buitenrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska88

buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 17:05

ik vroeg me af wie er in de winter buitenrijden in een buiten bak
(aangezien ze geen binnenbak hebben of iets in die richting)

ik heb namelijk een verzorgpaard en daar is alleen een buitenbak we kijken nu naar waar we les kunnen krijgen + een binnenbak. maar dit valt niet mee aangezien werk en onregelmatige diensten

Maar diegene die wel in de buitenbak blijven rijden hoe doen jullie dit?
met een natte bak
de kou
snel donker
kunnen jullie me hier misschien iets over vertellen? ben hier wel benieuwd naar namelijk

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 17:11

Hey
ik rij heel het jaar door in de buitenbak, ofwel ga ik een wandeling maken.
Als het erg gevroren heeft gaat het niet of als het dagen na elkaar geregend heeft staan er zoveel plassen dat het onaangenaam is.
Ik heb een beetje straatlicht, maar meestal rij ik overdag.

Manon_V

Re: buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 17:17

Ik rij ook het hele jaar door in de buitenbak.

Natte bak: gewoon rijden, maar uiteraard goed oppassen (gelukkig is de bak zo goed dat ie bij ons niet vaak heeel erg nat is :) )
Kou: goed aankleden en voor t paard een dekentje mee.
Snel donker: veiligheidskleding en lampjes mee onderweg en in de bak is verlichting sinds dit jaar, maar daar heb ik nog geen sleutel van ;)

Verder moet ik voor ik bij de bak ben door een ontzettend rotweggetje lopen (ontverhard) afgelopen winter was dat zo enorm drassig dat we (ook in verband met voedselvergiftiging bij paard) ons paard 3 maanden stil hebben gezet. Dat was december, januari en februari, dus wel de ergste maanden zegmaar.

Buitenrijden vind ik trouwens wel een stuk fijner dan binnen hoor! Zelfs in de winter, gewoon blijven genieten van het buiten zijn. Voor mij is paardrijden ook meer dan het rijden alleen, daarbij hoort oa ook het genieten van de natuur :D

Helmpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 17:21

Ook wij hebben alleen een buitenbak en die is gelukkig meestal goed om in te rijden. Er staat een goede lamp langs dus donker is geen probleem. Op de kou kun je je kleden en van paardrijden wordt je vanzelf warm. Alleen als het lang gevroren heeft dan rij ik daar niet. Ook ik werk onregelmatig dus lessen is gewoon een kwestie van plannen! Succes!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 17:28

ik reed altijd gewoon ook in de winter! maar meestal gewoon buitenritten...

De andere hadden een en wei waar ik af en toe in deed rijden...
hier bij mn nieuwe weet ik het niet we hebben een wei, het beste en rechte stuk wei is bovenaan en dit word binnekort voetbalterrein :( hebben een ander stuk wei erbij gekregen, maar ook dit is niet recht, kans op vallen groter enc.

Ik denk dat ik veel meer grondwerk ga doen, ben nog nooit met hem naar buiten geweest ivb slechte ervaring gehad met een draver en dit ook een draver is.
WIL het wil maar alles werkt niet goed mee helaas.... denk dat ik uiteindelijk gewoon met een regenjas naar buiten ga :D

Nu heb ik hier genoeg plekken met een binnenbak maar ik kan die 5 euro per keer niet opbrengen.

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 17:30

ik les 1 keer per week maar dan op een manege, dus niet met mijn verzorgpaard
en de eigennaaresse rijd op een ander paard van haar en we proberen altijd samen te rijden. (dus dan word lessen wel heel moeilijk, zij werk en ik werk en heb geen vaste vrije dagen)

idd wanneer het flink heeft gevroren word het rijden tog wel wat lastig, ben benieuwd hoe dat gaat (is namelijk gewoon niet voor mij)
en tegen de kou ja daar kun je je tegen kleden :)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 22:05

Ik rijd het liefste buiten, ook al is er een binnenbak aanwezig.
Wij hebben licht, dus in het donker rijden is geen probleem. Er is ook een goede bodem. Dus er blijft geen water inliggen. Met de kou kleed ik mezelf en mijn paardje goed aan!

In een natte bak kan je zelf gewoon rijden. Alleen voorzichtig zijn met evtuele kuilen en gladheid.
In een bevroren bak zou ik niet rijden!
Als het vlug donker is kan je evt een bouwlamp neerzetten? Een klein beetje licht is al voldoende :j

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 12:46

bedankt allemaal :)
er is nu een bouwlamp aanwezig alleen ontstaat er dan kortsluiting daar moet even naar gekeken worden

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 12:48

Ik rijd ook gewoon in de buitenbak. Tenminste als die niet te zwaar is. Hebben er een bouwlamp bij staan, dus kunnen nu ook 's avonds rijden als het donker is.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 18:12

Ik rijd ook lekker door. Maar bij ons ligt er een Agterbergbodem en kan ik buiten de lessen om met slecht weer in de binnenbak.
Buitenrijden kan vaak ook nog heel lang als je de vlakke paden aanhoudt.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 18:15

Een goeie winterjas kopen en zo'n overbroek voor over je rijbroek dan is het best uit te houden.

De keren dat het echt regent valt best wel mee en ś avonds gaat ook mestaal de wind liggen.