Priveles, rijverening en aanvraag startkaart??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

els_keuning

Priveles, rijverening en aanvraag startkaart??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 15:07

Hier even een vraagje over het starten van wedstrijden en de aanvraag van een startkaart.

Voor zover ik weet moet je lid zijn van een rijverening wanneer je een startkaart aan wilt vragen. OP het moment heb ik prive les bij ons op stal wat me goed bevalt.

Ik zou wel naar de vereninging kunnen gaan maar de dichtsbijzijnde is een 20-30 min onder het zadel (heb geen trailer). Vooral in de winter in het donker een heel eind plus dat het veel tijd kost. Daarnaast twijfel ik of ik veel gebruik ga maken van de faciliteiten. Als ik het goed heb begrepen betaal je een bedrag per jaar en hierbij in zitten 1X per week springles en 1X per week dressuurles en daarnaast gebruik van de acomodatie. Omdat de rijverening niet naast de deur is zal ik van de acomodatie geen gebruik maken naast de lessen. Ik wil mijn paard endurance gaan starten dus als het met mijn wedstrijd en trainingschema niet uit komt kan het ook zo zijn dat de lessen er nogal eens geregeld bij in schieten. Dit vind ik dan dus zonde geld.

Is het mogelijk een startkaart aan te vragen zonder lid te zijn van een rijvereniging? Of is er een ander alternatief (niet aktief lid oid)? Wel ben ik lid van de endurance verening van de KNHS maar ik ga ervanuit dat dat lid nr niet gebruikt mag worden voor de aanvraag van een dressuur of spring kaart.

Ik ben benieuwd of hier iemand zit die me de mogelijkheden kan geven. had wel al op de KNHS site gekeken maar vind het hier lastig om te vinden wat ik zoek.

TeskeBeitske

Re: Priveles, rijverening en aanvraag startkaart??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:09

Bij ons op de vereniging kun je niet-lessend lid zijn. Dan kun je wel een startkaart aanvragen, maar betaal je niet je leskosten ed.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:11

Wat TeskeBeitske al zegt. Dit wordt ook nog weleens "papieren-lidmaatschap" genoemd.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:12

Klopt, en dan maakt het niet veel uit of de vereniging bij jou in de buurt zit of niet. Het is dus wel even handig om dat uit te zoeken!
Als er een vereniging bij jou in de buurt zit waarvan je toevallig weet dat het er fijn starten is, dan is het ook vaak nog aantrekkelijk om daar eens te informeren. Vaak betaal je namelijk bij je eigen vereniging net iets minder startgeld!

Veel succes met je wedstrijden!

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:13

Ik zal als ik jou was even contact opnemen met de desbetreffende vereniging, vaak is het zo dat je niet-lessend lid kunt zijn. En anders bij andere rijverenigingen informeren, mede gezien de prijzen nogal eens verschillen en je toch niet gebruik wilt maken van de faciliteiten.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:19

Babel schreef:
Klopt, en dan maakt het niet veel uit of de vereniging bij jou in de buurt zit of niet. Het is dus wel even handig om dat uit te zoeken!
Als er een vereniging bij jou in de buurt zit waarvan je toevallig weet dat het er fijn starten is, dan is het ook vaak nog aantrekkelijk om daar eens te informeren. Vaak betaal je namelijk bij je eigen vereniging net iets minder startgeld!

Babel, het klopt dat je geheel vrij ben in de keuze van rijvereniging, maar het is wel goed om uit te zoeken binnen welke kring de vereniging valt. Als deze buiten je eigen regio valt, kan het zijn dat je enkel in je eigen kring (en dat is dan de kring van de vereniging waarvan je lid bent!) dient te starten! Hoewel dit misschien met endurance niet zoveel uitmaakt... daarvan ben ik niet op de hoogte.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:23

Irma_Maandag:
Dat wist ik helemaal niet :) Ik heb gewoon de leukste gekozen en er verder geen rekening mee gehouden.
Maar hoe zit dat dan met een grensgebied? Ik kon zowel in Noord als in Zuid Holland starten zonder problemen.

els_keuning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 15:51

Bedankt voor de reacties tot zo ver.

Ik zal inderdaad eens informeren naar het niet lessende lidmaatschap. Bedankt voor de tip dat het inschrijfgeld vaak lager is wanneer je bij je eigen vereniging start, had ik zelf niet bedacht.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:22

Babel schreef:
Irma_Maandag:
Dat wist ik helemaal niet :) Ik heb gewoon de leukste gekozen en er verder geen rekening mee gehouden.
Maar hoe zit dat dan met een grensgebied? Ik kon zowel in Noord als in Zuid Holland starten zonder problemen.

Het is ook enkel in belang als je in een grensgebied zit. En dan ook alleen als er in hetzelfde weekeinde een wedstrijd in je eigen kring wordt georganiseerd. Dan kan de vereniging / kring gaan protesteren. Volgens mij kunnen ze je verplichten om dan de wedstrijd binnen je eigen kring te rijden, ipv te starten buiten je kring. Ik moet wel zeggen dat dit meestal niet zo'n probleem op zal leveren, enkel wanneer je dus nèt in zo'n grensgebied zit.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 12:41

Daar heb ik echt nog nooit van gehoord Irma_maandag?

Ik ben jarenlang lid geweest van een vereniging in een andere kring dan waar ik woon en je bent gewoon vrij om te starten waar je wilt. Alleen voor de kringkampioenschappen zat ik iets langer in de auto.

Het gebeurt hier ook vaak genoeg dat de springruiters vanuit noord-holland noord in Friesland of omgeving Utrecht starten ipv op een klein concours hier in de regio. Heb ik nog nooit problemen over gehoord :n

En mbt TS: even informeren of er ook een papieren lidmaatschap mogelijk is en anders op zoek naar een andere vereniging. Het is zonde om standaard voor les en accomodatie te betalen als je het niet gebruikt.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 16:12

Ik heb het toch echt wel eens aan de hand gehad Gomir. Moet zeggen wel al jaaren geleden, maar ik kreeg toen een waarschuwing van de ponyclub en moest hier de volgende keer op letten. Kreeg op mijn verbaasde reactie bovengenoemde uitleg,