Br of Amigo deken voor brede haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Br of Amigo deken voor brede haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 11:03

Via een bokker kan ik een Amigo deken overnemen.
Maar op bokt staat ook een geweldige bruingeruite Br deken te koop en dan begin je toch te twijfelen :o

Ik heb een haflinger met redelijk korte rug en brede borst. De vorige winters stond ze onder een Rhino deken buiten. Die zat geweldig, iets te ruim, maar totaal geen last van schuurplekken. Vandaar ook dat ik neig naar de horseware dekens.
Of vallen de Br dekens bij haflinger of andere 'brede' paarden ook god.

Oja verschil is ook het aantal grams (200 of 340 grams). En 340 grams lijkt mij voor een ongeschoren haflinger best pittig bij normale wintertemperaturen.
Ze staat overigens in een redelijk grote groep, dus kwaliteit van de stof speelt natuurlijk een rol.

Alvast bedankt voor de tips!

Colinda20

Re: Br of Amigo deken voor brede haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 18:06

ik heb voor mijn fjord ( vrij breed) een amigo deken en die ligt perfect. heb ook alleen maar een 200gr ben ook bang dat het anders te warm wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 18:32

Dank voor je antwoord. Dus ze vallen bij de borst in ieder geval ruim!
Iemand ervaringen met Br?

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 18:52

Ik had voor mijn Fries een BR regendeken die lag opzich goed.
Van Bucas hebben ze dekens speciaal voor de koudbloedjes om het zo maar te noemen.

Ik ga voor Ouke alleen nog maar voor de bucas die liggen bij hem het beste

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 18:15

Br past op mijn haflinger erg goed, maar dan moet je de voorkant wel kunnen verstellen.

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 13:49

BR schuurde bij mijn Fjord, Amigo niet. Amigo is toch wat ruimer bij de borst dan BR

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 16:13

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 18:59

BR schuurde op de schouders bij mijn fjord. Rhino en Rambo dekens liggen perfect. Amigo ga ik uit proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 19:51

Dank voor de antwoorden en de link natuurlijk! Ik ben inmiddels al in het bezit van die Amigo deken. Een erg leuke deken, en zoals het nu lijkt ligt hij best goed op mijn haf. Genoeg ruimte voor, geen lastige plek bij de hals. Maar met deze temperaturen staat ze nog onder een ongevoerde deken, dus weet nog niets wbt schuurplekken.
Wel zie ik dat de kwaliteit (zo op het oog) niet echt veel minder is als de Rhino die ik heb liggen. Even afwachten dus.
Mede door de antwoorden heb ik gekozen voor deze deken. Nogmaals bedankt daarvoor!