Gaat de categorie E pony weer verdwijnen in Nederland??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Parbleu123

Gaat de categorie E pony weer verdwijnen in Nederland??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 18:33

Kun je met een E pony opgenomen worden in een A of B kader??

Zijn er combinaties met een E pony ,die na deelname aan de Rabotalentendag mee mogen doen aan de 9 trainingen en clinic of zijn dit alleen combinaties met een D pony of paard??

Er gaan geruchten ,dat de E categorie weer gaat verdwijnen ,omdat men dit in het buitenland niet kent.Wie weet hier meer over??

FriesWytske

Re: Gaat de categorie E pony weer verdwijnen in Nederland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:34

Met een E-pony kun je niet in het ponykader opgenomen worden.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 19:17

Geruchten? dit zijn roddels die al jaren lopen en ik denk persoonlijk dat het niemand ook maar iets kan bommen....
Hoogstens een D pony die het op de Hippiade aflegt tegen een E van ( pak um beet) 1.63m.

Met een E kan je uitsluitend regionaal of landelijk starten bij de pony's, wil je meer moet je een D of bij de paarden.

Of een E naar de Rabo trainingen kan? Ja natuurlijk, mits het paard en de ruiter zich maar genoeg in de kijker rijden.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 11:35

Als je de zoekfunctie had gebruikt, ts, dan had je gezien dat er al een topic (van 11 pagina's) over was. Ik heb toendertijd de KNHS gemaild, en die zeiden dat de afschaffing van de categorie E onder het zadel niet van toepassing was.

In de regelementen kun je vinden dat je niét met een E pony in het kader kan worden opgenomen (ivm dat bijna geen enkel ander land de categorie E heeft.)
Ook

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 11:48

Dat gerucht is er al jaren, maar tot nu toe verandert er niks hoor. En voor zover ik weet staat het ook niet in de planning. :)

Met een e-pony kun je idd niet in het kader worden opgenomen, wel kan je ZZ- licht (en hoger) starten.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 14:38

Met een E-pony kan je ook geselecteerd worden voor het Rabo Talentenplan, maar het heeft weinig nut. Zodra ze merken dat je een E-pony hebt zal je na de eerste selectiedag naar huis gestuurd worden.

CarmenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:50

onzin om naar eerste selectiedag naar huis gestuurd te worden bij het rabo talentenplan.

Een vriendin van mij heeft met haar e-pony aan de selectiedag deelgenomen en is gewoon geselecteerd voor de wintertrainingen en het jaar erop wedererom.

Ik weet niet waar jij je ervaring op baseert, maar hier is echt geen sprake van. Het gaat uiteindelijk toch om jou talent en dan doet de grote van je pony er echt niet toe, want uiteindelijk ben je toch een keer toe aan de overstap naar de paarden.

verder kun je inderdaad met een e-pony niet in een kader.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 06:11

Dit baseer ik op eigen ervaringen. Ze hebben toen letterlijk tegen mij gezegd: je hebt een E-pony, en daar hebben we voor in de toekomst niks aan.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 15:36

Toen was het misschien zo dat je nog geen ZZ-Licht en hoger mocht starten? Tegenwoordig mag dat wel dus hebben de talententrainingen wel zin voor die combinaties.

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 22:25

nou ik vind dat je met een e pony je wel 2x zo goed moet laten zien dan met een D pony. ik heb nu 2 jaar achter elkaar gehad dat ik netjes bij de regio reed en dat d pony's die onder mij geeindigd zijn wel naar de trainingen mochten. dus.. ik weet het niet helemaal...