Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Denisee11 schreef:Ik heb het er niet bij gezet, maar ik heb haar vaak zat een tik gegeven of echt een schop onder haar kont, maar dat scheelt haar niks, je kan haar een klap geven maar ze doet het gewoon weer. De tips van fjordnina ga ik zeker eens uitproberen. Ik de bak is ze erg lief, en doet ook alles wat ik vraag. Maar toch dat gras weer ze blijft maar trekken, als ik met het touw zwiep, krijg ik totaal geen reactie, ook niet als ik haar een "pets" geef met het touw. Met het zweepje helpt een klein tikje ook niet, ik heb haar straks echt een fikse mep gegeven en toen kwam ze omhoog, maar om dat nou elke keer te doen?
Ze lijkt ook wel "te" rustig, je kan gaan gek doen staan springen achter haar aan "jagen" etc, maar ze blijft er gewoon dom bij staan te kijken
Ja Elegance is een Timor, zeker een grote mond en een klein hardje ja.
Irma_Maandag schreef:Is ook een kwestie van heel erg zelfverzekerd overkomen op je paard. Dan hoef je vaak maar een paar keer door te pakken (en dan mag ie best een beetje schrikken van je welgemeende reactie, want dat doet ie nu te weinig!) en dan ben je duidelijk geweest. Als je je regel daarmee hebt gesteld, dan issie duidelijk en hoef je in vervolg niet meer zo lomp in te grijpen. Vaak is dan een boos stemgeluid en wijzend vingertje voldoende om hem eraan te herinneren.
ikke schreef:Men neme een zweep, een flinke en geven het beest daarmee op precies het juiste moment een lel waar de honden geen brood van lusten.
De truc is echter dat je hier emotieloos mee om MOET gaan. Doe gewoon je ding. gaat het goed, is het goed, luistert ze niet, LEL! en weer gewoon verder gaan alsof er niks aan de hand is.
Alle andere tips en trucs leuk en aardig, maar die stations zijn bij dit paardje duidelijk al gepasseerd.
(ik weet over welk paard het gaat)
!
Denisee11 schreef:en heb haar een tik gegeven, ze keek er niet van op, maar luisterde daarna wel beter.