk ;)

Thnx voor de tips om op te letten Ikke.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 11:00

ikke schreef:
Was zo jammer is, al deze trailers gebruiken Al-Ko assen. Niks mis mee, maar waarom moet de ene trailer bijna twee keer zo duur zijn als de andere, terwijl het principe gelijk blijft en de afwerkingsgraad niet altijd zoveel beter is.

En toch schijn ik geen alko onderstel aan m'n bockmann te hebben, ben de naam even kwijt, maar het was een duits merk.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 11:03

mijn vader is ook aan het kijken naar een trailer voor ons. En hij wil geen houten vloer.
Dat gaat altijd rotten als een paard gaat plassen op de trailer.
Zijn voorkeur ging uit naar vol polyester

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 15:50

maar de meeste volpolyester trailers hebben gewoon een houten vloer en hout tussen het polyester. Laat je daar niet door misleiden.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 16:43

Hout in een trailer is denk ik het grootste nadeel omdat het gaat rotten.

Dus wij gaan zelf op zoek naar een trailer met zo min mogelijk hout!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:59

__Nathalie__ schreef:

Dat wordt dus een trailer van aluminium, met een aluminium bodem.
Of geen trailer ;-)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:07

annastasia schreef:
__Nathalie__ schreef:

Dat wordt dus een trailer van aluminium, met een aluminium bodem.
Of geen trailer ;-)

dat is denk ik de enige optie die dan beschikbaar is, niet goedkoop overigens ;)

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 18:12

Aluminium kan dan wel niet rotten, maar wel verroesten ;) Dus wanneer je zo'n trailer ook niet goed onderhoud of schoonmaakt zit je met dezelfde problemen als met een houten bodem. Heb je een paard die veel plast op de trailer, kan je het beste gelijk na gebruik schoonspuiten....

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:14

Het was wat je wilt. Als je trailer dag en nacht buiten staat zou ik nooit een houten trailer kopen, ivm met rotten. Onze trailer is een aluminium bockman. Staat dag en nacht buiten.
Polyester is in mijn ogen best gevaarlijk spul. Als je paard een keer flink trapt dan zit er zo een gat in.
Ik zelf het het liefste een aluminium trailer.

Over de merken kan ik niks zeggen omdat ik de rest niet ken.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:15

Ach ja, wat is niet goedkoop.
Een trailer welke wegrot en van nieuwe wanden en bodem voorzien moet worden kost ook geld. En zeker als je dat zelf niet kunt doen. Dan kun je wellicht beter een wat duurdere trailer aanschaffen.