vinden jullie wedstrijden rijden duur?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

diesel_

vinden jullie wedstrijden rijden duur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 20:22

Ik heb een stiekeme droom om met mijn pony van 1.25 toch ooit te starten tussen de paarden (dressuur).
We zijn sinds eind juli weer aan het rijden (door omstandigheden 2 jaartjes enkel aangespannen gereden en daarvoor ook dressuur, maar niet echt serieus).

Als ik het zo hoor ben je al 100 kwijt aan startkaart, registratie, startcoupons etc. Dan moet je natuurlijk nog je wedstrijdkleding, ookal is dat maar een eenmalige aanschaf.

per wedstrijd dan 2 startcoupons en 15a20euro kosten voor de 2 proeven.
Ik vind het best prijzig! Als je elke week zou starten ben je dus zo 80euro per maand extra kwijt.

Ik dacht nog: ik start gewoon aankomende zomer en ookal rijden we dan geen winst dan doen we toch ervaring op.

Dus vinden jullie wedstrijden rijden duur? En starten jullie alleen als je er echt aan toe bent en bijna zeker winst zal rijden als je proef goed gaat, of zouden jullie eerder ook al starten, wie weet toch een winstpunt en wedstrijdervaring opdoen?

ambre

Re: vinden jullie wedstrijden rijden duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:27

Wedstrijden rijden is verschrikkelijk duur.Niet alleen je startkaart,coupons en inschrijfgeld maar ook je trailer,auto en diesel!

Ik reken altijd uit wat het gekost heeft:Pfff,60 euro inschrijfgeld(2 paarden)20 euro diesel en 10 euro drankjes en eten.90 euro voor 1 winstpunt!

Maar zo denk ik als het slecht gegaan is,als het goed gegaan is hoor je me niet!Afgelopen weekend 65 euro prijzen geld,dat mogen ze van mij wel vaker doen!

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 20:31

ambre schreef:
Wedstrijden rijden is verschrikkelijk duur.Niet alleen je startkaart,coupons en inschrijfgeld maar ook je trailer,auto en diesel!

Ik reken altijd uit wat het gekost heeft:Pfff,60 euro inschrijfgeld(2 paarden)20 euro diesel en 10 euro drankjes en eten.90 euro voor 1 winstpunt!

Maar zo denk ik als het slecht gegaan is,als het goed gegaan is hoor je me niet!Afgelopen weekend 65 euro prijzen geld,dat mogen ze van mij wel vaker doen!

Dank voor je reactie! Jeetje 2 paarden starten en die benzine nog enzo!
Hoevaak start je als ik vragen mag?

Ik kan hier in de buurt op loopafstand 1x per maand starten zowieso, in de zomer vaker dus zou geen trailer en benzine kwijt zijn, want ZO fantiek ben ik dan ook weer niet om elke week te starten.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:55

Ik heb 5 wedstrijdpaarden en ben dus iedere zondag op pad.Probeer namelijk ieder paard zo'n 2x per maand mee te nemen.Ik ging ook wel eens onder de man alleen lastig met de prijsuitreiking...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 22:23

Zodra ik start merk ik dat ik al snel maandelijks minstens 150 Euro meer kwijt ben. Startgelden, coupons bestellen, benzine, hapje en een drankje, shampootje hier, vliegenspraytje daar...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 22:55

Hobby's kosten geld, paardrijden dus ook...
Gelukkig pik ik zo af en toe nog een prijs mee, dan verdienen we wat terug! :)

Hapjes en drankjes kan je van huis meenemen, dat scheelt ook behoorlijk.

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 22:57

Ik vind het heel duur helaas.
Mijn ouders ook.
Doordat mijn ouders het te duur vinden mag ik geen KNHS starten.
Al is het 1x in de maand.
Ook goed maar ze vinden het nog duur helaas.
Als iemand tips heeft om ze om te praten, graag. :)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:46

Wedstrijden kosten veel geld, de ene wedstrijd is duur en de andere kost weer veel. Ligt ook een beetje aan de omstandigheden en de organisatie

Nu begint het cross seizoen weer, dan betaal je 22,50 inschrijfgeld, vaak is het ver rijden dus diesel en je bent de hele dag onderweg dus ook eten en drinken.

Laatste jaar neem ik zelf een koelbox met eten en drinken mee, zo is het nog te betalen.

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:51

Wij nemen altijd zelf eten en drinken mee. Pas 4 paarden gestart, waarvan 2 BB en 2 in het L...kosten 80 euro! Zelfs het BB springen was 10 euro pp!!!Nou dat doe ik dus nevernooitnietmeer.... Ik kijk tegenwoordig altijd goed vraagprogramma na, als ze zoals bv in Nunspeet gebruiksartikelen als prijs hebben ga ik al niet. ( Mn man was daar een keer 2e in het L, kreeg hij een springzweepje met een paardenhoofdje, jaja ben je ook in de 30!!! :D )

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:55

Oh ja en goed letten op de sluitingsdatum. Sommige verenigingen nemen gewoon 5 euro extra als je na die datum opgeeft.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:15

Wat is duur??
Alles is maar relatief denk ik.

Het kost inderdaad een hoop geld om alleen maar een paard te onderhouden, wedstrijden kosten dan inderdaad ook nog een paar euro's extra. Maar of het echt duur is?
Het staat in verhouding tot het plezier wat ik ervoor terug krijg. Dus dan is het niet duur.

Het is dus aan jezelf. Vind je het waard om dat ervoor te betalen of niet?

WonderWanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:51

ik vind het ook verschrikkelijk duur! Het is ook altijd mijn droom om wedstrijden te rijden, maar het komt er gewoon niet van wegens geld te kort. Mijn ouders betalen een deeltje van de stalling maar voor de rest betaal ik alles zelf. Ook heb ik geen trailer dus ik zal niet verder komen dan Starrenburg hier :P
Maarja, misschien in de toekomst!

vbl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 20:16

Intotaal is het duur, uiteindelijk kost het je altijd geld.

Mocht je vaker in de prijzen rijden haal je het geld er wel een beetje uit

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 21:40

Ik merk dat hier in de regio er veel verschil zit in het inschrijfgeld van de wedstrijden. Waarbij de 'duurdere' wedstrijden vaak ook nog geen prijzengeld hebben. Toch let ik er niet echt op met inschrijven. Gemiddeld heb ik (met de outdoorwedstrijden) mijn inschrijfgeld er wel uit met het prijzengeld. Maar paardrijden blijft inderdaad een dure hobby :D

Whoopi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 08:16

Ik vind het ook best duur, ik reed ook altijd 2 paarden, mijn eigen en die van mijn moeder, afgelopen 2 jaar heb ik alleen met die van mijn moeder gestart, mijn paard was ziek.
Nu heb ik hem in moeten laten slapen en heb ik een nieuw jong paard, ben ik nu aan het inrijden en ga ik januari mee starten, dus dat worden weer dubbele kosten.

Dus al met al...ja, ook ik vind het best prijzig.

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 08:27

Ja is erg prijzig..
Start normaal 2x per maand, is dus 20 euro aan inschrijfkosten, + 2x 20 euro aan trailerhuur, eten drinken, coupons, je startkaart aanvragen, diesel. tel daar je extra trainingen bij op, wedstrijdkleding (die ik altijd voor het leven vermink of kwijt raak op de een of andere manier) Binnenkort waarschijnlijk eigen trailer omdat dat praktischer is en daar gaat weer een smak geld (na pony, auto die trailer kan trekken, zadels)

het was een heel stuk goedkoper geweest voor mijn ouders als ik niet wedstrijden wilde rijden :D

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 09:11

Ik vind het ook achterlijk duur om eerlijk te zijn.. Ook een grote reden waarom ik geen wedstrijden rij...
Al met al een hoop geld om alleen al te kunnen beginnen; kleding, dekjes, je vervoer + trailer(huur).. Moet iemand bereid vinden om met de trailer te willen rijden en daar blijven hangen, en dan inderdaad ook nog eens je lidmaadschap, startkosten etc...

Nee het is het mij echt niet waard om dan een tellertje bij te kunnen houden waar ik zit in mijn klasse, hoewel het me echt wel leuk had geleken... Daarnaast denk ik dat ik niet verder dan het L zou kunnen komen, dus een dikke vette nee voor mij :D
Kan heel goed snappen dat sommige mensen/ouders er ook niet aan mee willen doen.. Doe het zelf hierom dus ook niet :Y)

En dan heb ik het nog niet eens over de tijd die je erin steekt.. Ik heb al school, om de week oppassen, iedere week een avondje sportschool (á 2,5 uur) en 2 keer in de week mijn bijrijdpaardje... Allemaal erg leuk, maar ook tijdrovend :j En dan was ik mijn bijbaantje ook nog vergeten.. :Y)

vbl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 20:39

Ik start geregeld met 2 of maar paarden en dan is het wel erg duur mocht je niet in de prijzen rijden.

Wel neem ik zoveel mogelijk zelf eten en drinken mee, behalve als we een heledag van huis zijn maar dat scheelt dan iig al wat.

daarbij heb ik het geluk dat ik meewerkende ouders heb die er ook hobby is hebben en het luk vinden om me te zien groeien en dat ik ook eer krijg voor mijn werk, als ik was gaan tennissen was ik niet zover gekomen, mijn ouders zijn toch de bron om mijn sport te kunnen bedrijven.

Ik zit namelijk ook met school, huiswerk en mijn bij baantje, en dan nog iedere dag 2 paarden rijden houd je geen tijd meer vrij over, maar moet zeggen dat ik het nogsteeds leuk vind en de goede wedstrijden wel een beloning zijn om al het werk en tijd die je erin stopt.

amica2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 21:49

het is niet goedkoop

maar paardrijden is gewoon een dure hobby

Ghhf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 17:16

bij ons 5.00

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 21:14

Belgenland is ook duur.
Hier betaal je voor regionale wedstrijden :
- 75€ immatriculatie voor het paard (eenmalig)
- 65€ lidgeld per jaar (incl. verzekering voor de ruiter)
- per proef dat je deelneemt 6€ + 0.20€ administratie (sommige verenigingen 10€ per proef)
- in bepaalde stallen durven ze zelfs nog 2€ pistengebruik aanrekenen
- Als je wint heb je 15€

Als je met een jong paard de cyclus wilt rijden :
- 75€ immatriculatie
- 205€ licentie (internationale)
- 65€ deelname aan de Havenscup
- 21€ per proef
- Als je wint heb je 75€

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:23

haha, gelukkig rijd ik altijd in de prijzen en heb dus bijna elke wedstrijd mijn geld weer terug :P .

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 12:51

Flugeltje, je loopt wel een beetje naast je schoenen :+

Paarden als hobby is gewoon duur. Wat maakt het dan een berg duurder als je wedstrijden gaat rijden? Volgens mij valt het wel mee!
Je bent jaarlijks je lidmaatschap voor je vereniging en KNHS kwijt, daarnaast kan je zoveel wedstrijden als je zelf wilt en als je kunt betalen. Met andere woorden, je kan het zo duur maken als je zelf wilt!
Afgelopen 2 jaar start ik met 2 paarden, gemiddeld 1 tot 2 keer per maand. Maandelijks in de winter komt er dan zo'n 36 euro aan inschrijfgeld bij. In de zomer is dit het dubbele. Dan nog wat brandstof en wat eten en drinken. Ik denk dat het op zich wel meevalt.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 13:25

[quote="chrisje_83"]Flugeltje, je loopt wel een beetje naast je schoenen :+

Ik snap dat dat zo overkomt, maar het is zo, ik heb elke wedstrijd mijn kosten terug gewonnen...
En ja, je gaat dan idd een beetje naast je schoenen lopen misschien, maar niet geheel onterecht als je het mij vraagt.

Maar het is gewoon allemaal duur, wekelijks les, wedstrijden, smid en noem zo maar op, maar dat is bekend bij een paard hebben toch ??

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 14:23

Dat hoort bij de hobby :)
Ik geloof je ook best hoor flugeltje, maakt mij ook niet uit. Vandaar de smiley erachter :D Ik vind het top dat je het doet!