Deze post is voornamelijk gericht aan de juristen hier op bokt maar als iemand een heel goede ingeving heeft laat maar horen
.Ik heb van de zomer gewerkt op een manege in België vlakbij de grens in ruil voor kost/inwoning en lessen.
Het paard wat ik daar de hele maand gereden heb stond te koop en deze heb ik na die maand laten keuren.
Aangezien het paard werd afgekeurd op het harde op de cirkel in draf, aan beide voorbenen, heb ik na enig nadenken vervolgens nog foto's laten maken van zijn voorbenen.
Deze foto's hadden wel een goede uitslag.
Dit alles was op mijn kosten.
Er was geen afspraak gemaakt over wanneer ik moest beslissen, dus ik nam de tijd nadat de foto's gemaakt waren om na te denken aangezien ik er zeker van wilde zijn dat wanneer het paard toch niet gezond bleek dat ik er dan ook voor kon zorgen.
Dat was eigenlijk prima.
Vorige week kreeg ik een mail dat ik die dag nog moest beslissen of ik het wilde doen of niet omdat er ook andere kopers waren en die wilden ze liever niet laten lopen, mocht ik het niet willen doen.
Diezelfde dag nog heb ik teruggemaild dat ik het wilde doen.
Maar savonds kreeg ik een mail dat ze hem toch verkocht hadden aan die andere kopers.
Alleen lijkt het mij dat we een onherroepelijk koopcontract hadden omdat ik in de gegeven termijn op tijd heb gereageerd, klopt dit?
Ook zien zij het probleem niet echt en willen ze mij niet de kosten teruggeven van de keuring en van de foto's van het paard.
Weet iemand of het mogelijk is dat ik wel mijn kosten terug kan krijgen (ook omdat het een belgisch bedrijf is) ?
Dankjulliewel!