Ombouwen vrachtwagen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EvelienH

Ombouwen vrachtwagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 10:51

Hallo,

Wij zijn een beetje rond aan het kijken voor een vrachtwagen. Eerst zaten we te denken aan een 2 paards, die je met B rijbewijs kan besturen. Ik ben er nu wel achter dat die dingen stervensduur zijn en je er eigenlijk niet eens 2 paarden in kan vervoeren.
Nu zijn we aan het kijken voor een kleine vrachtwagen, voor 2 paarden. Eigenlijk willen we een vrachtwagen met een dichte bak kopen en deze om laten bouwen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Welke vrachtwagen raden jullie aan? Tot nu toe kan ik alleen van die bakbeesten vinden, ik hoef geen 6 paarden mee te nemen. ;)

Alvast bedankt!

cissy

Re: Ombouwen vrachtwagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:41

PB Ikke eens, die kan je er veel over vertellen :) (maar die komt hier ook regelmatig kijken dus je krijgt vanzelf een reactie waarschijnlijk)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 17:48

cissy schreef:
PB Ikke eens, die kan je er veel over vertellen :) (maar die komt hier ook regelmatig kijken dus je krijgt vanzelf een reactie waarschijnlijk)

Nou vooruit dan, daar is ie al :D

Wat wil je, hoe handig ben je en hoe groot is je budget?
Ik heb een kleine 608 (6mtr) voor drie paarden. Groot rijbewijs. Leuke wagen maar heeft nu even aandacht nodig (paar onhandige APK-afkeurdingetjes). Leuke beginnersauto, zeker omdat ie rijdt as een overmaatse bus en niet gelijk als een echte vrachtwagen.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 09:58

Ik ga er zelf ook een ombouwen.
Een DAF 45 van ons werk, die vanwege de nieuwe milieuzones Amsterdam niet meer in mag.
Ik probeer hem als een soort van sponsoring voor niks te krijgen :D

Ikzelf heb er de laatste jaren mee gereden. Het is er een mooi ding voor.

Wil hem drie paards met een kleine zithoek/zadelkamer maken met een doorloop naar de cabine. Dak zal verhoogd moeten worden, laadklep verlengen. Mooie klus! En dan in een mooi kleurtje spuiten!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 10:30

Frank schreef:
Ik ga er zelf ook een ombouwen.
Een DAF 45 van ons werk, die vanwege de nieuwe milieuzones Amsterdam niet meer in mag.
Ik probeer hem als een soort van sponsoring voor niks te krijgen :D

Ikzelf heb er de laatste jaren mee gereden. Het is er een mooi ding voor.

Wil hem drie paards met een kleine zithoek/zadelkamer maken met een doorloop naar de cabine. Dak zal verhoogd moeten worden, laadklep verlengen. Mooie klus! En dan in een mooi kleurtje spuiten!

Als eens bedacht dat je de laadlift ook gewoon als laadlift kunt gebruiken, ook voor paarden. Scheelt je een hoop klussen (en gewicht).
Dak verhogen heb ik nog nooit gezien dat dat op een nette manier is gedaan, nog even los van de verzwakking van de constructie. Je zou kunnen zoeken op www.trucks.nl of je een passende bak kunt vinden (230cm inwendig hoog is veelal voldoende).

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:05

Komt wel goed.
Ervaring voldoende binnen bereik ;)

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 10:26

We hebben wat gevonden. :) Met een beetje geluk over 6 weken klaar.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 17:10

eefjuh112 schreef:
We hebben wat gevonden. :) Met een beetje geluk over 6 weken klaar.

Oh, wat dan? Enne, FOTO'S!!!!!!! :D