Camera in trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bravura

Camera in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 12:02

Ik heb laatst een trailer gezien met een kleine camera in de trailer zelf en een (ontkoppelbaar) beeldschermpje in de auto, dat binnen een bereik van een paar honderd meter te bekijken is. Helaas weet ik niet wat voor systeem of merk dat was. Misschien zijn er mensen die een dergelijk systeem in de trailer/trekauto hebben? Ik zou graag vernemen welke merken er zijn en wat de richtprijzen van een dergelijk systeem zijn.

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 12:10

Ik heb het dan in de vrachtwagen, en dit is gewoon een achteruitrijcamera.
Camera en zendertje in de laadruimte, beeldscherm voor in de cabine.
Kost ongeveer 80,- euro bij de gamma, en is zelfs voor een niet handig iemand ( zoals ik ;-) ) makkelijk te installeren!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 12:29

Ik bedoel geen achteruitrij-camera maar een camera waarmee je de paarden in de gaten kunt houden. Of kan dat ook met jouw camera?

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 12:38

Ja dat bedoel ik dus. Je koopt het als een achteruitrij-camera, en installeert het als camera om de paarden mee in de gaten te houden.
Zo'n set bestaat uit een camera, zender en beeldscherm, camera en zender dus in de laadruimte installeren, op een plek waarvan je de paarden goed kan zien.
Beeldscherm kan gewoon voorin de cabine/auto en werkt op je 12v aansluiting (aansteker).
Dit was voor ons de goedkoopste en makkelijkste oplossing.
Enige nadeel, wij hebben er een zonder night-view, dus ondanks de verlichting in de laadruimte, zie ik zodra het donker word buiten weinig meer op de camera, duurdere versies hebben wel night-view.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 12:48

Ok dan! En kun je dat beeldscherm, terwijl die aanstaat, meenemen bv een kantine in, om ze alsnog in de gaten te kunnen blijven houden? Of is het een vast beeldscherm, dat niet meer werkt op een paar honderd meter?

ilse18

Re: Camera in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 13:17

Dat kan met deze niet, omdat deze werkt op 12v. Ik denk dat er wel soorten zijn waarbij dat wel kan.
Ik zou gewoon even google-en op achteruitrij-camera, dan kom je van alles tegen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 09:36

Bravura schreef:
Ok dan! En kun je dat beeldscherm, terwijl die aanstaat, meenemen bv een kantine in, om ze alsnog in de gaten te kunnen blijven houden? Of is het een vast beeldscherm, dat niet meer werkt op een paar honderd meter?

Ja hoor, die zijn er wel en zo niet, dan maakt men het speciaal voor je.
http://www.orlaco.nl/ is zo'n club die "het betere werk" maakt voor de (semi)professionele markt. Kost iets meer dan zo'n gamma-setje maar kan ook datgene wat jij ermee wil.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 09:57

Dank je voor de link! :)