Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
wedstrijdreglement schreef:Op het oefenterrein mag voorafgaand aan of na afloop van de door de ingeschreven deelnemer te rijden proef of proeven, uitsluitend door degene die met een bepaald paard zal starten dan wel met dit paard heeft gestart worden gewerkt. Het rijden van een paard door een ander dan de met dit paard voor de betreffende rubriek-(en) ingeschreven deelnemer is - op straffe van uitsluiting van het paard - niet toegestaan.
Onverminderd het hierboven bepaalde mogen derden (verzorgers/helpers, e.d.), in het zadel gezeten, met een paard op het oefenterrein stappen, mits dit aan een lange teugel gebeurt.
De ingeschreven deelnemer is verantwoordelijk voor het gedrag van derde.
YouKwnowWho schreef:Oké, weer wat geleerd!
Maar het is uiteraart volkomen logisch dat je ervoor ook niet los mag rijden. Maar stel (hadden Viv en ik het ook al over) dat ik idd dr instructrice/trainer o.i.d. ben, dan kan ik toch ook vóórdat we richting wedstrijdterrein crossen, Tjo al thuis hebben losgereden voor Viv? Beetje vals spel, maar het is wel mogelijk.
Martenique schreef:Maar hoe zit dat dan als bijvoorbeeld 2 mensen 1 paard starten op de zelfde dag. dan mag de 2de ruiter toch gewoon nadat nummer 1 klaaar is erop gaan zitten. Maar dan mag nummer 2 zeker niet voor de proef van nummer 1 op het paard gezeten hebben?? klopt dit (ongeveer) ?
Oscar"]
[quote="Martenique schreef:Maar hoe zit dat dan als bijvoorbeeld 2 mensen 1 paard starten op de zelfde dag. dan mag de 2de ruiter toch gewoon nadat nummer 1 klaaar is erop gaan zitten. Maar dan mag nummer 2 zeker niet voor de proef van nummer 1 op het paard gezeten hebben?? klopt dit (ongeveer) ?
Oscar"]
[quote="Martenique schreef:Maar hoe zit dat dan als bijvoorbeeld 2 mensen 1 paard starten op de zelfde dag. dan mag de 2de ruiter toch gewoon nadat nummer 1 klaaar is erop gaan zitten. Maar dan mag nummer 2 zeker niet voor de proef van nummer 1 op het paard gezeten hebben?? klopt dit (ongeveer) ?