Wanneer welke deken??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

stunning

Wanneer welke deken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 21:26

Hallo bokkers!

Mijn paardje word in de winter altijd een vreselijk beertje! Nou zat ik er aan te denken om dit jaar met dekens te gaan werken, dat ze een niet te dikke wintervacht krijgt..
Alleen ik weet niet zo goed wanneer ik welke deken op moet gooien..
Ik heb al een 0 grams regendeken met fleece voering en een 200- en 300- grams deken. Meer dan 300 grams wil ik eigenlijk ook niet gaan..

Mijn vraag aan jullie is dan ook: wanneer moet ik beginnen met dekens en er waneer moet ik er meer op gooien? Maar ook: wanneer moet ik er weer wat minder op gooien? :Y)

Hoop dat jullie me kunnen helpen! :)

Groetjes!

Nell_

Re: Wanneer welke deken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 07:46

Hier zijn al heel veel topics over :+
maar;

Je had eigenlijk al een poosje begonnen moeten zijn als je de vacht echt tegen wilde houden!
Dus als ik jou was zou ik er nu de 0 grams regendeken opgooien!

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 07:57

Ik weet dat er heel veel topics op over zijn, maar ik werd er niet echt wijzer van :P.

Ik had er nog geen deken op gegoot, omdat ik veel mensen hoorde zeggen dat het nu nog te warm was voor een deken en dat ze er dan onder staan te zweten.. Maarja, wanneer dan wel ? :+

Simone_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 11:57

Onze paarden hebben sinds kort een 0 grams regendeken op.
Ze staan helemaal niet te zweten.
Wanneer het nog wat kouder wordt komt er een onder deken onder. Zodat het ongeveer 200 grams wordt.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:16

Wat ik doe voor pasha een pony van 30 jaar is :
als het weideseizoen is afgelopen en ze op stal gaat staan, een regendeken op/ iets gevoerde deken..
en dan zo langzaam steeds beetje dikker
dus dan 200g
en daarna 300g.
Want wij willen ook geen wintervacht meer..dat heeft ze nu zelfs al, van vorigjaar, omdat ze gwn niet door der vacht komt!

Wij zetten pasha nog niet 24/7 met een deken op in de wei! Daarom wachten wij totdat ze op stal staat..

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:48

ik wilde volgende week beginnen met de deken ,eerst een 0 grams regendeken. vind het nu overdag nog best warm in het zonnetje en mijn paard staat op een pensionstal waar ze niet elke ochtend de deken er weer af doen...

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 08:23

@ Simone_Z: Hoe koud is het dan ongeveer als je een 200 grams opdoet?

@TolineS: Ik heb mijn paard dus ook niet thuis staan en kan ook niet zomaar weer even snel deken op en af doen. En de mensen waar ik haar heb staan, gaan dat ook zeker niet voor mij doen :P.

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 17:13

Verder nog iemand die mij wat tips kan geven? :)

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 18:23

Kijk goed naar de vacht van je eigen paard.
Mijn pony zit nu al best dik in z'n vacht terwijl mijn andere pony nog heel strak in der haar zit.

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 22:35

Ok, dankje voor de tip GoLizz.
Ik heb er nu ongeveer anderhalve week een ongevoerde regendeken op liggen.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 12:45

Hoi, mijn Haf staat nu nog dag en nacht op het land, hij is al behoorlijk teddy, en hij heeft nu sinds een week of 3 een 0 grams regendeken op zodat zijn vacht niet nog dikker gaat worden. Hier heeft hij het niet te warm onder. In nov. begin ik denk ik (wanneer het kouder wordt) met zijn 200 grams winterdeken, die houdt hij meestal op tot ong. maart / april en dan bouw ik het weer af met de 0 grams regendeken of een zomerdeken. Ik verwacht dat de paarden rond begin nov. weer op stal gaan s'nachts. Ze blijven hier in feb. en maart dag en nacht op stal (wel paddocks), en dan mogen ze vanaf april weer dag en nacht buiten tot ong. okt. / nov.