Derby problemen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

just_kiki

Derby problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 14:34

Hallo :wave:

Wie heeft er nog meer onwijs veel problemen met de Derby (bento) rijlaars?
ik heb ze nog geen eens een halfjaar :=
-eerst was het de verkeerde model, fout van derby
- toen de verkeerde maten (2cm te klein, en ze hebben me na gemeten, was niet gegroeid) - weer terug gebracht, uitgerekt
- toen na een maand kwamen alle stiksels los - weer terug gebracht laten maken
en nu stap ik uit de auto, ligt dat onderse deel van de hak er weer af :=
word wel heeel erg veel voor een laars van 389 euro die nog geen halfjaar oud zijn.
Morgen kan ik dus weer naar de ruiterzaak. en stuur ik een brief naar derby :=

Simone_Z

Re: Derby problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:18

Iemand die ik ken die heeft ook Derby laarzen, maar die is er juist super tevreden mee!
Wel balen dat het bij jou zo gaat zeg!
Kan me voorstellen dat je er goed flauw van bent!

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:20

heb ook derby laarzen en nog nooit problemen mee gehad! wellicht pech gevalletje ofzo? Derby zou ik zeker contacten, kijken of ze er iets mee doen, dit schiet natuurlijk ook niet op als je ze steeds weer kwijt bent voor reparatie terwijl je ze pas een half jaar hebt....

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:21

Hmmm, balen zeg!

Ik zou gewoon een goede, nette brief sturen naar Derby, hopelijk dat het dan echt opgelost wordt!

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 14:48

ja ik hoor alleen maar goede verhalen, vandaarook dat ik ze gekocht had :+ maar.. voor mij is het nu echt een 'zadelmarkt kwaliteit'
elke keer weer is er wat mis mee :=

Laarzen zijn ondertussen weer terug in de winkel. ze wisten precies me naam nog ( := ) ja zovaak moet ik terug komen :+
Ze gaan hem nu weer maken, met de derby brief ben ik nu bezig, maar ik zag geen email adres van derby op de site?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 20:13

Lijkt mij dat de winkel dit op moet lossen. Want je hebt ze daar gekocht, dus zij zijn aanspreekpunt.
Maar het mag natuurlijk niet. Zoiets mag na 10 jaar voorkomen, maar niet na 6 maanden.

_Joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 21:38

Ik heb ook een probleem, mijn rits gaat opeens van beneden naar boven open.. en heb ze nog maar 10keer aan gehad. Ik heb derby een mail gestuurd, en mag ze weer opsturen en ze doen er een nieuwe rits in! echt super. Als je het email adres moet hebben moet je mij maar even een pb sturen.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 21:42

ik heb mijn derby laarzen nu meer als een jaar geloof ik en eigenlijk geen problemen... (k heb wel problemen met het vinden van het juiste poets middeltje voor mn laarzen... iemand een tip?)

_Joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 21:50

Ik heb gewoon de derby laarzenzeep en de derby lederpoets, blijven ze erg mooi van!

xxruiterxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 15:51

Mjay schreef:
ik heb mijn derby laarzen nu meer als een jaar geloof ik en eigenlijk geen problemen... (k heb wel problemen met het vinden van het juiste poets middeltje voor mn laarzen... iemand een tip?)

Gewoon schoenpoets gebruiken en daarna met een pantysokje opwrijven, daar gaan ze erg van glimmen..

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 15:56

Ik heb ze ook, maar jammer genoeg is mijn kuit een beetje te dik geworden en pas ik ze niet meer! Ze zijn potdorie nog zo goed als nieuw....:(

panchosil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:57

ik heb ze nog nieuw in de doos zitten!
Nou ben benieuwd als ik ermee ga rijden!

_Joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 13:39

Ik had de rits opeens kapot had ze 10x aan gehad en opeens schuurde de rits zo van beneden naar boven open. Ik contact opgegenomen met Derby, mocht ze netjes weer terug sturen en heb ze nu inmiddels weer ontvangen en zijn weer gemaakt, top!! :D

anjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 13:53

Met mijn derby laarzen ook problemen gehad: binnen een half jaar was er aan beide binnenkanten van de laars een plek zo groot als je hele hand ontstaan. De hele toplaag was eraf gesleten. Ook op de plek waar mijn spoor en spoorriempje zit is de toplaag er vanaf, ziet er dus echt niet meer uit, als aafgebladderde verf. Derby gebeld en ze zeggen dus dat zij daar niks aan kunnen/konden doen, dat dat risico was van deze leersoort :n

noraahlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 14:28

Ik heb mijn Derby Bento's nu bijna 2 jaar, en nog helemaal niks mee gehad, ben er super tevreden over! Vind het hele fijne en goede laarzen :)

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 14:31

ik heb mijn Derby bento laarzen al 10 jaar en nooit geen klachten. Draag ze echter wel na ingereden te hebben alleen op concoursen en tijdens de ORUN cursussen (dat is verplicht).

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:11

Ik heb m'n laarzen nu iets meer dan 9 maanden en eerst ging de ene rits kapot en toen de andere.
De linker rits heb ik bij derby dr in laten zetten, (€40, maarja je denkt dat t goed gebeur in de fabriek..)
Ik kreeg m terug wat een rotzooi, dit had ik net zo goed bij de plaatselijke schoenmaker ( velemalen goedkoper) kunnen doen..)
2 dagen later ging de andere rits stuk, en die is tot op heden ( na 2 maanden) nog steeds niet gemaakt.
Heb meerdere malen contact gezocht met derby maar krijg geen respons, echt flut :=

_Joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 21:41

roxiie schreef:
Ik heb m'n laarzen nu iets meer dan 9 maanden en eerst ging de ene rits kapot en toen de andere.
De linker rits heb ik bij derby dr in laten zetten, (€40, maarja je denkt dat t goed gebeur in de fabriek..)
Ik kreeg m terug wat een rotzooi, dit had ik net zo goed bij de plaatselijke schoenmaker ( velemalen goedkoper) kunnen doen..)
2 dagen later ging de andere rits stuk, en die is tot op heden ( na 2 maanden) nog steeds niet gemaakt.
Heb meerdere malen contact gezocht met derby maar krijg geen respons, echt flut :=

mag ik vragen wat er niet goed was aan de rits? :o

mijne was namelijk erg netjes gerepareerd zag er niks aan!

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 21:49

Okee, ik kom ook even meepraten. Ik heb Derby softjumpers(300,-) Ook ik had vorige week de halve hak er ineens onder vandaan. Ben superzuinig op m'n laarzen en vond dit ook echt te snel. Dus terug naar de winkel, maar was volgens hun(na bellen met de fabriek) geen garantie meer. Heb ze iets langer als een jaar. De zaterdag daarop op wedstrijd ook de rits kapot. Idd ook van onder naar boven open. Ik ben weer terug gegaan naar de winkel, maar dat was al helemaal geen garantie meer, Daar schijnen ze maar 3 maanden garantie op te geven. Ik heb het laten maken bij de schoenmaker, alleen is dit niet goed gebeurd en zal hier mee terug moeten:(
Ik heb Derby hier een mail over gestuurd vorige week, maar tot nu toe geen respons! Vind het echt niet netjes. 300 euro vind ik veel geld voor laarzen en dan mag je toch wel enige service verwachten vind ik. Ik baal er behoorlijk van.

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 21:55

Ik heb ook Derby's en tot nu toe vind ik ze heel fijn! Heb wel bewust zonder ritsen genomen want ik vind ritsen nou eenmaal een drama, heb een ander merk laarzen gehad met rits en ook die waren om de haverklap stuk. Moet erbij zeggen dat ik mijn Derby's net 2 week heb, maar ze waren er wel supersnel! Het was compleet maatwerk en ze waren binnen 2,5 week binnen!

_Joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 22:08

haha, ik ben volgens mij de enige die die laarzen niet fijn vindt.. ik snap der niks van heel veel zeggen dat ze als pantoffels lopen, nou bij mij echt niet. Heb ze nu ongever 10/15 keer aangehad.

Ik kreeg trouwens direct een mail terug van Derby, mocht ze opsturen en toen ze klaar waren hebben ze mij gebeld en netjes terug gestuurd.

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 22:10

Mag ik vragen waar jij naartoe gemaild hebt dan? Ik heb derby gegoogeld en dan de bovenste pagina. Dat is toch hopelijk wel de goede.Leek mij de fabriekssite..

_Joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 22:28

Je hebt pb. :D

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 22:31

Ik heb ook een Derby laars (de softjumper)
Het leer was na een maand al helemaal vervormd, rare rand die naar buiten stak etc..
Elastiek gaat ook snel kapot..
Heel jammer want ik heb er wel een hoop geld voor neergelegt!

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 23:15

liefhelietje schreef:
Ik heb ook Derby's en tot nu toe vind ik ze heel fijn! Heb wel bewust zonder ritsen genomen want ik vind ritsen nou eenmaal een drama, heb een ander merk laarzen gehad met rits en ook die waren om de haverklap stuk. Moet erbij zeggen dat ik mijn Derby's net 2 week heb, maar ze waren er wel supersnel! Het was compleet maatwerk en ze waren binnen 2,5 week binnen!

Ja dat was bij mij ook (maat werk, en na 3 weken binnen)
Helaas wel met allerlei klachten zoals in me beginpost ;)
( ik heb ze zonder rits)

Pff. ik hoor nu toch wel heel veel klachten erover :=

bij mij vond de winkel dat het mijn eigen schuld was? Pardon := ben er super zuinig op
Nu zitten er een soort van spijkers in (4 per laars!) en zegt ze der bij : Als ze nu weer kapot gaan, ga je maar naar een ander. Toen flipte ik even :D , laarzen van 360 euro, nog geen halfjaar oud :=