vraag equitheme cap,vizier vervangen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

risky

vraag equitheme cap,vizier vervangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 21:53

ik ben vanavond frontaal met mijn gezicht geland op het gras, wat helaas niet mijn bedoeling was :o

het vizier van mijn cap is doordat ik hierop viel van de helm afgeschoven en zit nu als het ware onder de cap
nu heb ik onderstaande cap ,je kunt het vizier vervangen en zal het dus los moeten kunnen maken,
wie weet hoe dat moet??
Afbeelding

alvast bedankt

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 07:07

Als je echt zo hard gevallen bent kun je beter een volledig nieuwe cap komen, de kans dat de cap meer beschadigd is van binnen dan alleen de klep is erg groot en dan kun je bij een volgende val echt de pineut zijn.

Ik snap trouwens niet helemaal wat je met vizier bedoelt omdat een vizier het gedeelte is dat je voor je ogen schuift (bij een racehelm) en dat zit hier volgens mij niet op.

RevanchesJarig

Re: vraag equitheme cap,vizier vervangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:19

Dit hoort thuis bij Ruiter.
Zodoende een verplaatsing van HAR-->RUI.

Darkness85

Re: vraag equitheme cap,vizier vervangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:23

Hey.. Ik heb ook die cap.. Ik heb ook eens gehad dat t klepje eronder kwam.. Maar die kon ik zo weer terug duwen.. Hoefde hem niet los te maken.. Ik moest hem wel licht forceren hoor.. Dus zachtjes over het randje weer terug op z'n plaats brengen..

risky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 16:51

caira ik heb met mijn kin de grootste klap opgevangen en kwam daarna op het klepje (vizier, zo noemt de fabrikant het) terecht dus mijn cap zelf heeft geen contact gehad met de grond,

darkness, bedankt, het is me gelukt, koste wel wat brute kracht maar door het trekken kwam het vizier los, het zijn een soort drukpinnen