Tja, dat kan van alles zijn. Pijn, dominantie, angst, stress..
Kun je iets meer vertellen? Hoe lang heb je haar al, sinds wanneer vertoont ze dit gedrag, wat heb je al geprobeerd, hoe werk je met haar, heb je les/begeleiding, etc?
hinta
Geplaatst: 15-09-09 21:42
ze daagt je uit! ze probeert jou te domineren. zodra je merkt dat ze die hinnik wilt gaan geven, direkt corrigeren. als je dit niet goed aanpakt, heb je dadelijk een groot probleem.
suzannelos
Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-09 21:45
ze vertoont dit gedrag al van het begin toen dacht ik nog ach ze is er net maar het lijk wel erger te worden
we hebben gewoon les ik zet er eigenlijk sinds kort aan het werk en dan heb ik het over 10 minuten aan de longeer lijn of even lekker stappen onder het zadel ze doet het trouwens niet onder het zadel
hinta
Geplaatst: 15-09-09 21:47
hoe lang heb je haar al? en 10 min aan de longeerlijn is wel erg kort, of heb je daar een speciale reden voor?
ze was echt veel te dik en had geen conditie een beetje rustig opbouwen ze heeft ook een jaar stil gestaan vandaar
PercyLeen
Geplaatst: 15-09-09 21:51
Doet ze het altijd? Ik heb op een stal gereden waar een merrie pony staat en die deed ook altijd hinniken en dan steigeren als ze hengstig was..en met dr voorbeentje slaan (kon je er ook echt niet bij in de buurt komen) onder het zadel was ze dan wel weer super braaf
nou ze deed het niet altijd maar is nu zeker hengstig en het lijkt erger te worden
ik dacht zelf ook richting de hengstigheid
PercyLeen
Geplaatst: 15-09-09 21:54
Zou goed kunnen hoor die pony doet dat dus ook..en alleen als er mensen bij zijn..ik moest er altijd wel om lachen..
hinta
Geplaatst: 15-09-09 21:55
dat gedrag is dominantie, ze wil de baas spelen over jou. wat betreft d'r conditie, je kunt dat best al wat meer gaan opbouwen hoor. bijv. 10 minuten loswerken in stap en draf op beide kanten, daarna en galopje erbij, en dan weer terug op adem laten draven en uitstappen. een half uurtje samen. maak haar maar gerust een beetje moe. dan is haar gedrag ook eenvoudiger te handelen.
mirgino
Geplaatst: 15-09-09 21:58
kan het niet een allergie zijn van iets?
mijn paard geeft korte gilletjes en gooit dan met z`n hoofd na foto`s en scopie blijkt er lichamelijks niks mis te zijn maar heeft hij last van een allergie
na veel speurwerk en rond vragen zijn er nu een paar gevallen bij mij bekend waarbij een paard hetzelfde doet en deze blijken een UV allergie te hebben
de mijne is net van de pretnisolon af en staat met een neusflap om op de wei we gaan kijken of dit helpt.
maar straffen als je weet waarom je paard dit doet zou ik niet doen, mijn paard ervaart de prikkel rond zijn neus/mond als erg irri en reageert daarop met een gilletje en schuurt ook zijn binnenkant van de lippen langs muur en op gras
maar ik wil graag tips hoe ik er aan moet pakken ???
PercyLeen
Geplaatst: 15-09-09 22:11
Wat doet ze als je boos wordt? Die van mij steigerde met het beleren en liet zich achterover klappen en die heeft 1x op dr sodemieter gehad en het was klaar
nou daar trekt ze zich niks van aan vanavond steigerde ze op me boven been
PercyLeen
Geplaatst: 15-09-09 22:21
Dan had ze er van mij een trap onder gehad! Kom nou..kan me niet schelen wat het is, steigeren is hier not done!
suzannelos
Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-09 22:23
oke dan gaan we dat ook is proberen maar wat moet ik nou met die hengstigheid ??
girly_1
Geplaatst: 16-09-09 09:26
Ik heb weleens hier op bokt gelezen dat er druppeltjes tegen hengstigheid zijn, gebruik anders even de zoek functie. Ik weet niet meer welke dat zijn, ik heb namelijk een ruin dus geen last hengstigheid.
hinta
Geplaatst: 16-09-09 13:01
suzannelos schreef:
maar ik wil graag tips hoe ik er aan moet pakken ???
even een stukje terug naar boven scrollen, daar staat wat ik je heb geschreven