,Mijn paard kan erg slecht "opgesloten" staan, met name in de trailer. We hebben hierdoor een serieus laadprobleem. Zodra de stang er achtergaat, is het paniek.. want ze kan geen kant meer op.
Hier gaan we Trailertraining voor volgen om dit probleem met veel respect, rust en geduld voor mijn paard weer in goede banen te leiden, want dit zit wel heel diep.
Maar daar wil ik haar wel een handje bij helpen. Tot nu toe hebben we alleen maar tweepaardstrailers kunnen lenen, hier deden wij dan het schot scheef en dit lieten we dan ook scheef staan (uiteraard goed gefixeerd
). In principe is dit geen probleem, maar ik wil haar graag een zo comfortabel mogelijke trailer aanbieden; dus ruimte om opzij te kunnen stappen, een lichte ruimte, lage instap, stootkussens aan de zijkant (ze is geen wand-hanger), veel hoofd en halsruimte. Ze heeft gewoon graag de ruimte om haar heen.Ik ben aan het sparen voor een nieuwe en ben mezelf aan het oriënteren op trailermerken en hun prijzen. Iemand bij mij op stal heeft een trailer gekocht in Barneveld, een 1 & 3/4, omdat ze een joekel van een paard heeft. Nu is mijn merrie ook 1.70 met een lange hals en ik zat zo eens die trailer te bekijken en het ziet er echt heel comfortabel uit voor een paard, lage instap, veel hoofd-halsruimte en de ruimte om opzij te stappen en om evenwicht te zoeken. Het is een Hotra Elegance, als ik het goed heb, in een ruimere versie dan de 1,5 paards.
Echter.. bijna op geen enkele site van trailerverkopers vind ik 1 & 3/4 paards trailers!! En ik vind Barneveld echt te ver om te kijken voor een trailer, ook voor het geval er wat mis mocht zijn.
Wie weet een goed adres in Zuid-Holland waar ze deze trailers verkopen? En wat zou zo'n trailer kosten? Zijn er nog andere trailermerken met deze uitvoering?
Alvast bedankt!