Dekenvraag ivm verhuizen naar een ander land

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rinza

Dekenvraag ivm verhuizen naar een ander land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 19:41

Hallo allemaal, wij gaan verhuizen, en daar kan het 's winters flink koud zijn vooral 's nachts. De mensen die daar wonen, ook Nederlanders, hebben geen van hun paarden onder dekens. Die van mij 's winters altijd... ze raden mij aan geen deken op te doen en de natuur hun werk te laten doen. Maar, ik voel me daar niet helemaal lekker bij, zo'n dikke vacht heeft ie niet. Natuurlijk neem ik de beslissing zelf, maar zij hebben jarenlang ervaring met dit klimaat en met paarden. What to do?

MissPippin

Re: Dekenvraag ivm verhuizen naar een ander land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:43

is jouw paard, dus doen wat je zelf wil zou ik zeggen. wat ik zou doen hangt ervan af oj je het paard voor shows moet gaan gebruiken of niet

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:43

het is maar net wat jij wil.
als jou paard gewend is met een deken zou ik het wel doen.
mijn pony maakt geen dikke wintervacht meer aan nadat ze elke winter een deken op heeft.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:44

dekens meenemen en kijken wat je paard je vertelt. Ik heb mijn merrie na 10 jaar dekens ook zo zonder gezet, ging prima

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:53

Gewoon op je eigen gevoel af gaan! Als jij je prettig voelt bij het idee dat hij een deken opheeft, dan zou ik dat gewoon doen!

CoopersB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:56

Ga vergelijken wat je doet met de NL temperaturen! je moet op je eigen gevoel afgaan,mensen die geen dekens gebruiken vind het vaak onzin als je het wel doet(niet iedereen,en vooral oudere boeren enz)
Zelf heb ik ze altijd gebruikt maar nu staat ze voor het 2de jaar zonder!

Waar ga je naar toe verhuizen?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 10:30

Je kunt het ook proberen zonder en als je ziet dat ze het toch te koud krijgen alsnog een deken op doen.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 10:31

Wat voor soort paard heb je en wat zijn je bedoelingen ermee?

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 10:32

als jij je paard momenteel al onder een deken hebt staan zou ik dat zo laten en volgende winter eens kijken of het zonder kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 11:09

Zelfde vragen als hierboven. Wat voor paard heb je, waar ga je naar toe en wat doe je zoal met het paard.

Ik heb ooit een volbloed twenter uit de opfok gekocht in de winter. Zoals het hoorde lekker zonder deken in het land gezet. Maar doordat ze weinig wintervacht had ontwikkeld heb ik haar die avond kleumend naar binnen gebracht en haar toch onder een deken moeten zetten.

Het ligt dus volledig aan je paard. Zonder deken is voor de meeste paarden ideaal, maar voor bepaalde paarden niet.
Ook kan dekenloos lastig zijn met rijden. Altijd vies, langer nat.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 01:36

Waar ga je heen? Wat wil je met je paard? Hoe vaak denk je te gaan rijden? Denk je de hele winter dagelijks te kunnen trainen?

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 01:56

Inderdaad dekens meenemen, voor je eigen gevoel. Ik zelf gebruik geen dekens terwijl het hier heeel erg koud kan worden en dat gaat altijd goed tot nu toe. Toch overweeg ik voor een wat oudere merrie dit jaar een deken. Ik ben ook wel benieuwd waar je naar toe gaat. Blijf je binnen europa?