Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

plutolover schreef:tja met wandelen enz. En een dier mee nemen wt wel verkeersmak is. Maar wat doe je nou presies als je paard echt bang is en weg wilt vluchten. Dan hou je hem niet.
Dat lijkt me zo eng. Maar hoe los je dat dan weer op?
. Ik vind het moeilijk te vertellen hier hoe je dat precies doet in detail, maar zo is het bij ons wel gegaan. Ik had helaas niet de mogelijkheid meteen op een rustige weg te beginnen, aangezien ik altijd eerste een relatief gevaarlijke weg over moet om uberhaupt bij de relaxte weggetjes te komen. En dan moet je wat, he.
). Elk 'dingetje' helpt.......
. Ik wil echt geen ongelukken namelijk, maar je moet ergens op een punt komen, waarbij je toch weer ietsje verder gaat met je paard.
Vaak maken wij ons drukker dan die paarden hoor
Gewoon lekker rustige wegen en als dat goed gaat steeds wat "spannendere" weggetjes. En als hij schrikt moet je hem gewoon 2 a 3 passen geven voor die schrikreactie en zelf rustig blijven. Die van ons schrikt ook wel eens maar ik blijf lekker kalm tegen hem praten en kriebelen of doe alsof er niets aan de hand is. Meestal kruipt hij dan een beetje achter je weg, maar soms zet hij een paar passen opzij, meestal krijg ik hem dan wel gelijk weer terug of op een volte om me heen zodat ie weer op mij focust. Maar eigenlijk is het een heerlijk beest dat zo koel in zn kop is, zo jong als ie is schrikt hij haast nergens van! Gaat vast een bomproof rijpaardje worden!
ik durfde wel en rocky was er ook al lang klaar voor maar mijn ouders woude het niet ,
het 1ige kleintje dingtetje waar hij van schrok nar de eerste dag wandelen was van een hele groote tractor met een rammelende aan hangwagen waar srto op lag