Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
liefhelietje schreef:met een anderhalf paards trailer mag je ook niet altijd rijden zonder E hoor.. Normaal gesproken tot 750 kg en je paard alleen al is om en nabij de 600 kilo. Een trailer van 150 kg ben ik nog niet tegengekomen...
chrisje_83 schreef:Zelf ben ik voorstander als je 1 paard hebt gewoon een 1,5 paards te kopen. Ze hebben dan wat ruimte om opzij te stappen eventueel. Wel zorg ik er altijd zelf voor dat ze in een 1,5 paards altijd aan 2 kanten vast staan.
ikke schreef:In tegenstelling tot Chris ben ik van mening dat wanneer je met een tweepaads kan en mag rijden je ook een tweepaards moet kopen.
Waarom? Omdat je meer ruimte hebt, een tweede paard mee zou kunnen nemen (samen ergens buitenrijden bijvoorbeeld) en omdat een tweepaards net even stabieler rijdt, zeker als je zo handig bent om 'm zodanig in te richten dat je bij één paard deze in het midden kan zetten (ik kwam op de Horse Event een leverancier tegen die het als optie aanbood, uiteraard op een Westfalia).
heksen schreef:Ja, dit idee had ik ook maar ik heb nog weinig ervaring met trailers en weet dus niet hoe het in de pratijk is. Zag laatst wel een paard op een 1,5 staan die helemaal krom / scheef stond, met de schouder tegen 1 kan t en de kont tegen de andere kant van de trailer. Zag er niet comfortabel uit.
ikke schreef:liefhelietje schreef:met een anderhalf paards trailer mag je ook niet altijd rijden zonder E hoor.. Normaal gesproken tot 750 kg en je paard alleen al is om en nabij de 600 kilo. Een trailer van 150 kg ben ik nog niet tegengekomen...
Lees eerst eens de FAQ voordat je de zoveelste versie onzin de wereld inhelpt.
liefhelietje schreef:ikke schreef:Lees eerst eens de FAQ voordat je de zoveelste versie onzin de wereld inhelpt.
relaxt...
http://www.blikopdeweg.nl/Nieuws_en_Inf ... ij_b.shtml
Er staat 'niet altijd'. Er geld een uitzondering dat weet ik, vandaar dat er staat 'normaal gesproken' omdat de meeste
mensen niet zo'n zware auto hebben en je dus echt een E achter B moet halen.
)